• BIST 104.001
  • Altın 145,411
  • Dolar 3,5083
  • Euro 4,1894
  • İstanbul : 22 °C

Hamza Öztürk: 'Plaka tahdidi istemiyoruz diyenin karşısındayız'

Hamza Öztürk: 'Plaka tahdidi istemiyoruz diyenin karşısındayız'
Plaka tahdidinin esnafın işine yarayacağını, şirketlerin işine ise sekte vuracağını belirten İSAROD Başkanı Hamza Öztürk tahdidin uygulanmaya başlanması ile şirketlerin servisçi esnafını kullanamayacağını belirtti.

Plaka tahdidinin servisçinin sosyal güvencesi olacağını ifade eden Öztürk, kotluk sigortası ya da kırtasiye masrafı gibi isimler altında esnafın sömürüldüğünü belirtti.

İSAROD sektörde kaliteyi düşürüleceği söylenilen plaka tahdinin, tersine sektör içinde kaliteli taşımayı hiçbir şekilde etkilemeyeceğini, kaliteli taşımacılığın sağlanabilmesi için ise mesleki yeterliliğe sahip şoförlerin yetiştirilmesi gerektiğinde İSTAB ile hemfikir.

“Plaka tahdidini biz istemiyoruz diyebilecek delikanlının da karşısındayız” diyen İstanbul Umumi Servis İşletmecileri Esnaf Odası (İSAROD) Başkanı Hamza Öztürk “esnafa ticaret odasına kaydolun biz sizin hakkınızı daha iyi savunacağız “diyenlerin şimdi ise plaka tahdidinin rant olduğunu ifade ettiklerini söyledi.

Plaka tahdidinin esnafın işine yaradığını, şirketin işine ise sekte vuracağını ifade eden Öztürk, plaka tahdidi ile servisçi esnafının artık arkasında devletin gücünü hissedeceğini söyleyerek “Dolayısıyla şirket artık esnafı istediği gibi sömüremeyecek” dedi.


Plaka tahdidi servisçinin sosyal güvencesi

Bireysel servisçilerin herhangi bir sosyal güvenceleri olmadığının altını çizen Öztürk, haksızlıklarla karşılaşan servisçinin hak arayışı içinde olduğunu, gerekirse belediyenin de araca satılmaz kaydı koymasını fakat servisçinin her şekilde emeğinin karşılığını alması gerektiğinin altını çizdi.

Amaçlarının çok para kazanmaktan ziyade haklarını almak olduğunu söyleyen Öztürk, “Biz şirketlerle işe başlarken bir pazarlık yapıyoruz. Eğer şirket 100 lira diyorsa 100 lirayı gününde ödeyecek. 50 lira diyorsa 50 lirayı gününde ödeyecek. Tam 5 aydır çalıştığının karşılığını alamayan esnaf arkadaşlarımız var” diyerek hem sektördeki bireysel servisçinin de sıkıntısını dile getirdi hem de neden plaka tahdidi istediklerini açıkladı.

Özellikle işi bilen esnafı servisçilik yapması gerektiğini söyleyen Öztürk “ Bir aracın km’de kaç para yaktığını bilen kişilerin bu işi yapmasını istiyoruz. Bizim arabacı ve ya şirket sahibi diye bir ayrımımız yok” dedi.

“Bireysel servisçi şirketlerce sömürülüyor”

Bireysel servisçinin sektör içindeki bazı firmalar tarafından sömürüldüğünü iddia eden Hamza Öztürk, koltuk sigortası, muhasebe parası, kırtasiye masrafı, eğitim parası adı altında esnaftan ayda belli bir ücretin kesildiğini söyleyerek şöyle bir örnek verdi: “Personel taşımacılığı yapan servisçilerde Koltuk sigortası diye bir sigorta var. Her ay da bu koltuk sigortası için 50 lira gibi bir para kesiliyor. Bu koltuk sigortalarından esnafın elinde bir örneği yok. Ama koltuk sigortası yaptım diye esnaftan yılda 600 lira para kesiliyor. Bu komik bir rakam değil ve koltuk sigortalarının adı var ama kendisi yok.”

“Bireysel taşımacılık bitti diyenler yanılıyor”

“Bireysel taşımacık bitiyor” diyenlere de serzenişte bulunan Öztürk, “Bizim odamızda bu sayı her yıl katlanarak artıyor. 2010 yılında 456 üye, 2011 yılında bin üye, 2012 yılında 2 bin 56 üyemiz var. Bu nasıl azalmadır. Esnafın anasını ağlattılar. Hep yeniler gelmeye başladı” şeklinde konuştu.


“Servisçi belgeli köle oluyor”

Bireysel taşımacılığın bitmediğine değinen Öztürk, şirketlerin araç sahibini firmaya yaptıkları tek taraflı sözleşmelerle kendilerine bağımlı kıldığını bunun içinde paralarını vermediğini belirterek “ Araç sahibi parasını alamadığı için zaten firmaya bağlanıyor. Sözleşme süresi bittiğinde de içeride kalan parasını almak için firmaya olan bağımlılığı devam ediyor. Böylece firma sahibi de parasını vermeyeceğini söyleyerek yeni bir sözleşme ile servisçiyi tekrardan kendine bağımlı kılıyor. Hem de kafasıyla bağlanıyor. Kunta-kinte gibi belgeli bir köle oluyorsun. Ne arabanın senedini ödeyebiliyorsun. Ne bu işten bir para kazanıp evini geçindirebiliyorsun” şeklinde açıklama yaptı.

Servisçiye zorunlu alışveriş

Kıyafet zorunluluğuna da değinen İSAROD Başkanı Hamza Öztürk, firmaların bireysel servisçiye çok yüklendiğini söyledi.

Servisçinin emeğinin karşılığını alamadığını özellikle vurgulayan Öztürk, zorunlu gider kalemlerinin de servisçiye yüklenmesiyle oluşan sıkıntıları şu cümlelerle dile getirdi: “Siz servisçiye 50 lira yevmiye vereceksiniz 160 lira vermiş gibi sıfır araba isteyeceksiniz. 4 nokta emniyet kemeri diyeceksiniz. Kravatı benden al, akaryakıtı şuradan al, şu firmanın personelini götüreceksen mavi çizgili kravat, beyaz gömlek, başka firma için bordo kravat, bordo gömlek. Resmen palyaço olduk. Arabanın ön koltuğunda bir sürü kravat var. Kıyafet zorunluluğu diye bir şey yok. Bunlar faturasız kazanç. Servisçi zaten aldığı para ile evini geçindiremiyor.”

“Bu iş artık emekli işi değil”

İstanbul’da ihtiyacın çok üzerinde bir araç sirkülâsyonu olduğunu belirten Öztürk, bu durumun trafikte etkin rol oynadığının altını çizdi.

Sadece trafiği değil, sektöre bu kadar çok girişin de önünü kesmek için bazı sınırlamalar olması gerektiğini söyleyen Öztürk, “sadece servis aracını değil trafiği de rahatlatmak istiyorsak o zaman bu mesleğe girişin önünün kesilmesi gerekli. Plaka tahdidi, tahsis, ya da kademeli saat uygulaması, ismi ne olursa olsun mesleğe girişin önü kesilmeli ki trafikte rahatlasın. Sınırlama bir şekilde olmalı. Bir araç bir işten para kazanamıyor. Dolayısıyla araçların kademeli saat uygulamasına geçmesi bir araçtan faydalanma oranımız artacak. Onun için bu esnafında lehine olacak biz bunu destekliyoruz. Bu iş bir emekli işi değil, gerçek bir iş kolu. Bu işi yapan işinin kıymetini bilmeli” şeklinde konuştu.

“Yanlış uygulamalarla araçlara ceza kesiliyor”

Konuşmasında Korsan taşımacılığa da değinen Öztürk, Belgesi olmadan taşımacılık yapanlar ile belgesi olup da ticari araçla taşımacılık yapanların ayrılması gerektiğini söyledi.

Emniyetin yanlış uygulama ile araçlarına ceza kestiklerini iddia eden Öztürk, “Emniyet görevlileri yanlış uygulama yapıyor. Taşıyana ve mal sahibine ceza kesiyor peki taşıtan nerede? Taşınan nerde? Aynı kanun içinde bunlarda var. Siz servis sahibisiniz akşam çoluk çocuğunuzla yeğenlerinizle maça gittiniz. Halı sahadan çocukları aldınız ceza kesiyorlar niye halı sahaya korsan servis yaptın diye ama çocuk benim” ifadelerine yer verdi.

Aynı sorunlarla kendilerinin de mücadele ettiğini belirten Öztürk, İSAROD olarak servisçinin her zaman yanında olduklarını haklarını sonuna kadar savunacaklarının da altını çizdi.


Oya KAYA- Nurcan GÜNEŞ 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
REMZİ ÇİÇEK
27 Nisan 2017 Perşembe 19:52
19:52
SAYIN BAŞKAN YAPTIĞINIZ FEDAKARLIĞA MİNNETTARIZ.BELİRTİĞİNİZ GİBİ 100_150 BİNLİRA BORCA GİRİP TAKSİTİNİ ÖDEYEMEYEN SERVİSCİLERİN.YANINDA 5 BİN LİRALIK KORSAN ARAÇLA AYNI İŞİ YAPIYORLAR. SERVİSCİLERİN KAZANCININ YÜZDE ELLİSİNİ YAKIYOR. ALDIĞI YAKITIN FİŞİNİ KULLANAMİYOR.BUNUN DIŞINDA ŞİRKETLER SERVİCİNİN KESTİĞİ FATURANIN BÜRÜTÜ ÜZERİNDE YUZDE ÜCÜNÜ KESİYORLAR.PEKİ BÖYLE BİR UYGULAMA MEŞRUMU.SAYIN BAŞKANIM.SERVİSCİLER HEP MAĞDUR.SELAMLAR SAYGILAR .REMZİ ÇİÇEK.
seçkin
27 Temmuz 2015 Pazartesi 19:08
19:08
başkanım plakalar ne oldu alabilecekmiyiz
tarık
10 Haziran 2015 Çarşamba 21:10
21:10
gökan arkadaşım bunun odaula veya ticaret odasıyla ne alaka sende bu işi yapıyosun ben de tekfark oda masrafları
fgh
29 Mayıs 2015 Cuma 16:58
16:58
neden herşeyi kendinize düşünüyorsunuz hic bir zaman unutmayinki rıskı
veren allahtir her zaman bencil olmayın milettin
ekmeğiyle oynamayin
serkan
16 Nisan 2015 Perşembe 16:34
16:34
yıl 2015 hala yapılmadı.
Okan bey
2013-12-29 18:06:26
yapmazlar çünkü yardakcı belediye baskanları büyük firmalara bizi peşkeş çektirmek istiyolar bu seçimlerde hepsine gereken ce3vap verilecek utanmadan bakanlar kurulunun kabul ettiği yasayı uygulamaya cekiniyolar çıkıp bir yorum bile yapmıyolar neden yapmıyorlar yapamıyolar biz büyük turizim firmalarını koruyoruz onların çıkarlarını savunuyoruz diyemiyorlar
Gökhan İlbahar
2013-10-06 09:33:35
Sayın başkanım biz bu işe başladık başlayalı servis odasına kayıtlıyız taki çakrak başkanın göreve geldiği ilk günden beri fakat bir çok arkadasımız Ticaret odası kaydı olmasına ragmen bizimle ayını işi yapmakta ve bizim odamıza sekte vurmaktadır.

Odamız yeterince gelire sahıp olamadıgındanda bizlerre çok fazla yardıncı olmamaktadır. Benim görüsüm tabi sizlerde taktır ederseniz herkezin aynı odaya kaydının zorunlu hale getırılmesıdır hem aramızdakı ayrı gayrı bıter hemde sizler daha saglıklı ve daha imkanlı çalişirsınız sizinde söylediğiniz gibi araçlarımız haraç mezat baglandı sagolsun GÜNHAN SiNAR arkadasımzdan bir çok ilgilendi fakat hepimizin bir odaya kaydı olmadıgından herkez kendi telinde oynamasından dolayı malesef araçlarımız 2ay gibi uzun muddet yattı ve 6000 TL gibi ceza kesildi.

Bunun önune geçmemiz için herkez bir çatı altında toplanmasının ve sizin önünüzün daha fazla açılmasının yararlı olacagına inaniyorum bizler böyle ayrı ayrı odalarda olursa ne plaka tahdidi olur nede bizlere yapılan zulumler biter sizden ricam bu konuya daha fazla özen göstermeniz içap ederse katı kurallarla davranmınızdır.

Hepinie kolay gelsin.
Allah'a emanet olun
Saygılarımla
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-08-11 20:47:20
Yeter artık insanları kandırdığınız, yazık değilmi kardeşim. Bu insanlara seçim varken milletin ağzına birparmak bal sürdünüz. Başkan olunca olayın arkasını bıraktınız. Yazıklar olsun bunların hesabı birgün Allah katında sorulur. Ya eylem yapıp devletin dikkatini çekin bu iş çözülsün. Başkan olmak o koltukta bedava maaş almak değildir.
Mehmet Arıgül
2013-07-18 14:37:14
Sayın Başkanım ağzına gölüne sağlık ne söylenmesi gerekiyorsa söylemişsin.Eksik veya unutulanlar'ıda şoför arkadaşlarımız yorumlarında dile getirmişler. Aynı şekilde şimdi benim başıma geldi 6 yaşındaki Reno Master aracı değiştirmemi istediler kabul etmeyince çıkışı vereceklerini söylediler. Mercedes veya Woswagen olunca ücret sanki farklı ücret veriyorlarmış gibi. Vedat gün arkadaşımızın belirttiği gibi araç seçimi yapılmakta buda bireysel servisci arkadaşlarımız arasında dayanışma olmadığından firmalar istedikleri gibi yanlız kendi çıkarlarını kollamaktadırlar.

bizim bu dağınıklığmız devam ettiği müddetçe bu sorunları hep yaşamaya devam edeceğiz. bir an önce BAŞKAN'IMIZIN etrafında sıkı bir dayanışma olusa bu sorunların büyük bir bölümü çözüme kavuşur. Başkanımıza ve tüm servic i arkadaşlaıma saygılar sunar. HAYIRLI ramazanlar ve hayırlı bir sezon dilerim.
Halil Yıldız
2013-05-03 11:16:44

Öncelikle başkana teşekkür eder, görüşlerinin tamamen işe vakıf olduğunun kanısını ispatladıgının gösdergesidir.

Başkanım sadece bilmesi gerekenin biz servisçi esnafının birbirine bağlı olmadığını, hatta işimize saygı göstermedigimizi, düşük fiyatlarla vampir firmalara hizmet verdigimizi, işten atılma korkusu ile firma servis operesyon müdürlerine yalakalık yaptığımızı hatta önlerinde el bağladıgımızı, birbirimize saygımızın olmadığını hatta servis bitiş yerinde sabah saat 9'dan akşam çıkış saati beş veya altıya kadar kahvehane köşelerinde boşuboşuna oyun başında olduğumuzu dahası da var. Kısaca biz zaten kendi işimizi yani servis taşımasını benimsemedik ki iş olarak görmedik ki bizim işimizide yetkili kurumlar görsünlerde plakamızı dondursunlar. Emekli işi olmadığını görsünler ve hatta bu koca şehirde biz servisçi olmasa olmaz desinler, haklarımızı korusunlar.

Bahsettiğim vampir, firmalar kan emecek kaynağın kapatıldığını görsünler de servis taşımasına değer versinler. Biz değerliyiz, Çünkü gelecek nesli taşıyoruz. Biz değerliyiz çünkü halka üretim yapan işciyi taşıyoruz. Biz değerliyiz Çünkü halka ve devlete hizmet edenleri taşıyoruz. Öğrencisi ile öğretmeni ile işcisi ile memuru ile biz taşıyoruz. Bu iş gelişi güzel bir iş değil sayın başkanım önce bu işi bize öğreten sonra zaten plakalarımız değerini kazanır bizimde devlete devletin de bize güveni artar. Bu iş yol alır gider.

Fuat Aydın
2013-04-30 23:13:25
Herkes plaka donsun da belki çok para eder bizde yırtarız diyo tek bildiyimiz bu kimse demiyorki neden korsan yasasına dur denmiyo engelli asaansörünü neden 7bin TL verip ben yaptırıyorum eğer devlet böyle birşey istiyorsa bu araçları üreten fabrikalardan neden istemiyorda gariban servisciden istiyor tutturmuşlar.

Bi yol kağıdı nedir bu yol kagıdı sorarım hepinize 95 bin TL verip bi mersedes alıcan da 4 kişilik ailenle mi kullanacan bunu alma nedeninn belli bu aracın üretilme nedenide belli servis çekmek insan taşımak nedir bu yol kağıdı neye yarar ???

Neye yarar biliyormusunuz mevcut UKOME denen vampirin bizim kanımızı emmeye yarar bunları konuşun tek sorununuz plaka deyill arkadaşlar
Yusuf
2013-04-29 20:11:58
Plaka almamıza engel olan her kim varsa halka ve hakka nasıl hesep vereceğini düşünemiyor mu? Bu sömürge nereye kadar firmalar kıyafet veriyor. Üzerlerinde kendi reklamları var ama parasını bizden alıyor. Yakıt kart veriyor. Sanki babasının hayrına veriyor gibi. 50 100 tl arası para kesiyor + iadesi yok bizlere bilerek engel olan herkim varsa unutmasın mahşerde elim yakalarındadır. Kim sömürgeye evet diyorsa Allahın azabına uğrasın...
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-16 19:47:33

Eğer gerçekten hak ve adalet olsaydı. 41 plakalı araçlar İstanbul'da rahat dolaşamaz yolcu tasıyamazdı. Ama 34 plakalı araçlarımız Kocaeli'de adım atamıyor. Nerde hak adalat, eşitlik...

SERVİSÇİ ARKADAŞLAR GERÇEKTEN HAKKIMIZIN YENMEMESİNİ İSTİYORSANIZ PLAK TAHDİDİNE SAMİMİYETLE DESTEK VERELİM. KAZANAN AİLELERİMİZ VE GENE HALKMIZ OLSUN. YETER ARTIK. BASKANIN ROPORTAJINA İMZAMI DA ATARIM.

SERKAN

Celal Ada
2013-04-09 10:15:35
Artık yeter dur diyelim bizim sırtımızdan kazanan tur firmaları bizi bir maşa olarak kullanıyor bize gereken değeri vermiyorlar yok kırtasiye masrafı yok kıyafet yok araba eski diyorlar istediği zaman işine son veriyorlar ama biz bırakmak isteyince araba bulana kadar bekletiyorlar herşeyi yapan biz ezilen biz sözleşmelerinde her şey onlar için düzenlenmiş bizim hiç bir hakkımız yok burdan ilkem turizm plaka tahdidi kaliteyi düşürüyor diyen şahsa sesleniyorum.

Karşılığımda ne veriyorsunuz bize SÖMÜRDÜĞÜNÜZ YETER PLAKA TAHDİDİ İSTEMEYEN HERKESİN KARŞISINDAYIZ SONUNA KADAR 11 MAYISTA BÜTÜN SERVİSCİ KARDEŞLERİM KAZLIÇEŞMEDE OLALIM SESİMİZİ KERKES DUYSUN BU BİR BAŞLANGIÇ BİRLİK OLALIM SESİMİZİ HERKES DİNLESİN BÜTÜN İSTANBUL O GÜN İNLASİNNNNNNN.....
GÜNHAN SINAR
2013-04-03 15:43:24

Sayın Baran Suat Odamız ve Başkanımız göreve geldiğimizden bu yana İstab, Ticaret Odası gibi kurumların yanında asla olmamıştır.

Bizzat bu kurumlara karşı mücadele etmiş,esnafı aydınlatmaya çalışmış, komisyonla çalıştıkları bu tur firmaları ile aynı meslek örgütüne üye olmamaları konusunda defalarca kez uyarmıştır.Ticaret Odasına usulsuz yapılan esnaf kayıtlarını gündeme getirmiş ve yetkili bütün kurumlara bu durumu şikayet etmiştir.Hangi tur firması ile olursa olsun en ufak sorunu için yardım isteyen her üyemiz odamızın kendilerinin yanında olduğunu bizzat yaşayarak görmüştür.Başkanımız ve Odamızın duruşu göreve geldiğimizden beri nettir.

Koskoca bir kurumu yönetirken her adımın boyu ve zamanını hesaplamak gereklidir. Attıkları adımın boyunu hesaplayamayanlar 3-5 adım geriye gitmek zorunda kalırlar.Bununda kimseye bir faydası olmaz. İddialarınızı lütfen somut delilleriyle ortaya koyunuz. Odamızda sizin veya soyadı benzer başka birinin üyeliği bulunmuyor. Şayet servis işi ile ilgiliyseniz hangi meslek odasına kayıtlısınız? Kim bilir belki de gerçek kimliğini saklama gereği duyan bir şahıssınız! Üyesi olmadığınız bir kurumun 1 sene sonra yapılacak seçimi sizi niye bu kadar ilgilendirmektedir? Ticaret Odasının seçimleri ile ilgilenmeniz bizce daha mantıklı olacaktır!

Ne olursanız olun.Bu işler boş işler.Güneş balçıkla sıvanmaz! Kimin kime nasıl destek olduğunu mesnetsiz iddialar değil işte böyle somut olaylar kanıtlamaktadır.Bu gün İstanbul'da plaka tahdidi konuşuluyor ise bu Odamızın çalışmaları ve Odamıza olan güvenden kaynaklanmaktadır. Oda ayrımı yapmadan bütün esnaflarımıza çağrımızdır.11 Mayıs Cumartesi günü 11.00 - 14.00 arası başta plaka tahdidi talebi olmak üzere ,diğer taleplerimizle Kazlıçeşme meydanında olacağız. Her bir esnaf minibüslerine ailelerini de alarak gelmelidir.Bir araca 10 esnaf değil. Herkes kendi minibüsü ile katılmalıdır.11 Mayıs Cumartesi günü İstanbul'un bütün ana caddelerini beyaza boyamalıyız. Haydi esnaf kardeşim.şimdi söz söyleme sırası senin !

GÜNHAN SINAR

İSTANBUL UMUM SERVİS ARACI İŞLETMECİLERİ ESNAF ODASI YÖNETİM KURULU ÜYESİ

Baran Suat
2013-04-02 21:09:41

Merhaba ilk önce sayın HAMZA ÖZTÜRK başkanım sizi tebrik ediyorum.

Yalnız bu istediğiniz PLAKA zorunluluğu yılardır var. Siz daha önceleri bu plaka zorunluluğu için birşey yapmadınız şimdi nerden icap etti acaba bu işe el attınız. Büyük şirketler istemiyor siz zaten biliyorsunuz, yıllardır bu olay var ve de istenmiyor.

Bizler SERVİSÇİ esnafı olarak her zaman eziliyoruz. siz başkan bizleri korumanız gerekirken bir zamanlar İSTAB'ın yanında oldunuz. Ben TAŞIMACILAR GAZETESİ'ni okuduğumda bu olay diye düşündüm ve ardından acaba dedim başkanlık seçimimi yaklaştı diye kendime yorumladım. Seçim yaklaştığı için mi siz bu PLAKA olayına el attınız. Bugüne kadar yapmadığınız bu PLAKA olayını şimdi su yüzüne çıkardınız, anlamış değilim. Nerde..! keşke PLAKA tahdidi olsada bizimde yüzümüz gülse.

Bu haberi yayınlayan arkadaşlara çok teşekkür ederim ve başkanım sizede bu plaka tahdidi ile ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

Ersin Karagöz
2013-04-01 14:44:04
Bu arada 2014 yerel seçimleri bizim için büyük bir fırsat.....

AK partiye gönül vermiş bir servisçi olarak büyükşehir belediyesi seçimlerinde esnafın magduriyeti giderilmemiş olursa sayın başkan Kadir Topbaş koltugunu kaybedebilme endişesine düşmelidir.

Bu birlik esnafımızda olmalıdır...
Bu durum başkanın aklına gelmesi sağlanmalıdır. Bir senemiz var.
Bu seçimlerde bu iş olmazsa herkes urfada oldugu giibi ceketimizi koysak seçtiririz havasına girmemesi lazım...iş yapan esnafı hakkını gören bir belediye istiyoruz. Bu konuda gerekli eylemler gerekli hatırlatmaları kitlesel olarak yapmalıyız.
Sayın Hamza başkanımızda eylem planı bekliyoruz.....
Ersin Karagöz
2013-04-01 14:39:20
Osman bey ben orda çalışan bi servisçi değilim. Ama parası kalanlar hukuki mücadeleye başladılar önlerinde cok daha fazla hacizler falan var. Prosedür işliyor sonuç ne olur bilmiyorum ama sonuc cıkana kadar meslektaşlarımız magdur.

Ben örnek olması ve bu tip olaylarda hep olan esnafa oluyor bunu dile getirmek istedim...meslekteşlarıma rabbim yardım etsin inşaallah emeklerinin karşılıgını alırlar. Ayrıca gerçekten bu kadar esnafın oldugu bir şehirde bu gibi platformlarda servissçilerin sayıca çok az olması dikkat çekici meslektaşlarımız çok fazlada bu konuyla ilgilenmiyor umursamıyor gibi geliyor bana...
Allah yardımcımız olsun dayanabileceğimiz kadar dayanıyoruz.

Saygılarımla...
Adem Kurt
2013-03-30 16:46:33
Bu haber yayınlandığı günden beri takip ediyorum. Okuyup yorum yazan çok az kişi var. Servisci arkadaşlara soruyorum? Bu olaydan hiç haberleri yok. İletişim çok zayıf. Bence böyle bir yapılacaksa bütün kamoyunun haberdar olması gerekiyor. Üç beş kişiyle bu iş yürümez. İlgililerin dikkatine...!
Osman Yılmaz
2013-03-30 08:49:28

ERSİN KARAGÖZ kardeşim,

4 aylık alacağınızı almak için bu firmanın teminatına,cbankadaki ödenmemiş hakedişine mal varlıklarına hemen dava açıp satılamaz koydurun. Bu konuda çalışan avukatlar var. Bana ödeme yapmayan Turdan ödememi almamı sağladı. Alacağınızı bunlarda bırakmayın. Mutlaka plakalar donmalı. Donmayan plakaların hesabı Mart ayındaki seçimlerde sorulmalı.

Ersin Karagöz
2013-03-29 14:10:15
Sayın başkan esnaf her zaman arkanızdadır

Bakın ümraniyede bank asya da sima turizzm ihaleyi kaybetmiştir....
Aralık ocak subat ve mart hakedişleri ödenmiyor sami efendi kayıp. Bu esnafın arkasında duracak kimse yok bu plakalar olmalı artık.

Sabrımız kalmadı.!
Bahadır İnpolat
2013-03-24 23:34:05
SAYIN BAŞKANIM SONUNA KADAR ARKANDAYIZ. BU İŞİ ÇÖZMEK LAZIM ARTIK, PLAKA KONUSUNDA EN BÜYÜK ENGELİMİZ TİCARET ODASI.
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-03-24 16:42:57

Arkadaşlar 30 yıllık servisciyim servisciliğin bu kadar kötü dönemine daha önce rastlamadım. Oda kurulduğunun ikinci yılı yol kağıdı almak için odaya başvurduğumda 2 arabam olduğu için 2 aidat istediler bize ödemezseniz belge alamazsınız dediler bize ticaret odasının yolunu gösterdiler.

10-15 bin servis aracından bahsediliyor. Oda üye kaydı 2000 kişi odanın hiçmi kabahati yok. yapacağız edeceğizle işler yürümüyor. Bizlere tarih verin şunu yapıyoruz deyin destek verelim, onla görüşüyoruz bunla görüşüyoruzla bir yere gidilmiyor. Artık servisci somut eylem planları istiyor. Odaların izlediği yol ne şiş yansın ne kebab her gün onlarca işsiz genç 3-5 bin peşinatla servis aracı alıp odaya kayıt oluyor piyasaya fazla araç girince arz fazla olup servis aracına talep az olunca fiyatlar 5-6 yıl öncesinin fiyatları ile işler alınıyor.

Bizim gibi 30 yılını verenlerin işi bozuluyor. Sevgili oda başkanları pazardan domates alır gibi odaya kayıt alırsan sektörde çöküş başlar siz bunu süslü makam odalarından göremiyormusunuz, bu çöküşte sizlerin hiçmi kabahati yok. Oda başkan yardımcısı Günhan bey Nisanda ses getireceğiz diyor. Nisan'a 1 hafta var ne yapacaksanız kaç kişiye duyurdunuz. İletişim çok zayıf dolayısı ile destekte zayıf, başarısızlıkta bu yüzden destek alınmadan başarı olmaz.Kaç yıldır odalar havanda su dövüyor olan serviscilere oluyor bu odalar bizim hakkımızı koruyamıyor. Ticaret odası ise bu odadan farklı değil. Odanın meslek komitesinin sesi hiç çıkmıyor. Onun yerine İSTAB konuşuyor. Ticaret odasının sesi İSTAB'ın arkasından geliyor.

Yücel Betus
2013-03-20 10:15:57
Tüm esnaf arkadaşlara Allah yardımcı olsun diyerek başlıyorum. Şimdi firmalar tabi istemez plaka her 4 yaş doldu mu yeni araç istiyor. Gariban borcu bırak bitirmeyi, ödeyemiyor bile. Personel ve öğrenci ailesi tabi sıfır araç ister. Dolandırıcı dizayncılarında işine geliyor araç satmak. Çevremdeki insanlar perişan. Bandrol bile ödeyemez hale gelmişler. Acemi çok. Bu işte düzenleme şart. Bedava adam çalıştırıyor firmalar. Bu işi bu ülkede tek bir adam çozer oda sayin Başbakan Recep Tayip Erdogan. Çalıştığım firmada 8 araba var. 6'sı perişan 2 tanesi de zor dönüyor.
Günhar Sinar
2013-03-19 23:44:23

Ticaret Odasının aldığı esnaf kayıtları Vergi Usul Kanununa muhalefet anlamı taşımaktadır. Yıllık Geliri Vergi Usul Kanununun ilgili maddesini aşmayanlar, esnaf odalarına kayıt olmak zorundadırlar. Ticaret Odası yeni işe başlayan esnafın kazandığı gelirin ne olacağı belli olmadığı yolu ile esnaf kayıtlarını yapmaktadır. Ancak hepimiz biliyoruz ki, yeni işe başlayan bir servisçi asla Ticaret Odasına kayıt olacak kadar, yani tacir sıfatını kazanacak kadar bir gelir elde edemez. Şikayet ettiğiniz firmalar ile aynı meslek odasında yer almanın sonuçlarını hepiniz yaşayarak gördünüz.

İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası olarak gerekli şikayetleri yapmış bulunmaktayız. Ne yazık ki hala net bir sonuca ulaşmış değiliz. Odamıza kayıt yaptırmak isteyen Ticaret Odası üyeleri 2013 aidatını ödemeden Odamıza başvursunlar. Biraz fedakarlık yaparak Odamıza geçişi sağlayabilirler. Unutmayın 'gülü seven dikenine katlanır'. Elimizde olmayan nedenlerden dolayı Odamızın aidatı yıllık 60 tl daha fazladır. Kasko,sigorta,yakıt indirimi gibi yollarla aidat farkının 5-6 katı sizlere geri dönecektir. Odamız Başkanı ve Yöneticilerinin telefonları 24 saat açıktır. Odamızda esnaf kardeşlerimize ikram edeceğimiz sıcak bir çayımız her zaman mevcuttur !

GÜNHAN SİNAR / İSTANBUL UMUM SERVİS ARACI İŞLETMECİLERİ ESNAF ODASI YÖNETİM KURULU ÜYESİ

Kenan Can
2013-03-19 13:52:33
Başkanım çok güzel konulara değindiniz. Ben sizden birkonu hakkında bilgi almak istiyorum.Başkanım bu ticaret odası ne işe yarıyor. 2 sene lık aidat borcum var ödemezsem ne olur. Bu odaya ödeme yapmadan sizin odaya kayıt yapabilirmiyiz.
Adem Kurt
2013-03-19 01:54:27
Biz servisciler kendi aramızda konuşurken plakalar dondurulsun diyoruz şirketler hakkımızı yiyor yedirmeyelim diyoruz. Ama is icraata gelince hepimiz geri çekiliyoruz. Bunun birinci nedeni bankalara olan borcumuz, ikinci nedeni de birbirimize tutkun olmamamız. Her şeyi baskasından bekliyoruz. Birisi çıksın bizim için birseyler yapsın bizde faydalanalım istiyoruz. Sayın başkanımız bu konuyu gündeme getirdi. Gün bu gündür deyip hepimiz tasın altına elimizi koyalım. Miting yapalım, eylem yapalım gerkirse kontak kapatalım. Bizim hakkımızı savunan başkanımızın bu yolda yalnız bırakmayalım.
Deniz Orakçı
2013-03-18 22:03:09
Tüm esnaf arkadaşlarımızın fikirleri bu kadar net ve ortak ise harekete geçilmek için artık ne bekleniyor. Hiç olmadı araçlarımızın arkasına 'YASAL HAKKIMIZ OLAN PLAKALARIMIZI İSTİYORUZ' stikırları yapıştırarak tepkimizi trafikte belli edelim.
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-03-17 19:03:18
Sayın Başkan
G
eldiğiniz günden beri yapılan icraatları izliyorum, bu gün en kolay yapılacak iş serviscilik işidir eğer 2 bin TL paran varsa sabah araba al akşama servisci ol. İnsanlar, işsizliğin artığı bu dönemde inşaatlarda 70-80 TL yevmiye ile çalışacağına hiç bir sınırlaması olmayan bu sektöre talebin üzerinde araç sokmaktadır.

Her gün gazetelerde yalan yanlış ilanlarda masraflar çıktıktan sonra ayda 4-5 bin TL kazanç vadedilip araç satışı yapılmaktadır. Burada bankalar sanayiciler turlar arasındaki üçgende sisteme yeni giren arkadaşlar çok geçmeden senet ödeyemeden bankalara teslim olmaktadır. Tabiki bu sektöre yeni giren ve ucuza çalışanlar yüzünden eski çalışanında işi bozulmaktadır. Sektöre bu arkadaşlar elini kolunu sallayıp girdikce odaların önceden hazırlayıp üyelerine sunabildikleri bir planları olmadıkca bu işler bu güne kadar hep sözde kalmıştır.

Bu işin olması için odaların eylem planı hazırlayıp üyelerine duyurması lazımdır, üyelerde odalarını takip edip, gerektiğinde oda başkanlarından hesap sormalıdır. İstanbulda SERVİS PLAKAlarının ne şekilde dağıtılacağı ve ne şekilde toplanan paraların dağıtılacağı ve plakaların donduğu konusunda Resmi gazetede karar çıkıp Hürriyet gazetesindede yayınlanmıştı biz zamanında alınan bu hakkımızı bile koruyamadık.

Başkanım hazırlayın bir plan hepimiz yanındayız ağlamayan çoçuğa mama verilmez. Odamız ne kadar servis aracına ihtiyaç olursa o kadar aracı odaya kaydetmelidir. İhtiyacın üzerinde servis aracının piyasaya girmesi hepimizi batırdi.

Başarılarınızı bekliyoruz
Günhan Sinar
2013-03-17 11:42:31
Odamız ve Başkanımız hakkındaki olumlu görüşleriniz ve destekleriniz için Odamız ve Başkanımız Hamza Öztürk adına teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Odamız Nisan ayının sonuna doğru İstanbul'da büyük bir uyarı mitingi hazırlığı içindedir. Başta plaka tahdidi olmak üzere, korsan yasasının üstümüzde uygulanan yanlış yorumu, komisyoncu firmaların esnaf üstündeki haksız uygulamaları, engelli rampası adı altında yapılmak istenen düzenlemeler olmak üzere sorunlarımızı haykıracağımız bu eyleme Oda ayrımı gözetmeden bütün servisçi esnafını bekliyoruz.

Ticaret Odası ve diğer meslek odalarına kayıt olmuş esnafların da yoğun olarak katılması gereken bu miting büyük öneme sahiptir. İstanbul Servisçi esnafı baharın yaklaştığı günlerde arabaları ve aileleriyle birlikte hakkını sonuna kadar arayacaktır. Bundan kimsenin kuşkusu olmasın. İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası olarak esnafımızla omuz omuza güzel günlere hep birlikte yürüyeceğimize inancımız tamdır.

Taşımacılar Sitesinin değerli yetkililerine Başkanımızın ve Odamızın görüşlerine yer verdikleri için teşekkür ediyoruz.

İSTANBUL UMUM SERVİS ARACI İŞLETMECİLERİ ESNAF ODASI YÖNETİM KURULU ÜYESİ / GÜNHAN SINAR
Hikmet Gülşen
2013-03-16 13:15:55
EVET ARKADAŞLARA KATILIYORUM KONTAK KAPATALIM. GEREKİRSE ANKARA'YA GİDELİM. ÇÖZÜM İÇİN NE GEREKİYORSA YAPALIM. ŞİRKETLERİN HÜKÜMDARLIĞINA DA SON VERELİM. İSTEDİKLERİ ANDA İŞTEN ÇIKARIYORLAR. SEN İSTEYİNCE 1 AY SONRA SENET İMZALTIYORLAR. ZATEN BİR AYLIĞIMIZI ELLERİNDE TUTUYORLAR. ASIL SENETİ BİZİM ALMAMIZ LAZIM. BATAK ŞİRKETLERDE BİR SÜRÜ ARKADAŞIMIZIN PARASI KALIYOR. BİRBİRİMİZİ SAVUNALIM.
Hikmet Gülşen
2013-03-16 13:06:54

Servisçinin haklarını savunun başkanım araçları parkedecek yerimiz yok. Nereye parkedecegiz. Alıp eve götürecek değiliz. Yada servis çektiğimiz yerden 10 km öteye sürekli ceza kesiyorlar. Ayrıca ruhsatında ticari yazan faturası olan ama 50 tl'lik yol belgesi olmayan korsan muamelesi görüyor. Araçlarımız bağlanıyor. Kazanacağımız üçbeş kuruşda ceza vergi vb. elimizden alınıyor. Bu devlete her türlü vergiyi ödüyoruz ama karşılığında değer görmüyoruz. Yollar tarla gibi araçlarımız sürekli hasar görüyor mazotta bize de indirim istiyoruz. Bizde bu devlete vergi veriyoruz. Yol belgesi yok diye hiçbir türlü gezi yapamıyacakmıyız. Faturamızı kesip vergimizi ödüyoruz, ama taksici ve 3 minübüsçüler kesmiyor. Sürekli bizim üstümüze geliniyor. İlgililerin dikkatine.

Saygılarımla

Kenan Yılmaz
2013-03-16 11:36:44
BAŞKANIM ÇOK DOĞRU VE YERINDE KONULARI ANLATTINIZ. ÖNCELIKLE BUNUN İÇİN SİZ TEŞEKKÜR EDERİM. BİZ SERVİSÇİLER OLARAK YILLARDIR ŞİRKETLER TARAFINDAN SÖMÜRÜLÜYORUZ. FAKAT HIÇBIR ESNAF ARKADASIMIZ BUNU DILE GETIRMIYOR. EYLEMSE EYLEM YAPALIM YETERKI ŞU ADALETSIZ DÖNEN ÇARKA DUR DIYELIM.
Ahmet Turkkan
2013-03-15 20:03:53

Selamın alleyküm başkanım.

Söylenecek ne varsa bizleri korumak adına sarfetmişsin. Size çok teşekkür ederim. Bende odanın 1996'dan buyana üyesiyim. Bugüne kadar gelen yönetimler sizlerin ugraştığınızın yarısı kadar uğraşsalardı servisçi esnafı bayağı bir yol almış olurdu. Özverili çalışmalırınız için size ve ekibinize saygılar. Allah yardımcınız olsun. Tabiki bizde gerektigi zaman sizlerin yanınızda oluruz.

Saygılar Ahmet Türkkan

Mustafa Canlar
2013-03-15 13:23:23
EVET SAYIN BAŞKAN ŞOFORLARIN KULLANILDIĞI KONUSUNDA BELKİDE HAKLISINIZ ÖNCELİKLE ŞOFOFLARIN KULLANILMASINI İSTEMİYORSANIZ BUNU RESMİ KURUMLARDAN YAPMAYA BAŞLAYIN ŞOFOR ARKADAŞLARIN NEREYE BAĞLI OLDUĞU BELLİDEYİL MALİYEYE KAYITLI FATURALI OLMASINA RAĞMEN POLİS ÇEVİRİYOR EFENDİM YOLBELGEN YOK SEN KORSANSIN HADİ 45 GÜN BAĞLAMA OTOPARK NE OLDU ŞOFORA MALİYET 5000 TL ÖNCE DEVLET VATANDAŞIMA SAHİP ÇIKSIN BİRKERE NEDEMEK KORSAN BU VATANDAŞIN ZATEN ŞİRKETLE SÖZLEŞMESİ VAR VE KURUMDAN İSİM LİSTESİVAR E DAHA NERESİ KORSAN BUNUN GELELİM PLAKA TAHDİDİNE BENCE PLAKA YERİNE KOPARATİF VEYA CİDDİ MANADA BİR ODA KURULUR LÜTFEN BENİ YANLIŞ ANLAMAYI PLAKAYA KARŞI DEYİLİM PLAKA UYGULANIRSA İSTİSDAMI ENGELLERSİNİZ ÜLKEMİZDE BUKADAR İŞSİZ VARKEN SİZLERİNDE BUKONUYA MANİ OLACAĞINIZI SANMAM BUKADAR DUYARLI İKEN TEŞEKKÜRLER
Özer Berberoğlu
2013-03-15 13:07:29

Sayın başkan çok güzel konuşmuşsunuz. Ağzınıza sağlık.

Derneğin bir üyesi olarak bende herzaman sizi destekleyeceğim. Sayın Başkan çok sayıda servisçi kontak kapatmaya hazır. Bir gün kontakt kapatalım. Çünkü bu plaka tahdidi bu senede olmazsa birdaha ebediyete kadar olmaz. Ben bu kanıdayım. Ayrıca doğrusuda budur.

Zaten İlkem Tur'un sahibi de söylüyor çok arabacı işi bıraktı. Plaka tahdidi olmazsa bir dahaki yıl çok kişi daha bırakacak. Bende yılbaşında kesin bırakacağım. Bu şekilde çok kişi var. Hakan Orduhan durumun farkına varmış. Şirketler araba alımına yöneldi diyor. Araç bulmakta sıkıntı var diyor. Böyle olursa sahiden yılbaşından sonra çok kişi çekilecek. O nedenle bir kontakt kapamaya gidelim. İSDER ilede görüşün. Onlar bir işe yaramasada neticede adı olan bir dernek. Birleşip bir eylem yapma zamanını geçirirsek herşeyi kaybedeceğiz.

Saygılar,

Rıdvan Aslaner
2013-03-15 06:58:56
SAYIN BAŞKANI TÜM İÇTENLİĞİMLE DESTEKLİYORUM. YORUMLARDA BİR GÜN KONTAK KAPATMA EYLEMİNİ UYGULAMAK İÇİN BAŞKANI BİZLERİ ORGANİZE ETMEYE ÇAĞIRIYORUM.

BİZLERİNDE NE KADAR ÖNEMLİ BİR KİTLE OLDUĞUMUZ ORTAYA ÇIKSIN.
28 yıllık servisçi
2013-03-14 22:37:09

Sayın meslektaşlar at gözlüklerini çıkarıp birde öyle bakın. Plaka tahdidi olan illerde iş bulamadığı için evine ekmek götüremeyen servisçiler de var.

Sayın meslektaşlar iş almak için kime gideceksin şirkete,plakanın tahditli olması neyi değiştirecek. Şimdi aklınızdan bazı şeyler geçiyor plaka tahditli olursa şöyle olur,böyle olur diye o zaman aklından geçeni şimdi niye yapmıyorsun, illaki plakanın tahditli mi olması lazım,eğer SENİN 100 TL LIK GİTTİĞİN YERE O MESLEKTAŞIN BEN 75 TL'YE GİDERİM DERSE O MESLEKTAŞINI PLAKA TAHDİDİ NASIL ENGELLEYECEK.

Sayın meslektaşlar sorun plakada değil servisçiliği bu duruma getiren esnafta lütfen şapkanızı önünüze koyun ve biraz öz eleştiri yapın. Kişileri bilinçlendirmediğin takdirde PLAKA SADECE EMEKLİ OLDUĞUNDA SANA EMEKLİ İKRAMİYESİ OLUR.

Plaka için yapılan bu kadar emek esnafın şirketlerle yapılan sözleşmeleri için yapılsaydı,acaba durum ne olurdu. UKOME okul için sözleşme örneği vermiş ve şart koşmuş niye acaba personel için yapmıyor. Pöf daha neler,neler boş verin insanlar işin kolayını seçiyor hemen plaka konusu. Ya plaka tahdidi olduktan sonra yukarıda yazdıklarım devam ederse!!!

Cüneyt Yeşil
2013-03-14 14:48:56

Bizim servisçi esnafımız bir taksi, dolmuş esnafı kadar olamıyor. Neden? Çünkü arabacı olarak kendimizi ağırdan satmayı bilmiyoruz. Sırf boş km yapmamak yada boşu doldurmak maksadıyla firmaların tabiriyle ölü saatte olan işlere mazotu bile karşılamayan fiyatlarla servis çekiyoruz. Hemde 80-100 bin tl lik araçlarla oysa ki biz arabacı olarak firmanın bize sunduğu fiyatı reddedip, ben şu fiyattan aşağıya gitmem diyemiyoruz. Çünkü iş bulamayız korkusu var.

Oysa ki biz olmazsak bu İstanbul'daki okullar, personeller hiç bir şekilde işlerine işlerinden evlerine gidemez. Aslında elimizde çok büyük koz var ama kullanmayı bilmiyoruz. Diğer arkadaşların yorumlarındaki gibi kontak kapatsak, yol kapatsak; mazotta düşer, servis fiyatlarıda yukarı çıkar. Ayrıca plaka olayı da olur diye düşünüyorum. Memur eylem yapıyor, işçi eylem yapıyor, servisçi niye yapmasın.

Buradan Ankara'ya ne kadar mazot yakarız. Bir gidiş gelişe hakkımızı savunmaksa eğer basın marşa Ankara'ya gidelim. Orada sesimizi duyuralım. Çünkü İstanbul'da sesini dinliyecek kimse yok. Korsan yasasını korsan taksiye çıkardılar. Ama başa çıkamadılar. Ne yapalım, ne yapalım servisçiye vuralım. Özürlü asansörünü dolmuşa çıkardılar yaptırtamadılar. Servıse yaptırtalım. Neden? Çünkü bizim söz hakkımız yok. Çünkü plakamızın hükmü yok. Oysa ki plakamız para etse dolmuşa diretemedikleri gibi bize de diretemezler bazı şeyleri. Hem her yola varım. Önemli olan bu savaştan galip çıkalım.

Saygılarla servisçiyi düşünen her kişinin yanında tam destek varım. Hemde her yerde lütfen artık şu servisçilerin yüzü gülsün artık :(

Bahattin Kartal
2013-03-14 13:15:19
Sayın başkan söylenecek ne varsa söylemiş. Kendisini tebrik ediyorum. Her ilde olan plaka tahdidi istanbul'da neden uygulanmaz anlamış değilim.
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-03-14 12:33:35

Sayın başkan,

Bu ropörtajınız çok güzel ve yerinde olmuş. Sizi destekliyorum. Benim önerim ticaret odası esnaf sanatkarlar ve diger ne kadar gereksiz oda var ise bu odalardaki üyeleri kendi bünyenizde toplayın. Üye kayıtlarını yapın. Daha sonra kontak kapatma, yol kapatma, şerit yavaşlatma...

Sizin anlayacağınız İstanbul trafigini içinden çıkılmaz bir hal aldıralım. İşte o zaman haklarımızı alırız. Aksi halde bu tur şirketleri dolaylı olarak Büyükşehir Belediyesi İstanbul polisi ve tabiki bankalar bizi sömürmeye devam edecektir. Yol belgesi bu gün biten arkadaş evrak hazırlayıp, ertesi günü UKOME'ye başvuru yapacak. Evraklarını teslim etse dahi polis çevirmesinde korsan taşımacılık yapıyorsun diye aracı bağlanıyor. İki ay süreyle bir de bu yetmez gibi iki binliranın üzerinde ceza yazılıyor. Tur şirketleri bunun bile önüne geçemediler. Demek ki onlarında bir menfaati var. Bu durumdan söylenecek o kadar çok şey var ki, plaka tahdidi sayesinde bu sıkıntılarımızdan kurtulacagız inşallah. Saygılarımla.

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-03-14 11:30:10

SAYIN BAŞKANIM GÖRÜŞLERİNİZE VE ÖNERİLERİNİZİN FİRMA SAHİBİ OLARAK TAM DESTEKCİYİZ. PLAKA THDİDİ BEŞSENE ÖNCE OLMASI GERKİYORDU VE HALEN BUNU BAŞARAMDIK. İNSALLAH BENİM GİBİ SİZİN GİBİ DÜŞÜNENLER ÇOĞALIRDA BU İŞİ BAŞARIRIZ. SAYGILARIMLA.

ADİL SERVİS TAŞIMACILIĞI,

Murat DURUKAN
2013-03-14 08:54:20
Sayın başkanım bende bir Firma sahibi olarak görüşlerinize içtenlikle katılıyorum. Bu sektör ve çalışanlarının itibar sahibi olması için PLAKA TEHDİDİNİN MUTLAKA OLMASI GEREKTİĞİNE inanıyor.
Halil Köseoğlu
2013-03-14 06:17:54
Başkana destek tam destek. Konuş başkanım esnaf arkanda.
Murat Atalar
2013-03-13 23:37:27
Başkanım güzel konuşmuş röpartaj on numara. İnşallah güzel şeyler olur ve plakalar donarda bizleri sömüren firmalara ders olur. Km 1tl bile vermeyen firmalar var ve aracın Mercedes veya Wolkswagen olmasını isteyen firmalar hem araç seçiyolar, hemde km de 50 kr, 55 kr yakan arabalarla hizmet veriyoruz. Sayın başkanım verilen parada 1 tl yorum yapan arkadaşımada katılıyorum okullar kapanmadan kontak kapatalım. Sayın başkanım saygılarımı sunarım.
Vedat Gün
2013-03-13 21:32:13
Sn. başkanımız çok doğru söylemiş, aynen tüm servisciler olarak katılıyorum. Geçenlerde ilkem turizm'e yapılan yorumlar silinmiş, kaldırılmış. Okullar kapanmadan 2 değil 1 gün kontak kapatsak, bizim yediğimiz cezalardan birde şirketler yesin, sözleşmeye uymadıklarından. PLAKA TAHDİDİNİ DESTEKLİYORUZ.
Servet Korkut
2013-03-13 19:46:52
Başkanım bu konuşmanın altına imzamı atıyorum. Son derece dogru tespitlerde bulunmuşsunuz. Sizden ricam daha etkili tepkiler göstermek için esnafımızı bilgilendirelim. Her sorunu getiren birde çözüm getirmezse çözümün bir parcasıdır denir. Benimde bu konudaki çözüm önerim okullar kapanmadan önce butun İstanbul'daki servisciler olarak 2 gün kontak kapatalım. Bakın ondan sonra bizi sömüren bu firmalar onlara göz yuman belediye nasıl mum oluyor. Baskanım başarılarınız devamını dilerim. Saygılarımla...
Diğer Haberler
  • Öztürk ailesinin mutlu günü28 Eylül 2016 Çarşamba 14:04
  • Analog Takografları neden değiştiriyoruz?24 Haziran 2016 Cuma 14:56
  • Efa Tur'un Acı günü13 Haziran 2016 Pazartesi 14:25
  • Comvex 2016 Fuarından fotoğraflar26 Mayıs 2016 Perşembe 13:50
  • TEMSA 4 ayda 112 otobüs, 350 midibüs sattı24 Mayıs 2016 Salı 16:30
  • Genç PR'cıya başarılar diliyoruz31 Mart 2016 Perşembe 12:45
  • 25 Mart Eylemi İptal edildi23 Mart 2016 Çarşamba 14:53
  • Servisçiler “oneminute” diyecek14 Mart 2016 Pazartesi 12:01
  • Edirnekapı Eylemenin Helikopter Görüntüleri10 Mart 2016 Perşembe 14:30
  • Plaka Tahditi için Cumhurbaşkanı'na çağrı26 Şubat 2016 Cuma 13:27