• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul : 17 °C

‘PLAKA TAHDİDİ: Sıcak Bakmıyoruz, ENGELLİ YASASI: Tüm Araçlar Değişecek!’

‘PLAKA TAHDİDİ: Sıcak Bakmıyoruz, ENGELLİ YASASI: Tüm Araçlar Değişecek!’
Ulaşım Daire Başkanı Yakup Demirhan’ın çok tartışılan özel röportajının 2. Bölümü de yine birçok tartışmanın fitili ateşlenecek. İşte çok konuşulan konular, işte Yakup Demirhan’dan çok tartışılacak yanıtlar!

İstanbul Ulaşım Daire Başkanı Yakup Demirhan’la gerçekleştirdiğimiz röportajın ilk bölümünü geçtiğimiz günlerde yayınlamıştık. Röportajımızın 2. Bölümünde de Demirhan tüm servis esnafı tarafından yakından takip edilen konularla ilgili olarak, röportajımızın ilk bölümünde olduğu gibi çok çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bu konuların başında en çok merak edilen başlıklar; ertelenen engelli yasası, UKOME toplantılarına sınırlı katılım, öz mal ve elbette 30 yıl sonra sokağa çıkan servis esnafının her fırsatta haykırdığı ‘PLAKA TAHDİDİ’ talebinin UKOME’deki yankısı…

Gündeme her geldiğinde çok tartışılan konulardan biri de geçtiğimiz aylarda bir kez daha ertelenen engelli yasası… Servis esnafı engelli vatandaşlarımız konusunda oldukça hassas fakat uygulamanın birçok yönden yeniden ele alınması gerektiği konusunda hemfikir…


Engelli yasası 8. Yılını doldurdu. Hükümet 07.17 tarihine kadar bir kez daha uzattı. Bu senede nihai bir hamle yapıldı. Biraz daha süre verildi ancak öyle görünüyor ki en geç 1 ya da 2 sene sonra İstanbul’daki tüm toplu taşım araçları, buna minibüsler, otobüsler de dâhil uygulamaya geçecek. Farkındaysanız İstanbul Otobüs AŞ’nin otobüslerinin tamamı engelli erişimine uygundur. Tamamında EURO 5 motor vardır hatta birçoğunda artık CNG’ye geçiyorlar. Emisyon değerleri modern ülkelerin çok daha ilerisinde bir değere sahiptir. Servis araçlarında da aynı konsept belki hükümetimizin belki yeni kurulan komisyonların marifeti ile 1 yıl daha geçiş dönemi düzenlenecek, daha sonra bu araçlar dünyanın en kaliteli araçları haline getirilecek.

Servis sektöründeki tüm esnaf ve şirketler kendilerinin Otobüs AŞ gibi veya İETT gibi çalışmadıklarını hatırlatıyorlar. Toplu ulaşımda bir engellinin bu hizmetten yararlanma veya talep etme potansiyelinin çok yüksek olduğunu fakat servis taşımacılığında kendilerinin tanımlı müşteri taşıdıklarını belirtiyorlar.


Avrupa’da böyle bir standart yok, bir kişi bile olsa arabada o kişinin ayağı kırılabilir, kaza geçirebilir ne yapacağız? Bir arabada 20 kişi var. Hiç engelli yok. Çocuk kaza geçirdi, engelli kaldı. O aracın tamamı o çocuğa göre dizayn edilmek zorundadır. Tretuvarlardan, engelli kaldırımlarından engelli geçmiyor deyip, iptal edelim mi edelim yani? Biz birer engelli adayı olarak, böyle bir şeyi kabul etme şansımız hiç yok. Her okulun her aracının içerisinde herkes engelli adayıdır, araçların tamamı engelli taşımaya uygun hale getirilmek zorundadır.

20 bin aracı değiştirmek gerekiyor mu?

Evet gerekiyorsa evet… Çünkü her aracın içinde her an engelli olma ihtimali var. O zaman o çocuk okula gidemeyecek mi?


Konu ile ilgili servis sektörü şunu soruyor. Kaç arabam var, 100 tane. 10 tanesini engelli erişimine uygun hale getireyim ya da zaten engelli taşımına uygun… Neden tüm araçlarımı değiştirmek zorundayım?

Olmaz efendim… Devlet böyle çalışmaz. Devlet, her an her türlü ihtimale karşı hazırlıklı olacak yasaları çıkarmıştır. Devlette, ihtimaller hesabını zayıf tutmak, risk yaratır. Devletimiz her türlü tedbiri almakla mükelleftir. Bütün otobüslerde engelli olacak diye bir kaide yok. Avrupa’da tüm araçlar engelli erişimine uygundur. Biz Otobüs AŞ ve İETT’nin son uygulamaları ile mevzuatla bunu kesip attık. Tüm araçlarda engelli erişimi olacak. Bu elbette bir süreçtir ama nihai hedef budur. Biz bu konuda Avrupa’nın ilerisindeyiz ve geri adım atmayı da düşünmüyoruz. En son marka ve modelde telefonlarımız olsun diye her türlü fedakârlığı yapıyoruz. Burada kamunun menfaati olan hususta bir adım geri adım atma ihtimalimiz kesinlikle yoktur.

Plaka tahdidi konusuna geçelim mi? Tüm servis esnafının merakla beklediği bir konu… Plaka tahdidi ile ilgili biliyorsunuz, İstanbul’da pek çok eylem yapıldı, hala da yapılmaya devam ediliyor. Plaka tahdidinde de servisçilere bir müjde verecek misiniz?

Hayır! Plaka tahdidine Büyükşehir Belediyesi olarak sıcak bakmıyoruz. Siyasetimiz plaka tahdidine sıcak bakmıyor. Biz plaka tahdidini doğru bir çözüm olarak görmüyoruz. Plaka tahdidi uygulanan illerdeki faciaları gözlemliyoruz. Bizim derdimiz sadece esnafın çok para kazanması ve tüm sorunlarının çözülmesi ile sınırlı değildir. Bu konuda bizim hareket alanımızda elbette ki esnafımız da şirketlerimiz de var. Ama unutmayalım ki, bu hareket alanında doğrudan konu ile ilgili veliler ve öğrenciler de var. Bu kümenin 400.000 tane unsuru var. En az bir buçuk katı kadar veli var. 15.000 esnaf ve 50 tane şirket var. Böyle bir kümenin içinde siz 50 tane şirketin işini çözerek, bu işi halledemezsiniz. 15.000 esnafın işini çözerek de bu işi halledemezsiniz. Plaka tahdidi bu işin çözümlerinden biri değildir. Yeni uygulamamız, ferdi taşımacı ile şirketleri veli pazarlığına bırakmak, pratik olarak zaten plaka tahdididir. Plaka tahdidinden beklenenleri, esnafı da şirketi de eşit pozisyona getirerek, velinin tercihine bırakmak suretiyle biz plaka tahdidini uygular hale getirdik. Bugüne kadar şirketler olmadan hiçbir ferdi taşımacı iş alamazdı. Her şey şirketin bünyesine girmek, onların verdiğine ve söylediğine razı olmakla sınırlıydı. Bugün şirketlerle birlikte onlar da rekabet edebilecek, fiyat ve konfor açısından iş almada onların pozisyonlarına sahip olarak, pratikte plaka tahdidinin getireceği kazanımları sağlamış oldular.

Plaka tahdidi gelişmiş ülkelerin uygulamaları arasında değildir. Mesela İngiltere’de taksilerde plaka tahdidi uygulaması yoktur. Standartlara uymak kaydı ile isteyen istediği kadar taksi alıp, iş yapabilir. O zaman bakkalları da, manavları da, kuaförleri de, kahveleri de her şeyi tahditleyelim. Tahdit, sıkıntıdır. Oysa rekabet ortamı hizmetle, güvenlikle, konfor ve ücretle yapılmak zorundadır. Siz tahdit koyduğunuz anda gelişmeyi, yarışmayı ve rekabeti önlemiş oluyorsunuz. O zaman plaka tahdidi konan yerlerde esnaf, ben bu fiyattan aşağıya taşımam diyor, başkasına da taşıtamıyorsunuz. Arada veli eziliyor. Oysa veli hangi seçeneği öne alıyorsa bunlarla ilgili olarak tercihini yapabilmeli. Nihai alıcı veli, tercihini kendi önceliklerine göre yapabilmeli. Siz minibüse bindiğinizde pazarlık yapabiliyor musunuz? Yapamazsınız, çünkü tahditli plakadır. Bakkalları da sınırlayalım. O zaman bakkallarda zeytin peynir fiyatları bir anda uçar. Adam şöyle düşünür; ‘benim 500 metre yanıma bakkal açılamayacağına göre, benden almak zorunda kalacak.’ Bu mal ve hizmet alımının nihai alıcısı olan halkın aleyhine bir uygulamadır. Gelişmiş ülkelerde Japonya, Fransa, İtalya, Amerika, İngiltere ve Almanya’da bu tür tahditler yoktur.

Londra’da siz eğer taksi şoförü olmak istiyorsanız; 6 ay süren bir eğitimi vardır. Sizi alıyorlar, eğitiyorlar. Çok sıkı bir eğitimden geçiriyorlar. Öyle ki, sertifika veya belge almak gerçekten çok zordur ama o belgeyi aldıktan sonra bir taksi alıp, sokağa çıkıyorsunuz. O taksinin standartlarını da belediye belirliyor. Taksi plakası yoktur. İstanbul’un nüfusu 15 milyondur, taksi sayısı 18 bindir. Londra İstanbul’un yarısı kadardır. Taksi sayısı 9 bin olması gerekirken, taksi sayısı 70 bindir. Sınır yoktur. Sınır; konfor, ücret, ilgi ve güvenlikle sınırlıdır. Benimle aynı işi yapıyorsanız, benimle güvenlik, konfor, ücret konusunda yarışmak zorundasınız. Bırakalım vatandaş tercihini ona göre yapsın.


Taksi de bir taşıma aracıdır. Fakat bir minibüs veya otobüs gibi de değildir. Taksi ve servisi aynı kategoride değerlendirmek ne kadar doğrudur?

Yarışma mantığında, hizmet ve rekabet kuralından ayrılamayız. Bizim nihai hedefimiz halktır. Halk tercihini yaparken, önünde mutlaka birkaç seçenek olmalıdır. Halka sen 40 numara ayakkabı giyeceksin, demek büyük bir eziyettir. Hizmetin farklı yelpazelerde, farklı kategorilerde insanların kendilerine göre tercih edilebilecekleri konseptte piyasaya sunulması gerekiyor. Biz bunu yaptık, bunun önünü açtık.

Plaka tahdidi ile ilgili İstanbul’un birçok yerlerinde eylemler yapıldı, yapılıyor. Servisçiler sürekli şunu dile getiriyorlar. ‘Biz İstanbul’un yükünü taşıyoruz. Taleplerimizi dikkate alsınlar. Aksi takdirde İstanbul’da hayatı durdururuz.’ Bu eylemler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kimse plaka tahdidinde yasal bir haktan bahsedemez. Eğer haksa mahkemeye verilir, o yasal hak mahkemeden alınır. Bizim yasal hakkımızdır gibi bir ifade bence doğru değildir. Yasal hakkın alınacağı yerler bellidir, buralarda mahkemelerdir. Bize plaka tahdidi ile ilgili mahkeme kararı getirsinler, yapalım!

Eylemler, talepler ve söylemler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Herkes her şeyi isteyebilir. Demokratik toplumlarda sivil toplum kuruluşları mevzuat çerçevesinde haklarını arayabilirler. Biz neden bunu istiyorsunuz diye kimseye bir şey soramayız. Neyin, ne şekilde verileceğini de mevzuat belirlemiştir. Mevzuatın dışında bizim ona evet, buna hayır deme şansımız yoktur. Tavrımız nettir.

UKOME toplantıları ile ilgili sektörden gelen çok yoğun eleştiriler var. Bunları da değerlendirmenizi istiyorum. Toplantılarda direkt servis sektörünü ilgilendiren kararlar alınırken neden bu sektörün önemli bileşenlerinden sendika, dernek, kurum yetkilileri çağırılmıyor? Kimi, neye göre davet ediyorsunuz?

Bu bir kere çok haksız bir eleştiri… Bunu kabul etmemiz mümkün değil. UKOME konuyla ilgili herkesi toplantılarına alırsa bin kişilik bir salona ihtiyaç var. Oradan da bir karar çıkmayacağı zaten herkesin malumudur. Toplantılara ferdi taşımacının temsilcisi olarak İSAROD’tan Hamza Öztürk ve şirket ve Ticaret Odası temsilcisi olarak İSTAB’tan Hakan Orduhan katılırlar. Onlar, servis sektörü ile ilgili her toplantıya davet ediliyorlar. Sektörün kanaat ve görüşlerini toplantılarda bizlerle paylaşıyorlar. Bunların dışında UKOME herhangi bir otoriteye ihtiyaç duyarsa mutlaka çağırır. Konu ile ilgili bilgisine ve görüşüne danışır. Burada bir eksiklik olduğunu düşünmüyorum. Ne Hakan Orduhan ne de Hamza Öztürk Beyler tarafından böyle bir talep olmadı. Kaldı ki, gerek görüldüğünde tarafların ilgili ve yetkili kişilerinin çağırıldığı herkes tarafından bilinen bir durumdur.

Bir diğer eleştiri de ‘İstanbul UKOME, bağlı olduğu Büyükşehir Belediyesi’nden ve onun da üstü olan Ankara’dan yani merkezi otoriteden bağımsız hareket ediyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın aldığı kararlar tüm yurtta uygulanırken, sanki İstanbul’a geldiğinde bürokrasi duvarına çarpıyor’ şeklinde, UKOME Ankara’nın üstünde bir kurum mu?

Her büyükşehrin bir UKOME’si vardır. UKOME üyelerinin verdikleri ortak karar da UKOME’yi bağlar. Biz başka UKOME’lerin verdikleri kararları ne eleştirebiliriz ne de üzerine fikir yürütebiliriz. Bizim UKOME olarak aldığımız kararlar tabii ki eleştirilebilir fakat Çevre Bakanlığı’nın, Ulaştırma Bakanlığı’nın ve ilgili bakanlıkların temsilcileri aynı zamanda da UKOME üyesidir. Dolayısıyla toplantılarda, Ankara’ya rağmen bir karar söz konusu olduğunda onlar zaten tepkilerini gösterirler. Bu çok haksız bir eleştiridir. Herkesin görev yetki ve sorumluluğu bellidir. Kimse yetkisini aşan bir karara taraf olmadı, olamaz da… Yani bu söylediğiniz eleştiri çok da doğru bir eleştiri değildir. Bizim yasalarla sınırlı yetkilerimiz vardır, ne onun üstüne çıkabiliriz ne de yetkilerimizi ihmal edebiliriz. Çok ama çok haksız bir eleştiri…

Özmal 1/5’di, 1/3’e düşürüldü. Neden böyle bir uygulamaya gidildi?

O yönetmeliği Milli Eğitim Bakanlığı çıkardı. Biz çıkarmadık. 100 aracın olduğu yerde siz taşımacık yapmak istiyorsanız devlet, ‘33 tanesi sizin olacak ancak 66 tanesini kiralayabilirsin’ diyor. O Mili Eğitim Bakanlığı’nın okul servis araçlarındaki yaptığı bir değişiklik… Biz Bakanlığın bu tasarrufunu eleştiremeyiz. Onların takdirinde olan bir uygulamadır. Röportaj: ALEV ARSLAN 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
ahmet
07 Ekim 2016 Cuma 22:13
22:13
devlet her engelliye vergisiz arac veriyor zaten her münübüsü otobüsü engelliye cevirmek dogru degildir hadi şehir içi neyse birde il den ilçeye calışan münübüsler var bunlarıda engelli yapın diyolar kardeşim nasıl olacak bu herkezin buna güçü yetermi şeir içindeki kadar şehirler arasında calışan münübüs aynı kefeye konurmu istanbul ankara yada izmirdeki otobüslerle balıkesir ilcelerine calışan münübüsler aynı degerde sayılırmı istanbuldaki günde 2 bin lira kazanırken balıkesir susurluktaki münübüs 50 tl kazanıyor nasıl bir denge bu ikisinide aynı katogoriye sokuyonuz ama bu işin başındaki yiyiciler artık bu şöförlerin hakkını arasın artık her şey para sanıyolar yiyip içip yatıyolar biraz olsun şöförün hakkını savunsun hakkımızı helal etmiyoruz
Yuksel
13 Nisan 2016 Çarşamba 06:33
06:33
Inn baskanım sımdı cohu aldıı arabaları satmıya calısıyomn kımsede almıyoo sıze dıyolarya yorumlarda gordu, m yok baskanım sırket kandırdı benı bn caresız kaldım hep fılım cogu pılaka cıkacak dıye hep araba aldılar herkes bılıyodu pılaka ugruna gırdıler smdı ısın ıcınden cıka,mıyolar baskanım yardı,m et baskanım kurtar bızı onlar yıyım aya baskanım sıze fılım yapıyolar sakın kanmayın
Yuksel yılmaz
13 Nisan 2016 Çarşamba 06:27
06:27
Hepsı baskanım ıt gıbı pısman olmus cogu sahte pılaka cıkardı pılaka gelıcek dıye artı 6 tane bırden araba alan var neymıs pılka 1 tırılyon olcakmıs 2 tırılyon olcakmıs dıye hatta bı arkadasım var sattı arabarınn pılakasını bıle hep hayalı cıkardı pılaka alıcam dıye o yuzden baskanım cogu pısman yanı 1 9o nı pısman olmmus baskanım
Yuksel yılmaz
13 Nisan 2016 Çarşamba 06:23
06:23
Baskanım aslında cogu pısman oldu pılaka ıcın gelıpde bıseyde dıyemıyolar bunu dur dur dıye bende servıscıyım cogu arkadasım pısman olmus ama kımse bısey dıyemıyolar sıze ne plakası bos ver ya dıyolar o yuzden baskanım sen keyfını bozma ıyı gunler baskanım
Yuksel
23 Mart 2016 Çarşamba 12:22
12:22
Arkadasların cogunn odaya kaydı bıle yok cogu derken yuzde 8o ınn yok oda kaydı bıle yok bı tanıdım bı arkadas var 8 tane arabası var hıc bırınn kaydı yok bunun uzerıne pılkyı duydu 6 tane daha aldı hep cıkar pesınde baskanım bunlar ısın gerceı benımde arabam var sız sımdı 2 mılyar ver de pılakya cebımde 1o mılyon yok evım kıra esım youn bakımda yatıyo ben sahsen veremm ya arabıyı coplue bırakıcam yada yakıcam baska carem kalmıuo ben 1o tl bıle verrm su an o yuzden baskanım sızden rıcam hıc gerek yok sız keyfınıze bakın dersınız servıscıelere bu sene yok 5 sene sona dıyın sallayın gıtsın ondan sona da herkes unutur sakın baskanım sakın ozellıke dıyorum boyle bı hata bı yanlıs yapmatın hıc gerek yok hıc
Yuksel
23 Mart 2016 Çarşamba 12:16
12:16
Ben sızdende halımdende memmunun benım gıbı cogu ıstemıyo zaten herkes gıdıp gelıyo beledıye veya devlet bısey dıyomu servıscıere karısan varmı neymıs 2 sene sona pılaka 1 tırılıyon olacakmıs onlarda yat kat alcakmıs baskanım sızce oyle bı sey olurmu tırt pılaka 1 tırılyomn olurumu sız soyleyın hatlı munubusmu bu baskanım dedım gıbı baskanım eer oyle bısey olursa ılk ben karsı cıkıcam ve arabayı gelıp orda yakıcam cogu zaten bı hata ettık nıye eylem yaptık dıyolar cogu pısman ama sıze bısey dıyemıyolar aya yanmıs kedı gıbı oldu cogu
Yuksel
23 Mart 2016 Çarşamba 12:10
12:10
Sayın baskanım bu servıcelrın cogu pılaka gelır dıye 5 araba hatta ortak 1o araba alan bıle var bunların cogu o yuzden aldı yok fırma benı kandırdı yok bu ıse yenı gırdım yok falan fılan hep hıkaye sızı kandırıyolar sakın baskanım bunlara kanmayın ve pılaka olayı bıtsın kardesım ne pılakası bu servısler hatlı munubusmu sızden rıcam boyle bısey yapmayın hıc gerek yok hrkes halınden mmmun ayda en kotu 4 mılyar kalıyo yetmıyomu onlara sakın baskanım pılaka verısen arabayı gozunn onunde yakarım sakın boyle bı hata yapmayın hıc gerek basknım
Yuksel
23 Mart 2016 Çarşamba 01:48
01:48
Sıze dıyecemı dedım eer pılka verrsenız bende arabayı sızın gozunuzun onunde yakıcam yakmasam namerdım ınn bunu yparım kımsede sız bıle bısey dıyemesınız baskanım hemde senın gozunun onunde yakıcam sakın oyle bı hata yapmayın cogu sızı kandıryo sakın basakanım sızı sevıyom ınn cok sevıyom sakın boyle bı hata yapmayın
Yuksel
23 Mart 2016 Çarşamba 01:44
01:44
Sız olmasanız jımse ekmek yıyemez o yuzden hıc gerek yok eer pılaka verısenız ben arabayı satıcam hemen benmı pılakya falan ıhtıy?cım yok bana boyle 2o sene calıs de ınn yaparım sakın baskanım sakın pılaka ıcın kenarda yatan butun hurda arabalrı aldılar satarız 5oo mıylar eder dıyolar cogu bı arkadas ortak 12 tane aldı pılaka cıkar dıye sakın bunlara kanmayın yok sırket benı kandırdı yok ısın ıcınden cıkamadım hep fılın bunlar cıkamıyosa satsın kardesım arabasını hıc gerek yok eer pılaka verrısen beledıyenın onunde yakıcam arabamı ınn bunu yapıcam pılaka verdınız gun sızın gozunun onunde baskanım yakıcam arabamı onu soylumm ben 1 56 raporluyum benı ıcerıde almazlar bunu yaptırma bana gelır yakarım senın yanında
Yuksel
23 Mart 2016 Çarşamba 01:34
01:34
Ben sızden cok memmunum alah sızden razı olsun sızın sayenızde ekmek yıom sız baskanım öl deyınm ölurum ınn bana bu oyle dıyenler hep sıze fılım yapıuo hıc gerek yok pılakaya sız agzınızın tadını bozmayın hıc gayde almayın beledıye bısey dıyomu servıscılrre nıye bu ısı yapıyosun dıye o yuzden hı gerek yok o dıgerlerı kısa yoldan pılakadan para kaznacak kısıler 5oo mıytr olur satar baska bıısıs yaparım dıyolar hep sıze fılım yapıolar pılaka ugruna bı arkadas 6 tane bırden araba aldı coguda hurda zaten pılka para yapar dıyo araba deıl dedı 6 tane aldı oyuzden hıc greek yok
Yuksel
23 Mart 2016 Çarşamba 01:27
01:27
Sayın baskanım bende servıscıyım ama ben halımden memmnunum o yuzden pılakaya falam gerek yok sıze yorum yapanlar yok sırket kandırdı benı yok yan yattı camura battı mısalı bunlar pılaka cıkıcak dıye araba alan uyanıklar baskanım sen bunlar kanma yalan hepsı pılaka 5oo mılyar olacakmıs o yuzden aldılar sız bu enayılere bakmayın ve kanmayı ıyı geceler
yusuf
20 Şubat 2016 Cumartesi 22:42
22:42
benim sırtımdan para kazanıpta bana yüzde 45 50 veren firma ahirette nasıl benim hakkımı ödeyecek sizmi kefil oluyosunuz
yusuf
20 Şubat 2016 Cumartesi 22:37
22:37
acaba siz tur firmaları özmal araçları nasıl aldı.ama siz bizden daha iyi bilirsiniz nasıl bizi yolduklarını
Dursun
11 Ocak 2016 Pazartesi 20:21
20:21
Niye
salih yalcin
11 Temmuz 2015 Cumartesi 13:30
13:30
Ayna ayna su sifat sana neyi hatirlatiyor dunyada diye sor baskan bir gun ayna ya sana ne soyleyecek biliyormusun
biz servisciler bilyoruz ya sen
yaziklar olsun yedigin yemeklere sirtimizdan allah seni bildigi gibi yapsin hakkimizi helel etmiyoruz ve allah bunu senden bu dunyada cikarsin insallah amin
yılmaz kartı
28 Haziran 2015 Pazar 07:48
07:48
sayın yakupdemirhan size sormak istedigim bir konu var benim iki tane aracım yol belgem yok diye ikibin onikide bağlandı hala içerde bağlı bunlara belğe alabilirmiyim
mesut
27 Haziran 2015 Cumartesi 13:28
13:28
boşuna ugraşmıyalım arkadaşlar bunlar bize bu pilakayı vermemek için elerinden geleni yapıyo vermek istemiyolar tur firmaları bunları iyi besliyo bizimde kanımızı emiyo aynen devam edelim bakalım ne olacak bunlarında miyadı bir gün dolar bizi bu kadar ezdiemenin karşılıgını birgün görürler
bahadır
26 Haziran 2015 Cuma 14:15
14:15
İşnize geldiği gibi konuşuyorlar kesin bir cıkarı vardır bukadar millete ğünahtır şirketlerle el birliği yapmış beli
m kemal cıvan
01 Mayıs 2015 Cuma 15:49
15:49
pilaka verılecekse muavınlıkten gelme gercekten soforluktan evını gecıntıren bız gariban soforlara verılmelıdır zengın arac sahıplerıne degıl bızlrr model yuzunden ıflas ettık yenı arac bıle alamadık kaybolduk gıttık devlete duyrulur
ozkan demir
23 Mart 2015 Pazartesi 18:15
18:15
Arkadaslar ben ticari taksi sahibiyim.bu adamin soylediklerinide okudum yorumlarida.bu kisaca diyoki tahdit olmasin bedavaya insan tasiyin.boyle bi sacmalik varmi ya.kontak kapatin uzun bi sure bak esek gibi yapiyolarmi yapmiyolarmi
İbrahim TOTOŞ
21 Mart 2015 Cumartesi 14:52
14:52
Yakup Demirhan. Bukadar çelişkili bir röportajı ancak taraf tutan bir kişilik verebilir. Sürekli avrupadan dem vuruyorsunuz. Orada taksi pilaka tahdidinin olmadığını,isteyen herkesin o işi yapabildiğini söyleyip diğer bir yandan da ülkende bir taksi pilakasını servet değerine satışını sağlıyorsunuz.Vs.. VS.. Sizin için söylenecek çok şey var gerçekten ama muhattap alınacak bir kişilik değilsiniz. Ülkenizi milletinizi tanıyın öncelikle sonrasında dışardan örnekler verin.Ulaştırma bakanlığına bağlı bir sektörün,ülke içinde her memlekette ayrı bir standartta olmasıda düşündürücü...
Gariban Servisci
11 Mart 2015 Çarşamba 22:18
22:18
Başkan Tabi Senin karnın tok sırtın pek Servisçi esnafı kan ağlıyor Sen hiç Yeddi emin otoparklarına baktınmı bakmamışsındır bakmazsın tabi işine gelmez bir sürü insan borcunu ödeyemediği için aracı hacizli neden sizingibiler yüzünden. yakıt düştü servisciden fiyat kır zam geldimmi neden fiyat artmıyor ALLAH hepinizi bildiği gibi yapsın ( Bu arada o kurallarınız neden otobüscüye , minibüscüye , taksiciye uygulanmıyor)
ümit şahin
16 Şubat 2015 Pazartesi 21:31
21:31
2 3 ay servisçilik yap evde çoluk çocuğun aç kalsın senetlerin bi patlasın elin ayağına bi dolansın gel ondan sonra konuş servisçilerin hakkında başkanmısın artık ne vasıfla oraya oturduysan
servisçi plaka tahditi istiyor
09 Şubat 2015 Pazartesi 12:39
12:39
çok iyi özetlemiş beyefendi ama yanlış;
siz ücret tarifesi çıkarın ona uymana cezayı basın o zaman kimse benim plakam tahditli bu fiyattan aşağı çalışmam demez.
2. si plaka tahditi ile sektöre her kesimden giriş engellensin servisçininde bir güvencesi olsun
sen bakkala tahdit getirmiyorsun getirmenede gerek yok zaten çünkü bakkal devredecekse hava parasını alır ama bizde öle değil al sıfır aracı çalıştır yarı fiyatına sat zarar et kıt kanat geçin sonra diğer işlerle karşılaştır. bu kadar servisçinin ahı sizin üzerinizde
hem son seçimlerde chp ile aranızd çok az bir oy farkı kalmıştır ya getirisiniz yada hizmet veren kazanır.
kalender ilhan
07 Şubat 2015 Cumartesi 13:12
13:12
aracim 09.10.2014 teteror olaylarinda yakildi gursel turizim bende üc dort gun bende para kesti ukome soruyom dogalmi sizlere soruyuom cevap verebilirmisiniz lutfen
Bilal kahraman
27 Ocak 2015 Salı 12:25
12:25
sayın arkadaslar bu ısı ancak anayasa mahkemesı paklar. cunkı ıstanbul harıcınde btun ıllerde plaka tahdıdı var sen taksıye dolmusa mınubuse otobuse vereceksın servıscıye gelınce sen dur bakalım olmazzz dıyeceksın bu ve bunun gıbı yonetıcılrın sırketlerden cıkarı oldugunu dusunuyorum sankı onlar bılmıyor plaka tahdıı gelse sırket ıstedıgı rakama calıstıramayacak sırketlerın kasasını dusunuyor bu bır ANAYASAL haksızılıktır tek care mahkemelede aramak yoksa bunların keyfını eklersek cooook beklerız
ümit şahin
25 Ocak 2015 Pazar 22:08
22:08
niye sıcak bakmıyosunuz her memlekette sıcak bakıloyo siz niye bakmıyosunuz bukadar olmaz zzzzz size yazılacak çok şey var aslında
Kurtuluş Turizm
23 Ocak 2015 Cuma 16:26
16:26
Aynen katılıyorum, ağzına sağlık kardeşim.

"Bütün büyük şehirlermizde Plaka tahditi var . İstanbul büyük şehirde yok . Ankaralı bir esnafın yüzü gülmekte iken , niye İstanbullu bir esnaf evine helal bir rızık götürebilmek için Turizm firmalarının kahrını çekiyor . Bu adaletmi sizce . Unutmayın toprağın üstü var ise , altıda var . Allah cc. var adalet var . Bu gün İstanbullu esnafa toprak üstünde vermediğiniz bu hakkı , yarın ahirette vereceksiniz . Şahsım adına zerre hakkımı da helal etmiyorum . Bu konu ile ilgili tüm başımızda yönetici durumunda olanlara."
Mehmet Mustafa Rıdvan GÖRGÜLÜ
19 Ocak 2015 Pazartesi 02:26
02:26
Bütün büyük şehirlermizde Plaka tahditi var . İstanbul büyük şehirde yok . Ankaralı bir esnafın yüzü gülmekte iken , niye İstanbullu bir esnaf evine helal bir rızık götürebilmek için Turizm firmalarının kahrını çekiyor . Bu adaletmi sizce . Unutmayın toprağın üstü var ise , altıda var . Allah cc. var adalet var . Bu gün İstanbullu esnafa toprak üstünde vermediğiniz bu hakkı , yarın ahirette vereceksiniz . Şahsım adına zerre hakkımı da helal etmiyorum . Bu konu ile ilgili tüm başımızda yönetici durumunda olanlara ...
mustafa bal
18 Ocak 2015 Pazar 19:20
19:20
bizim işimiz sizin gibilere kaldıkça bu tur firmaları buyuk şirketler daha da büyür bizim gidi küçük esnafda dibe çoker yazık diyorum başkada bişey demiyorum.
yaşar huy
16 Ocak 2015 Cuma 22:01
22:01
istabulda sevris şoforları ac isanda biraz utanma olur bu sizde yok
Şeref
10 Ocak 2015 Cumartesi 00:11
00:11
Takiciden kac hatlıdan be halk otubuslernden kac para vergi alıyonomlarn plakası kac para servsciden kac para vergi alıyon tahdit yokmuş niye olsun bzm gibi enayiler varken memura maaş devlete para lazm!!!
MURAT YILMAZ
01 Ocak 2015 Perşembe 00:55
00:55
SN BAŞKAN TUR FİRMALARININ BİZİM ÜZERİMİZDEN KAZANDIKLARI PARAYI BİLİYORMUSUNUZ Kİ BİLİYORSUNUZ BURADA YAZMAYA GEREK YOK BUNA DA ÇARE OLMAYACAKSINIZ ANLAŞILAN DEMEKKİ ORADA HİÇ BİRŞEY YAPMADAN OTURARAK MAAŞ ALMAYA DEVAM EDECEKSİNİZ AYIP TIR BOŞ KONUŞMUŞSUNUZ
Emre tlf 0541 739 91 45
17 Kasım 2014 Pazartesi 13:14
13:14
Baska oradan oturup yorum yapiyosunuz Servisciler deletin buccesine ne kadar katki sagladigini hesap etmiyosunuz heralde ve siz esnafin arkasinda degil karsisindasiniz firmalarin ne kadar komisyonladiklarini biliyomusunuz kalkmis yorum yapiyosn o koltukta oturup 5 bin tl almak la bu is cozulmuyo kalkmis servis araclarini sorun haline getiriyosunuz tlf numaram bu ariyim yuz yuze goruselim madem haklisiniz ya baskan biz tum servisci arac sahipleri olarak konuyorum hakkimizi vericeksiniz bunu bilin diger sehirlere verdginiz gbi ist da vericeksniz
mehmet köroğlu
13 Kasım 2014 Perşembe 12:28
12:28
sayın başkanım gelin burda sirketler vergi karnellerine bi bakalım yayınlasınlar birde sahıslarla bakalım kimden daha çok vergi allıyorsunuz bu memlekette vergi veren bizleriz ama siz vermeyenlerin yanındasınız bizlerin sayesinde geldiniz oraya bunları unutmayın sakın
Naci Yılmaz
04 Kasım 2014 Salı 12:03
12:03
Hep serviscilerden bir şeyler istesinler sanki onlar bedavaya yapılıyor.ver Servicinin hakları dondur plakaları o zaman ondan sonra ne istersen iste ama sırf laf kalabalığı hikaye bunun söylediklerini okumaya bile gerek yok çünkü gerekli talimatları almışlardır ona göre konuşuyordur inanın ne dediğini kendi bile bilmiyor ve inanmıyordur.çokmu zor serviscilerine haklarını vermek rahat güvenilir düzenli bir ortamda çalışmasını sağlamak.bir imzaya bakar unutmasın Topbaş'ın akrabalarıda çalışanlarıda servis kullanıyor.illaki bir olaylar olduktan sonramı yada bir talimat geldikten sonramı tahdid konulacak anlaşılır gibi değil.yazık ayıp ve günah inanın siz bu serviscinin bedduasını alıyorsunuzya bin kere hacada gitteniz zekatta verseniz ne yaparsanız yapın öbür tarafta hâliniz perişan bu işin öbür tarafıda var.
UFUK USTA
12 Ekim 2014 Pazar 11:24
11:24
SÖYLEDİKLERİNİN TEK KELİMESİNE İNANIP SÖYLEMİŞSE AKLINDAN SÖYLEDİKLERİNİN TEK KELİMESİNE İNANAN SERVİSÇİ ESNAFI VARSA ONUNDA AKIL VE VİCDAN MUHAKEMESİ OLDUĞUNDAN ŞÜPHELİYİM
kemal
07 Ekim 2014 Salı 23:29
23:29
sayın başkan ben kandırılmış biri olarak sizden rica ediyorum cogu kişileri kandırıp servis aracı satıyorlar ve herkesin hayatı cehendeme dönüyo bu işe bir cozüm bulun lütfen
kerim
01 Ekim 2014 Çarşamba 13:59
13:59
bu şahsiyet....servis aracı kaç paraa ??? bakkal sermayesi kaç para ??? berber sermayesi kac para ??? bunlardan haberi yokmu??? tutmus bakkalı berberi mukayese ediyor...zaten servisçilik yapmayan bakkal ile berber kaldımı??oraya oturmus avrupadan ingiltere den bahsediyor...
ruhi çelik
23 Eylül 2014 Salı 12:50
12:50
Mdürüm biliyormu doga kolejinde kaç esnaf veli ile anlaşarak ekmek parısını kazanıyor.
Ersin
22 Eylül 2014 Pazartesi 22:16
22:16
Valla başkan
Herkez cvp çok yerinde vermiş ki bide şirketlerin 2. 3 ay içerde para tutması her an tokatlanmaya hazır hale getiriyor milleti aldıkları yetmiyor gibi bide milleti tokatlıyan var ersoylar. Sima. Tur vss gibi
mehmett
21 Eylül 2014 Pazar 12:10
12:10
sayın servisci arkadaşlarım suc kimsede degil başta bizde niye derseniz bizde birlik berabarlik yok herkes kendi kafasında birlik ve beraberlik olsun da bak cek servis arabanı kapıya alma servis kalsın kapıda bir kac gün kitlensin personelden ögrenciler bak bakalım ne oluyor
SERHAT KOCA
21 Eylül 2014 Pazar 00:17
00:17
ARKADAŞLAR LTFN BİMERE MESAJ ATALIM TÜM SERVİSCILER
uğur
16 Eylül 2014 Salı 18:25
18:25
hergün kaç servis aaracı çıkıyor trafiğe bi umutla farkındamısınıız....
buyuk firmalar plaka tahdidi yapmayın biz ne kadar lazımsa yapalıım diyorlar diimii....
kitlenen ist trafiğini açıın o aldığınız paralarla açılıyoomu....
bu esnaf hakkında sonuna kadar haklı.... amna duyan nerdeee........
hasan ozkan
16 Eylül 2014 Salı 15:36
15:36
sayın başkanım kocaelidede pilakalar verildigi gibi hemen hemen tüm illerde var istanbul turkiye cumhuriyetine kayıtlı digilmi
serdar
14 Eylül 2014 Pazar 12:56
12:56
avrupada insanlar insan gibi yaşıyor.ondan hiç bahsetmiyosunuz ama.
kemal
24 Ağustos 2014 Pazar 18:20
18:20
bence ozaman taksi plakalarınıda kaldırın özellikle istanbul un
vural tan
22 Ağustos 2014 Cuma 21:56
21:56
birde sizden bedava istemiyoruz masrafı neyse verelim toplanan paralara bakın istanbul 2 bogaz köprü var 3. sü temeli atıldı bizden aldığınız paralarla 4. boğaz köprü 4. havalaanı yaparsınız elinize alın hesap makineyi çarpın toplayın ne korkunç rakamlar çıkacak şapkanızı masanın üstüne koyun enine boyuna birkez dah düşünün gerekirse bizden de bir iki arkadaş katılsın
vural tan
22 Ağustos 2014 Cuma 21:50
21:50
sayın başkan avrupayı örnek gösterip duruyorsunuz burda niçin korsan yasası çıkarttıp araçlarımızı 60gün bağlatıyorsunuz madem rekabeti seviyorsunuz yarın binek arac alıp sarıya boyatıp taksicilik yapalım olurmu plakamızı verin herkes işini bilsin
Mehmet Yazıcı
2014-07-12 18:45:21
Sayın başkan ben minibüs esnafıyım 140bin tlye sıfır araç aldım daha plakaya takamadım niye biliyomusun senin engelli kanunundan dolayı bitmedi plakadan çıkarılan aracımda 2009 model yeni kanununa göre o aracımda plakaya giremiyo zararım 200 milyar bitmedi 100 milyardaha lazım senin o tek rakipsiz markan karsan arabandan almam için şimdi nasıl olacak başkan ben tek başıma bir esnafım zararım 300 milyar sen bu karsanlardan kaç para yedin buralarda öyle söyleniyo sen engellileri çok düşünüyosun öğlemi bence kaç para götürrüm onun derdindesin ALLAH BÜYÜK BAŞKANIM
İlhan DEMİRAY
2014-06-08 13:26:44
Tahdit sorunsa minibüs ve taksilerdeki tahdidi neden kaldırmıyorsunuz? Söylediklerinize kendiniz inanıyormusunuz?
falan fılan
2014-04-23 22:15:21

Bu adam ne konusuyor ne anlatıyor?

O zaman taksıyı neden yapmadınız plaka verdınız mınubuse bu esnafın sırtından gecınıyorsunuz Para alamaya geldımı aslansınız esnafın yanında olmaya geldımı kedısınız.

Sızde bıraz sırketler tarafında deılde esnafın yanında olun bu dunya kımseye kalmadı sızede kalmaz.

Fehmi Korkmaz
2014-04-23 01:07:05

TAM Bİ GERİ GÖRÜŞLÜLÜK YOK EFENDİM FRANSADA BÖYLEMİŞTE İNGİTERDE BÖYLEMİŞTE BURASI TÜRKİYE BAŞKAN TÜRKİYE YURTDIŞINDA HAKLAR VAR ONLARI NİYE SÖYLEMİYORSUN

SERVİSÇİ DİYE SALAKMI SANDIN İNSANLARI BENİM YILLARIM YURTDIŞLARINDA GEÇİYOR NEYİN NE OLDUNU BİLİYORUZ HAK BU HAK YOKSA HER TARAFI İPTAL ET

Ali Coşkun
2014-04-08 22:47:46
Merhabalar.Bu konu hakkında yorum yazacaktım fakat vazgeçtim.Nasıl olsa benim yerime birileri yazar!!!!!!!
Yüksel Solak
2014-04-08 00:26:00
Arkadaşlar ve servis esnafı özellikle şunu bilim ki en başta Albayrak şirketi ve diğer bir kaç tane şirket büyükşehirin ve hükümetin yandaşı şirketler istemiyor bunun olmasını tabii bu durumda devletin boynu kıldan ince şirketlere söz geçirmek ne haddine Ama hakkımı helal etmiyorum ve alıcam burda veya mahşerde ordada bişeyler lazım
Alp Türkoğlu
2014-04-07 12:00:57
Esnafın aleyhine olan konu için bakanlık uygulaması kararı biz ona karışamayız plaka tahdidine gelince ukome yetkilidir.

Bu plaka tahdidini esnaf çıkardı oysa. yasa ile sabit değil. türkiye genelinde uygulanmıyor çünki. esnafa ukome olarak yüzde 4 zam yaparken hangi hesabı yaptınız. sene içinde yakıta gelen zamdan haberiniz varmı ukome olarak. 

O yüzde 4 zammı yapma kararı aldıktan sonra turların esnafa sıfır zam verdiğini bilirmisiniz. yoksa görmezden mi gelirsiniz.lafa gelince süpersiniz. esanafı el birliği ile bitirmek hedefine her yıl bir adım daha yaklaşıyorsunuz. Hesap günü var. Ahiret var. Bunca insanın hakkını nasıl vereceksiniz.

inanıyorsanız onu düşünün.
Alp Türkoğlu
2014-04-07 11:56:12

Esnafın aleyhine olan konu için bakanlık uygulaması kararı biz ona karışamayız plaka tahdidine gelince ukome yetkilidir. bu plaka tahdidini esnaf çıkardı oysa. yasa ile sabit değil.

Türkiye genelinde uygulanmıyor çünki. esnafa ukome olarak yüzde 4 zam yaparken hangi hesabı yaptınız. sene içinde yakıta gelen zamdan haberiniz varmı ukome olarak. o yüzde 4 zammı yapma kararı aldıktan sonra turların esnafa sıfır zam verdiğini bilirmisiniz. yoksa görmezden mi gelirsiniz.lafa gelince süpersiniz. esanafı el birliği ile bitirmek hedefine her yıl bir adım daha yaklaşıyorsunuz.hesap günü var. ahiret var.

Bunca insanın hakkını nasıl vereceksiniz. inanıyorsanız onu düşünün.

Kartallar
2014-03-20 11:31:06
Sen nasıl bir yöneticisin seni kim oturtturdu o makama Servisci düşmanları haram zadeler birkaç Holding'den nemalanma uğruna Servisci hakkı yiyen zihniyet
ÖzgüR POLAT
2014-03-19 15:22:07
SABIRIMIZI ZORLUYOSUNUZ BAŞKAN SABIRIMIZI NE OLACAK DIYOSAN PATLADIGIMIZ GÜN GÖRECEKSINIZ ÖZGUR POLAT ISTANBUL ESENYURT
Nazım bey
2014-03-17 10:59:44
Senin gibi bir şahsı oraya oturtanlara oy verdiğim için kendimden utanmaktayım
hasansafran
2014-03-15 02:03:23
Altur albayrak gürsel bunlar için engel yok bir Arabamız var ona engel. Var burada rant var siz bize çözüm getiremiyoruz bizsize getirelim arabaları alın borçlarda sizin olsun İstanbul sizin olsun bize topluca mezara gömün sizi Allah bildiği gibi yapsın
Murat aşar
2014-03-14 21:47:58

SAYIN Başkan BİZ SERVİSÇİLER İN ARTIK SESİNE KULAK VERİN BİZİM DAYANACAK HALİMİZ KALMADI MİTİNGLER EYLEMLER ARTIK BİR ÇÖZÜM İSTİYORUZ TAKSİCİ SORUNLARI ÇÖZÜLDÜ MİNİBÜSÇÜLER SORUNLARI DA ÇÖZÜLDÜ ARTİK SIRA BİZLERE GELMEDİ Mİ FİRMA SAHİPLERİ HAKKIMIZI GÖZ GÖRE GÖRE YİYOR ALLAH KORKUSU OLAN SİZ BUNA GÖZ MÜ YUMACAKSİNİZ BİZ KİMSENİN DEĞİL KENDİ HAKKIMIZI İSTİYORUZ İSTANBULDA PLAKA TAHDİDİ İSTİYORUZ.

Koruduğunuz veliler değil şirketler adamlar trilyonlar kazanıyor rant olmuyor biz plaka tahdidi isteyince rant oluyor. Adamları kolladığınız yeter bir gün çıkacak öğrenciyle veya personel ile intihara çıkarsa sorumlusu siz olursunuz. Vebali boynunuza yaşınız ahir hayata yaklaşmış biraz insaf 56.000 insanın kul hakkını yiyorsunuz Allah müstahakkını versin ne diyeyim. Sen mazot kaç para haberin var mı?

Çıkmış bide herkes arabaya engelli rampası yapacak diyor insanlara para kazandırdın mı da masraf çıkarıyosun.manav satmasa market satar bakkal satmasa süpermarket satar peki başkan servisçiler taşımasa sen neye taşıtmayı düşünüyorsun senin konuştuklarını bir çocuğa anlatsan o bile onlar konuşmanın altındaki amacı rekabet ortamı bu mu? Şirketler trilyonlara rekabetçilik yapıyor kan emici sülükler gibi servisçilerin kanını emiyor.70.000tl borca girip araba alıyor sonra ödeyemeyip araba hacze gidiyor bu mu sizin kaliteli rekabet ortamınız. Rabbim elbet soracak size bunun hesabını bu haklar elbet ya çocuğunuzdan ya torununuzdan çıkacak bütün kalbimle dilerim bunu rabbimden. Yastığa başınızı koyduğunuzda bir daha düşünün servisçilerin yediğiniz hakkını...hakkını...

AHMEY YILDIRIM
2014-03-14 16:51:30
Bu işin artık suyu çıktı bu işten menfaatlenip şirketleri koruyan birine cevap sandıkta verilecek tüm servisçi arkadaşlarımızla birlikte çevremizdekileri de örgütleyip oylarımızı SARIGÜL E vereceğiz çünkü şimdiye kadar çıkıp odamızı ziyaret ederek bunu bize vereceğini söyleyen tek aday o dur SANDIK BUNLARA HEZİMET OLACAK altlarında ki koltuğu kaybedince korudukları şirketlere gider ağlarlar artık.
????????
2014-03-14 16:28:04
BASKAN BEY O OTURDUGUNUZ KOLTUGA FAZLA GÜVENMEYİN YA DİĞER İLLERDE NASIL VERİLDİYSE BU HAK İSTANBULADA TANIMLANMALI YADA HEPSİNİ KALDIRIN ADALETLİ OLSUN ÖNÜNE GELEN EMEKLİ OLAN BENİM RIKIMA GÖZ DİKECEK İŞİMİ BALTALAYACAK SİRKETLER BİZİ SÖMÜRECEK SENDE SEYREDECEKSİN ÖYLE Mİ SENİN ANLADIGIN BUYSA 30 MART TA TÜM SÜLALEM DAHİL CEVREMLE BİRLİKTE TÜM OYLARIM SARIGÜL E SİZE EN İYİ CEVAP TÜM SERVİSCİLERLE SANDIKTA VERİLECEK O ZAMAN YANDASLARINIZ VE SIRKETLER E AGLARSINIZ ARTIK
oktay doğan
2014-03-13 15:45:40

sayın yanlışlıkla ulaştırma daire başkanı yapılmış sahis sayende çok güldüm. ALLAH razı olsun senden bundan sonra Kadir Topbaş maaşını önce bana versin, bende yetmez diyip yüzde 40 zam alıp sana aynen maaşını geri vereyim; hatta topbaş maaşı çok dedi diyerek maaşını düşürdü deyip sana daha az verim böylece belediyeyi zarara uğratayım.

ey ALLAH ım sen nelere kadirsin senin yüzünden iyi yöneticiler kötü yönlendiriliyor sayın topbaş kusura bakma bunun yansıması sana olacak.

ÖzgüR Polat
2014-03-12 10:59:40

Doldum tasıyorum arkadas ne londrasından bahsedıyosun baska mılletlerı örnek almaktan en zaman vazgececeksınız o kadar hosuna gıdıyosa gıt orda makamına otur orda bunları uygulamaya kaLk burnumuzdan getirdiniz.

resmen damarına damarına basıyosunuz bu mılletın bu ulke karıssada bız rantla voleyı vurup yolumuza baksak dıye ama bır karısırsa bu mıllet bunu hesabını öyle bır sorarkı soracakta neye ugradınızı sasırırsınız tahdıt olan yerlerde sorUnu göruyoz bılmem ne ısınıze gelmıyo ıstanbulda yoksa yolunuza nerden bakacaksınız madem sorunlar var nıye tahdıt olan ıllerde hala dewam edıyor sade ıstanbuldamı bu sorunLar?e tahdıtlı ulkeler ?

bu ıs oluo oluoDa yıne dıyoruM

BENHAKKIMI HELAL ETMIYORUM

ÖZGÜR POLAT İSTANBUL ESENYURT

ÖzgüR POLAT
2014-03-12 10:52:07
arkadas sen kımsın ne şekılsın oturdugunuz yerden paso üstümüze yük bindırıp duruyosunuz yetmıyo 100 de 18 den aldıgımız kdvlerı bıle %9 dusuruldu bi dünya filim yaptınız .

şimdide kalkmıssın araba degıstırın zaten model yukseltme çabasından artık nefes alamaz olduk 3 4 senede bi borçlan dur yetmedı sımdı engellı rampası engellıye saygı sonsuz baştacıdır ama sen ne dedıgını bılmıyosun abs çıkardınız mıllet kambur oldu daha belımızı dogrultamıyoruz kalkın kalkın.......

çalıştığım fırmada engellı yoksa ne dıye o kadar masrafa gırecem sen ıyımısın arkadas e ıhtımaller ne ıhtımalınden bahsedıyosun ısıne gelınce ıhtımal ısıne gelmeyınce kaıle bıle almaşsınız

Bu hayat ıhtımallere göre yaşanmıyo ayıkın bıraz cebınde varsa yasarsın anladın ?
kendinize gelin ...

ÖZGÜR POLAT
İSTANBUL ESENYURT.
SERVİSCİ
2014-03-10 12:22:04

beyefendi oturduğu koltuktan ahkam kesmeyi iyi biliyor madem tahdit i yanlış bir şey olarak algılıyor ve koruduğunu ima ettiği bizi ve velileri şirketlerin kucağına atıyor o zaman nasılsa ticari aracız işimiz yolcu taşımacılığı bizde taksinin sarı dolmuşun ve diğer bütün taşımacılık yapan araçların yolcularını girip duraklarından alalım korsan sayılmayalım nasılsa tahdit anlamsız ya onlara da olmasın hanı diyor ya ingiltere fransa vb ülkelerde yok dileyen yapıyor o zaman bende yapayım kaldırsın da göreyim tüm tahditleri dileyen dilediğini yapsın ister öğrenci ister yolcu müşteri kabul ettikten sonra bende herkesi taşıyayım bunu yapsın bizlerde servisci olarak talep etmeyelim .......

Bugüne kadar yaptığınız tahditleri kaldırın sonra ahkam kesin işinize geldiği gibi veya kayırdığınız kişi ve şirketlerin isteği doğrultuda hareket etmeyin o koltukta doğru oturun

vedat
2014-03-05 11:05:29
Geçenlerde recep Tayyip Erdoğan kadir topbaş özel halk otobüsçüleri ile birlikte haliç kongre Merkezi'nde konuşma yaptılar 1700 kişilik özel halk otobüsçüleri esnaf odası bunu yapabiliyor fakat 12000 kayıtlı servis odası bunu yapamıyor bunda bir enteresan işler var buradan servis odaları başkanı faik beye sesleniyorum nasıl özel halk otobüsçüleri ile başbakanımızı buluşturuyorsa bize de kongre merkezinde buluştursun
GARIP SERVİSCİM.......
2014-02-16 21:53:42
Sayın Yakup Demirhan bence plakalara tahdidi vermeyerek veliyi değil Tur şirketlerini koruyorsunuz. Eğer direk vatandaşı düşünüyorum, benim için önemli olan kamu yararıdır diyorsanız, belediye olarak o zaman örnegini veridiğiniz Londra gibi ya da ABD, Fransa, Kanada, Almanya kısacası gelişmiş ülkelerde sosyal devlet olmanın geregi olarak bütün öğrencilerin ulaşım hizmetlerini belediye olarak karşılarsınız. Ama bize öyle geliyor ki bu işin kaymağını yiyen, hiç bir şey yapmadığı halde bu işin tüm yükünü karşılayan, esnaftan çok daha fazla para kazanan elit kesimin menfaatlerini düşünüyorsunuz.

Tabi bizde acaba sizinde kıyısından köşesinden bu işten rant sağladığınızı düşünmeden edemiyoruz. Geçen ropörtajınızda onu asarım, bunu keserim, şöyle yaparım, padişah vari söylemlerde bulunmuşsunuz. Söylermisiniz bir bürokrat olarak kendinizi ne sanıyorsunuz. Her şey bir yana karşınızda 100 bin oy barındıran bir kitle var. Belki de daha fazla sayın Kadir Topbaş'a karşı nasıl böyle bir saygısızlık yapabiliyorsunuz. Neticede size emir vereni bile biz seçiyoruz. Siz sedece atanmış birisiniz burdan bütün servisçi esnafına sesleniyorum.

Kardeşim 100 bin oyumuz var, seçimler yaklaşıyor. Gerekirse bütün belediye başkan adaylarına soralım konuyla ilgili ne düşündüklerini bizde safımızı ona göre belirleyelim.


SAYIN BAŞKAN SELAMLAR

YA BAKKALLA SERVİSİN NE ALAKASI VAR. BİR SERVİSÇİ NE ALIYOR BİLİYORMUSUNUZ. VERGİLER NE HALDE BİLİYORMUSUNUZ? MAZOT NE KADAR BİLİYORMUSUNUZ? ŞİRKETLER SERVİSÇİLERİN KANLARINI EMİYORLAR BİLİYORMUSUNUZ? İNSANLAR ARABALARINI SATIYORLAR, ADAM ORA SENİN BURA BEN KOŞTURUYORUM, ELDE BİRŞEY YOK. SIGORTA, KASKO VERGİLERİN İÇİNDE BOĞULDUK.

SİZİN ARACINIZ VARMI? BAŞKANIM YOKTUR SANIRIM. BİR SERVİS ALDA ÇIK BİR SERVİSCİLER NE DURUMDA OYLE GÖRÜRSÜN. HER SENE BİRŞEY ÇIKIYOR. İKİ LASTİK ALACAK PARAM YOKKEN ŞİMDİDEN ENGELLİ ARACINDAN BAHSEDİYORSUNUZ. BİRAZ ELİMİZİ VİCDANIMIZA KOYALIM. KÜÇÜK ESNAFI DİNLEYELİM

SAYGILAR,



PLAKA TAHDİDİ OLAN GEBZE'DE ENYAKIN MESAFEYE BİR VELİ 105 TL ÖDERKEN TAHDİT OLMAYAN İSTANBUL'DA AYNI MESAFEYE 155 TL ÖDÜYOR BURADAKİ VELİ... O NEDENLEMİ PLAKA TAHDİDİ YANLIŞ UYGULAMADIR? SERVİSÇİ 60TL'SİNİ ALIYOR BURDA AMA GEBZE'DEKİ SERVİSÇİ 85 TL ALIYOR.

VELİNİN PARASINI DÜŞÜNMEK ZORUNDAYIM DİYOSUN. İŞTE SANA ÖRNEK: HEM VELİ 50 TL KAZANÇLI OLUYOR, HEM SERVİSÇİ 25 TL KAZANÇLI OLUYOR. BUNA KARŞILIK AYDA 15 TRİLYON KAZANAN FİRMALAR 3 TRİLYON KAZANCA DÜŞÜYORLAR. BU SİZCE ÇOK YANLIŞ OLUR DEĞİLMİ? ŞİRKETLER 15 TRİLYONU NASIL KAZANIYOR ANLATMAMI İSTERSEN ONUDA ANLATIRIM. AMA BUNU SEN BENDEN ÇOK ÇOK DAHA İYİ BİLDİĞİN İÇİN AÇIKLAMA GEREĞİ DUYMUYORUM. AMA İLLADA İSTERSEN AÇIKLARIM. GAYET NET VE AÇIK BİR ŞEKİLDE...



AKP ve yandaşları izin vermiyor de. Altur izin vermiyor de. Gürsel izin vermiyor de. Başka bahane bul.

Ama suç sende değil, bizde... Bu kadar servisçi koyun gibi...
Doğa
2014-02-16 21:46:50

Sen kime hizmet ediyosun anlamış değilim.

Eve ekmek götüremiyoruz, araçların kredilerini ödeyemiyoruz. Çıkmışşsın orda ahkam kesiyosun Bütün araçlar değişecek diye...

O zaman birazda para kazandıracaksın ki bizde yapabilelim. Ordan oturup da atmayla olmuyor. Gel yap bu işi 1 ay da sonra çık konuş. Otobüs A.Ş'yi, taksileri minibüsleri örnek gösteriyosun. Onların kazandığının 5'te 1'i'ni kazanamıyoruz biz. Yada onların da tahdidini kaldır, madem tahdide karşıysan herkes istediğini yapsın. Madem yurt dışında tahdit yok şunu da hatırlatırım.

Yurt dışında personel servisi de yok, Hatlı minibüs de yok. Okul otobüsü var. O da devlet hizmeti olarak karşılanır kapı kapı gezmez.

Ben anlamıyorum bu yönetim tarzını hiç vermeden sürekli onu yap bunu yap kazanamadıktan sonra nasıl yapılacak... Bizi bu işi yapamaz hale getirince bu işi kim nasıl yapıcak.

Bu sektördeki talebi kim nasıl karşılıcak.

En önemlisi ELİNİZE NE GEÇİCEK...
Yapın kınanız benden...

Doğan
2014-02-16 21:44:04
YAZIKLAR OLSUN..... ;

Öz malı 1/3'e düşüren milli eğitimdir diyen bir ulaşım daire başkanına sahibiz. Alkışlıyorum ancak be mubarek insan öz malı 1/3'e düşüren resmi gazetenin 6 Ağustos tarihli sayısına bakarsan eğer ulaştırma bakanlığı olduğunu görürsün. Bu ne büyük bir cehalettir.
Bu ne bilgili bir ulaşım daire başkanıdır..!

Vay istanbul'un haline vay servisçinin haline...
Kınıyorum bu daire başkanını.
Düpedüz servisçi düşmanlığı yapıyor.
Yalçın Gemici
2014-02-11 11:07:15
Arkadaşlar Sarıgül namus sözü verdi 30 martta oylarımızı ona verelim bu heriflerden kurtulalım. Bunlar ekmek düşmanları, bunlar parayı seven adamlar, bunlar ayakkabı kutusuyla barışık adamlar
Yalçın Gemici
2014-02-11 10:56:43
Hepiniz yalancısınız,adamın söylediğine bak.adam bakkalada tahdid koyalım ozaman diyor kardeşim bakkal trafikemi çıkıyor, sen biliyormusun her gün ist ye kaçtane araç çıkıyor,sen bikere trafikke çözüm buldunmu yok bakkal trafiktemi yok sen trafike çare bul biz tahdit istemeyiz.

Bırakıcaksınız bu işleri hemşerileriniz akrabalarınız çevreniz hepsi tur vşirketi sahibi onlardan nemalanıyorsunuz çıkar elde ediyorsunuz ondan sonra yok bakkalıda sınırlayyım yok manavıda sınırlayayım bir sürü bahane öne sürüyorsunuz 30 martta görücez sizi Mustafa Sarıgül servisçilere plaka vericez diyor sen niye diyemiyorsun tabii rantın bozulur diyemezsin.
Sizler yalancısınız.
Kadir Kaplan
2014-01-18 22:33:21
BU KADAR BILGI DONANIMINA SAHIP PROGRAMLANMIS BIR INSAN GORUYORUM YAKUP BEY KORKMA BEY BABALARDAN DOGAL VE BASKI ALTINDA KALMADAN KONUS CUNKU O KOLTUK BIRGUN ELDEN GIDER......
Hakan KAYA
2014-01-17 18:28:56
Aracımız 16+1 ruhsatında aracın cinsi minibüs yazıyor vergi dairesi ne yapıyor aracın cinsi midibüs diyor karayolları ve trafik aracı minibüs olarak belirlemiş vergi dairesi neye dayanarak midibüste ısrarcı tabii otobüs vergisi olan 811,50 tl alacak esnaf senede bin tl fazla ödeyecek devlet zengin olacak esnaf sürünsün neremiz doğruki plaka tahdidinden bahsediyorsunuz
Ali Coşkun
2014-01-07 21:06:55
Öncelikle tüm servis camiasına selamlar,burada çok fazla vakit almaya gerek yok.YAKUP DEMİRHAN'ın kim olduğunu geçmişini bir sorgulayın başka söze gerek olmadığını görürsünüz.ŞİMDİ SÖZ SIRASI BİZDE seçimlerde oyunuzu kullanırken dikkat edin yeter.
Okan Kaya
2014-01-05 00:23:39
O koltukta oturan arkadaş istediği gibi konuşsun belli ki büyük turizim şirketlerinin ağzından konuşuyo onları destekliyor. Madem öyle halk otobüslerinin minibüslerinde plakalarındaki tahhidi kaldırsın yapamaz çünkü otobüsleri minibüsleri sömüren şirketler yok olsa hemen onlarıda kaldırırdı bu kime hizmet ettiği belli orda röpörtajda diyemiyor ama belliki büyük şirketlerin istediğini konuşuyo bu arkadaş yakında seçimlerde gereken cevabı alır gider bütün servisçi arkadaşlara sesleniyorum bu arkadaşlara oy vermeyin önünde çay sıcak oda dünyanın maaşı sorsan kaç tane servis aracı var bilmez dur dosyaya bakayım yada bunların işlerini onların yerine takip eden ler vardır onlara sorayım derler SECİMLERDE BUNLARA OY YOK ARKADAŞLAR bir masa bilmem ne dediği şirketler bizim sayemizde bunlarında verdikleri destekle bizi ezerek dünyaları götürüyorlar kaç kere bizi dinlemiş yok dinlemezler bir kontrol edin bakın hangi bir masalı şirket kendi orada çalışan devlet memurlarını taşıyor acaba?
Okan Kaya
2014-01-05 00:12:40
Servis araçlarının plaka isteginin verilmemesinin nedeni o büyük turizim firmaları olmasın? bencede öyle o makamda daha ne kadar kalıcaksınız yasal hakkımız değilse bu devlet diğer 34 ilde dondurup istanbulu nede es geciyor o röpörtajı yaptığınız başkana bir sorarmısınız yoksa büyük turizim firmaları istemiyor biz yapmıyoruz diyemiyorlarmı? yakında secim var o secimde herkes gereken cevabı alacak
Fahrettin Adam
2013-12-18 08:54:36

Bürokratlarınızla, milletvekillerinizle, kurumlarınızla, yandaşlarınızla Allah'ın adıyla yaptığınız kayırmalar, rantlar, ihaleye fesatlar, yarattığınız zenginler, kendinize yonttuğunuz mülkler, çıkardığınız yasalar her şey ama herşeyinizle tam bir halk düşmanısınız.

Kendi halkını yok sayanlar, gün gelir devran döner makam ve mevkinizden aldığınız güç ile hizmet adı altında yaptığınız ve yapacaklarınız diktatörlükten , soygundan başka birşey olmaz. Mallarınız , mülkleriniz, yarattığınız zenginler sizleri kurtaramayacak.

O gün gelecek.

Özer Berberoğlu
2013-12-15 01:50:18
KİŞİSEL BİLGİLERİNİ GİZLEYENLER BENCE YAZMASALAR DAHA İYİ OLUR...
Mahmut Akdağ
2013-12-02 22:39:37
Londra yi misal vermissiniz iyi sizde ozaman bize ayni londra belediyesinin verdigini verin yani taksi plak parasi yok sen bu isi yapabilmeye yeterilik belgen varsa gel taksici ol deniyor ama orada bili tahdit var ozel olarak telefonla cagirlir yoldan yolcu alamaz.

Tahdit li olan yani plakali olan alir ama siz korsan dediniz korsan yasasina biz servis esnafinida dahil ettiniz yuzlerce arkadasimiz maduroldu kilinizi kipirdadmadiniz yazik degilmiydi vergisiniveren ticari araciy ile calisan sigortasini kaskosunu odeyen adama korsan muamelesiyapildi neymis yolkagidi yok nasil olacak aksam cikisi ile isbaslanir belki biliyorsunuzdur da ben gene hatirlatayim ee basladik evrak hazirlanicak olaki hazirladim hemen bir bakin kendi biriminize ayni gunde kactane yolbelgesi verebilmissiniz yani tikaniklik var esnafimizin da hatalari var.

Bu korsanlik degil avusturyada taksi plaka yok duraga kaydolursun birde telsiz odasi var 2000 euro masrafi var okadar araba alirken de firmalar benim markami kullan sana sukadar indirim yapcaz der benim reklam olur diye araci ucuz verir bizde servis aracin tedarigini yaptigimiz tum firmalarin logosunu takariz mecburgibi birde uste zorla tabela parasi diye 50 tl alirlar o cokzoruma gider adamlarin reklamini yapiuoruz uste para vererek he birde gomlek kravat var 50 tl busene bagzi firmalr yakalarina yazida yazmis velhasil vurun abaliya denmis kim o abali biliyormusunuz SERVIS esnafi.

Simdi sayin mudur bey servisiniz sabah servile ise gittiginiz gunleri unutmussunuz anlasilan kimse makam arabasiyla gelmedi bir gunde esnafi hallederim denmis buyrun halledin servis olmayan kac yervar servis esnafi bugun katti bir eylem yapmiyorsa bu sagduyulu davranmasindandir ama sunu bilin bu gidis servis esnafinin tum duyularini korertmistir insallah servis esnafi bundan sonra siyaseti icerisinde esnafinin halinden anlayan ve ekmek parasi derdinden baska bir derdi olmayan bir bir olusum bulur
Mahmut Akdağ
2013-12-02 22:39:26

Londra'yı misal vermişsiniz. İyi sizde o zaman bize aynı londra belediyesinin verdiğini verin. Yani taksi plak parası yok. Sen bu işi yapabilmeye yeterlilik belgen varsa, gel taksici ol deniyor ama, orada bile tahdit var. Özel olarak telefonla çağırılır, yoldan yolcu alamaz. Ancak tahditli olan, yani plakalı olan alır.

Ama siz korsan dediniz korsan yasasına biz servis esnafını da dahil ettiğiniz yüzlerce arkadaşımız mağdur oldu. Kılınızı kıpırdatmadınız, yazık değil miydi?

Vergisini veren ticari araci ile çalışan sigortasını, kaskosunu ödeyen adama korsan muamelesi yapıldı. Neymiş yol kağıdı yok. Nasıl olacak, akşam çıkışı ile iş başlanır. Belki biliyorsunuzdur da ben gene hatırlatayım. Ee... başladık evrak hazırlanacak ola ki hazırladım. Hemen bir bakın kendi biriminize. Aynı günde kaç tane yol belgesi verebilmişsiniz.

Yani tıkanıklık var, esnafımızın da hataları var. Fakat bu korsanlık değil. Avusturya'da taksi plaka yok. Durağa kaydolursun. Birde telsiz odası var. 2000 Euro masrafı var o kadar. Araba alırken de firmalar benim markamı kullan sana şu kadar indirim yapacağız der benim reklam olur diye, aracı ucuz verir.

Bizde servis aracın tedarikini yaptığımız tüm firmaların logosunu takarız mecbur gibi. Birde üste zorla tabela parası diye 50 tl alırlar. o çok zoruma gider. Adamların reklamını yapıyoruz üste para vererek... He birde gömlek, kravat var. 50 tl bu sene bazı firmalar yakalarına yazı da yazmış. velhasıl vurun abalıya denmiş. Kim o abalı biliyor musunuz? SERVIS esnafı...

Şimdi sayın müdür bey, servisiniz sabah servisle işe gittiğiniz günleri unutmuşsunuz anlaşılan. Kimse makam arabasıyla gelmedi. Bir günde esnafı hallederim denmiş. Buyurun halledin. Servis olmayan kaç yer var. Servis esnafı bugün kati bir eylem yapmıyorsa, bu sağduyulu davranmasındandır. Ama  şunu bilin, bu gidiş servis esnafının tüm duyularını kör etmiştir. İnşallah servis esnafı bundan sonra siyaseti içerisinde esnafının halinden anlayan ve ekmek parası derdinden başka bir derdi olmayan bir oluşum bulur.

Şakir YILMAZ
2013-11-29 21:20:22

Yakup beyin röportajını okudum. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Yıllarını bu kutsal mesleğe vermiş biri olarak ne zorluklar ve de ne sıkıntılarla karşı karşıya olduğumuzu birkez daha anladım. Ancak karşımızda olan insanların da bizi bu kadar hafife almalarına anlam veremedim. Zulume müsaade eden zalimdir. Hakkımızı savunacak binlerce sıkıntılı ve sessiz esnafımızın sesini duyuracak hakkımızı söke söke alacak yeni başkan ve yeni yönetime ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

Hepinize saygı ve selamlar.

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-11-28 10:52:54
Ateş olsan cürmük kadar yer yakarsın, siz kimsiniz ki böyle konuşuyosunuz. Siz gidind  de müdürleriniz, amirleriniz gelsin. Bu plakalar öyle yada böyle donacak. Bunu engellemeye ne senin nede bir başkasının gücü yetmez. Servisçiler artık uyandı.
Yücel Yıldırım
2013-11-25 19:19:52

Başkanım oradan konuşuyorsunuz güzel. Bizim kimlerle uğraştığımızı bilmiyorsunuz. Biz servisçi esnafı olarak açlık sınırındayız. Namusumuzla, şerefimizle, alınterimizi yemeye çalışıyoruz. Şirketler benim taşıdığım öğrenci servisinden 5.000 alıyor. Bize verdiği para 2.100 soruyorum size. Bu paradan mazot alıyoruz, 2 tane çocuk okutuyorum, aracımın senedini ödüyorum ama yetmiyor.

Başkanım bu şirketler kanımızı emiyor. Siz neyi bekliyorsunuz zalımın yanında mı olacaksınız. Yoksa mazlumun elinden mi tutacaksınız. Bizim şirketlere gücümüz yetmiyor, bedava çalıştırıyorlar Siz son umudumuzsunuz. Bu denizde boğulmamıza müsaade etmeyin. Şirketler bizi perişan etti. Saygılarımı sunarım...

Erol
2013-11-18 13:49:27
Hayırdır Demirhanlı bizi şirketlere sen mi? sattın. Ne demek 50 şirket var. 50 tane şirketi düşünüyorsun da 70 bin insanı mı? düşünmüyorsun. Bu servis camiasından kaç kişi ekmek yiyiyor biliyomusun. 3 yüz bin kişi... Sendeki tüccar anlayışı 3 yüzbin kişiyi sefalet içinde, 50 şirketçiyi de padişah tahtında yaşatıyor.
Yücel Betus
2013-11-07 22:47:25

Sayın, sayın olana denir. Memlekette her işçi, memur, öğrenci bir anda özürlü oluvermiş.

Kim bilsin ki kime rant kapısı açılıp milyon dolarları indirecek cebine. Artık buna da atar azıcık ucundan

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-11-07 14:16:14

AKP ve yandaşları izin vermiyor de. Altur izin vermiyor de. Gürsel izin vermiyor de. Başka bahane bul.

Ama suç sende değil, bizde... Bu kadar servisçi koyun gibi...

Ben köprüde arabamı yakacağım, 3 tane tane daha adam çıksın yakalım arabaları. Tüm dünya duysun haksızlığı...

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-11-07 10:16:34
Sayın Demirhan konuşuyor servisci ne durumda bilmiyor seçimde o korudukları kişilerden alır oyları
İsmail Şahin
2013-11-05 09:35:37
Sayın, Yakup Demirhan diyor ki rekbet olsun. Heryerde vatandaşın işine gelsin. O zaman bende bir belediye otobüsü satın alıp standartlara uygun hale getirip, kimseye sormadan istediğim hatta gidip, itediğim fiyata yolcu taşırım.... Değilmi bu nasıl mantık yahu. Bize tutmuş İngiltere'deki taksicileri örnek veriyor. HEM REKABET DİYOR , HEMDE ŞEHİR İÇİ YOLCU TAŞIMACILIĞINDA TEKEL CİLİK YAPIYORLAR. Bizde istediğimiz hatta otobüs alıp yolcu taşıyacağız demek ki. Bize bu yolu gösterdiği açtığı için kendisine teşekkür ediyoruz.
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-11-04 18:39:11
Bu kadarı olmaz. Ben yıllardır sayın başbakanımızın yaptığı bütün işlerden memnunum yaptıkları ortadadır. Belediye başkanlığı döneminde de yaptıkları büyüktür ama sizin gibi insanlar yüzünden hem partisi hem kendisi zarar görmektedir ve bunuda hiç hak etmiyor. Şuanda İstanbul büyükşehir yetkilisi olarak konuşuyorsun ve yaklaşmakta olan yerel seçimleri doğrudan etkiliyorsun. Bu plaka tahdidi olmazsa sen de o koltukta seçimlerden sonra oturamazsın gibi geliyor bana. Sana bu hakkı kim vermişse, elbet almasını da bilir. Sen oy kaybettirmekten başka bir iş yapmıyorsun. Şu anda inşallah bu yazdıklarımı senin üstünde bir yetkili okurda altına düşüncelerini yazar. Şuan bir parti çıkıp deseki, ben göreve gelirsem ilk işim plaka tahtidi yapmak dese sen ne yaparsın. O zaman servisçi deyip geçme...
Serkan Akgün
2013-11-02 01:05:52
Sizin yüzünüzden oyumu da belediye seçimlerinde kime vereceğim belli Sn:Topbaşa ve ulaştırma bakanına iletirsiniz. Serkan Akgün ve ailesinden onlara Oy Yok. Allah bunun hesabını da sizlerden soracaktır mutlaka. Evimize ekmek götüremiyoruz. Siz halktan yanamısınız? yoksa hali hazırda parayı bulan, arabacıyı sömüren daha yokmu diye çakal gibi bekleyen şirketlerden mi? Sana Hhayırlı işler bir gün seninde sonun gelecek.
Serkan AKGUN
2013-11-02 00:59:33
tabi size hava hoş yan gel yat alışmişsınız kac para veriyorlar terbiyesiz ler milleti sömürün satıyorum zaten arabayıplakayıda sana gönderiyorum asarsın odana istersen telefonumuda verim ararsın
Ahmet Bey
2013-10-31 12:10:09

Gelmişsiniz güvenlikten bahsediyorsunuz. Biraz düşünceli birşiysen o halde hatlı minibüslere bak. Adamlar ralli yapıp kırmızı ışık nedir bilmiyorlar. Bunlara neden çare düşünmüyosun. Otobüs AŞ. ayakta balık istifi yolcu alıyor. Bunlara niye çare düşünmüyosunuz.

Servisçi ne kazanıyor, hiç hesapladınız mı? Plaka servisçiye yoksa tüm ticari araçlardan kaldırılsın yiyormu hadi denesenize. Engelli yasasıymış, kimbilir kimler zengin olacak hesabını yapmışınızdır. 'Hepsi değişicek' demesi kolay. Avrupa'da bu kadar servis varmı? Bir kere yaptınız engelli çalışması, adam gibi birşey olsa bu kadar ertelemezsiniz biliyorsuz. Bütün servis araçlarına yaptırmak aslında aptalca ama inat işte birileri zengin olacak amaç O...

Burak
2013-10-30 12:47:44
Oturduğu yerden kolay... Şirketlerin bu servisçi esnafına ne kadar haksızlık yaptığını, nasıl haksız kazanç elde ettiklerini biliyormusun?
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-10-30 11:24:52
SADECE GÜLÜYORUM. OTURDUĞUN YERDEN 40 BİN ARACIN GEREKİRSE DEĞİŞMESİNDEN BAHSEDİYOSUN. SEN YA HESAP YAPMAYI BİLMİYORSUN YADA KENDİNİ BİRŞEY SANIYORSUN. O ZAMAN GÜCÜN YETİYORSA BU ARAÇLARI FABRİKADAN BÖYLE ÇIKARTTIRIN. ZAVALLI SERVİSÇİLERE GÜCÜN YETİYOR DEĞİL Mİ? SENİN EFELİĞİN O KADAR. AMA ŞUNU UNUTMA KİME GÜVENDİĞİNİ İYİ BİLİYORUZ. SEÇİMDE O GÜVENDİĞİN DAĞLAR KARLAR ALTINDA KALACAK. BAKALIM O ZAMAN BÖYLE AHKAM KESECEK MİSİNİZ? SİZLER ASIL VATAN MİLLET DÜŞMANISINIZ.
Özer Berberoğlu
2013-10-30 00:44:26

PLAKA TAHDİDİ OLAN GEBZE'DE ENYAKIN MESAFEYE BİR VELİ 105 TL ÖDERKEN TAHDİT OLMAYAN İSTANBUL'DA AYNI MESAFEYE 155 TL ÖDÜYOR BURADAKİ VELİ... O NEDENLEMİ PLAKA TAHDİDİ YANLIŞ UYGULAMADIR? SERVİSÇİ 60TL'SİNİ ALIYOR BURDA AMA GEBZE'DEKİ SERVİSÇİ 85 TL ALIYOR.

VELİNİN PARASINI DÜŞÜNMEK ZORUNDAYIM DİYOSUN. İŞTE SANA ÖRNEK: HEM VELİ 50 TL KAZANÇLI OLUYOR, HEM SERVİSÇİ 25 TL KAZANÇLI OLUYOR. BUNA KARŞILIK AYDA 15 TRİLYON KAZANAN FİRMALAR 3 TRİLYON KAZANCA DÜŞÜYORLAR. BU SİZCE ÇOK YANLIŞ OLUR DEĞİLMİ? ŞİRKETLER 15 TRİLYONU NASIL KAZANIYOR ANLATMAMI İSTERSEN ONUDA ANLATIRIM. AMA BUNU SEN BENDEN ÇOK ÇOK DAHA İYİ BİLDİĞİN İÇİN AÇIKLAMA GEREĞİ DUYMUYORUM. AMA İLLADA İSTERSEN AÇIKLARIM. GAYET NET VE AÇIK BİR ŞEKİLDE...

Özer Berberoğlu
2013-10-30 00:37:15

YAKUP DEMİRHAN SEN KENDİNİ İLAH GİBİ GÖRÜYORSUN AMA YANILIYORSUN. HERŞEYİ BİLİRİM HAVASINDASIN AMA ÇOK ŞEYİ BİLMİYORSUN. İNSANLARI KANDIRMAYA YÖNELİK AÇIKLAMALARIN VAR ARA ARA AMA YAKALANIYORSUN. PLAKA TAHDİDİNİ BAKKALLA KUAFÖRLE KIYASLIYOSUN AMA O İŞ SENİN DEDİĞİN GİBİ DEĞİL.

ŞİRKETLERİN YÜZDE 75 KOMİSYON ALDIĞINI BİLİYOSUN. BAKKAL KİMSENİN SÖMÜRÜSÜNDE DEĞİL AMA SERVİSÇİLER FİRMALARIN SÖMÜRÜSÜNDE. NEDEN YÜZDE 20'DEN FAZLA KOMİSYON KESİLMEYECEĞİ FİYATLARIN ASGARİDE SABİTLENECEĞİ BİR SİSTEMDEN BAHSETMİYOSUN. BİREYSEL ARABACI ŞİRKETTEN DAHA GÜÇLÜ DİYORSUN. YAHU SEN BU MEMLEKETTE YAŞAMIYOMUSUN? AMA İMARDAN GELEN ALIŞKANLIĞIN DEVAM ETMEKTEDİR. AYDA 15 TRİLYON(ESKİ PARA İLE) KAZANAN ŞİRKET VAR SENİN BU KARARI UYGULAMAMAN SAYESİNDE. BU 15 TRİLYONU TEK BAŞINAMI YİYOR O ŞİRKETLER YOKSA BÖLÜŞTÜKLERİ KİMSELER VARMI? SENİN BU KONUDA BİR BİLGİN VARMI? BEN HERAY 15 TRİLYONU 1 KİŞİ YİYEMEZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM CAHİL AKLIMLA DA O NEDENLE SORUYORUM. BU ADALETSİZLİK VE HAKSIZ SÖMÜRÜ SENİN ZİHNİYETİNİN ESERİDİR BUNU BİLİYOMUSUN? ELBETTEKİ ÇOK İYİ BİLİYOSUN. AMA HERNE HİKMETSE BU ZİHNİYETTENDE VAZGEÇEMİYOSUN. BUNUN HESABINI BİRGÜN MUTLAKA VERECEĞİNDENMİ HİÇ DÜŞÜNEMİYOSUN? ALLAH ISLAH ETTİKLERİNİN ARASINA SENİDE ALIR İNŞALLAH DA DOĞRU YOLU GÖRÜRSÜN. BAŞKA NE DENİR Kİ SANA?

Diğer Haberler
  • Comvex 2016 Fuarından fotoğraflar26 Mayıs 2016 Perşembe 13:50
  • TEMSA 4 ayda 112 otobüs, 350 midibüs sattı24 Mayıs 2016 Salı 16:30
  • Genç PR'cıya başarılar diliyoruz31 Mart 2016 Perşembe 12:45
  • 25 Mart Eylemi İptal edildi23 Mart 2016 Çarşamba 14:53
  • Servisçiler “oneminute” diyecek14 Mart 2016 Pazartesi 12:01
  • Edirnekapı Eylemenin Helikopter Görüntüleri10 Mart 2016 Perşembe 14:30
  • Plaka Tahditi için Cumhurbaşkanı'na çağrı26 Şubat 2016 Cuma 13:27
  • Plaka Tahditi süreci sıkıntıda17 Şubat 2016 Çarşamba 12:19
  • DAF sorumluluklarını yerine getirmiyor29 Ocak 2016 Cuma 17:22
  • Varan seferlerini durdurdu14 Ocak 2016 Perşembe 16:52