“T1 sistemi ile taşımacılar daha rahat edecek”

“T1 sistemi ile taşımacılar daha rahat edecek”

Türk lojistik sektörüne alternatif transit teminat sistemi sunmaya hazırlanan SGS, (Society General de Surveillance) İstanbul’da bir tanıtım toplantısı gerçekleştirdi.

67 binden fazla çalışanı ile 150 ülkede hizmet veren SGS, Mart ayından itibaren daha geniş kitlelere ulaşmak amacıyla Türkiye’de yeni bir şirket kuracak. Kuracağı şirket “SGS TransitNet” markasını ile lojistik işletmecilerine en ucuz, en pratik, en hızlı teminat imkânı sunmayı amaçlıyor. SGS’nin Cenevre Proje Sorumlusu Jirka Groenendijk, Genel Müdürü Hüseyin Kıyak ve İdari Müdür Hakim Yıldızdoğan İstanbul toplantısında TransitNet sistemi hakkında bilgilendirmelerde bulundu. “Bütün riskleri biz alıyoruz”
2007 yılında Saffet Ulusoy başkanlığındaki RODER ile yaptığı partnerlik anlaşması ile Türk lojistik sektörüne alternatif transit teminat sistemi sunmaya başlayan SGS’nin Cenevre Proje Sorumlusu Jirka Groenendijk, bu sistem ile gümrüklerde oluşan sorunların bütün risklerini SGS’nin aldığını ifade etti. Groenendijk, “Gümrüğe karşı bütün riskleri biz almış oluyoruz. Ayrıca gümrüğü korumak adına çeşitli ülkelerin gümrüğüne ödenmiş 35 milyon Euro’luk bir teminatımız var. Ve şuan SGS bu işteki çok uluslu tek hizmet sağlayıcı konumunda” şeklinde konuştu. “Gümrüklerle ilişkilerimiz iyi”
Taşıma işinin çok karmaşık ve zor bir iş olduğunu belirten Groenendijk, “ 8 ülke ile çalışıyoruz ve bu ülkelerin her birinin kendine göre gümrük yasaları var. Ama biz gümrüklerle iyi ilişkiler kurarak bu işin üstesinden gelmeyi başarıyoruz. Yani biz uluslararası ticareti kolaylaştırıyoruz” dedi. “Taşıma başına 108 Euro tasarruf”
Daha sonra görsel bir sunum ile SGS ve TransitNet’i tanımlayan Hüseyin Kıyak, TIR ile TransitNet arasındaki farkları belirtti. İşte o farklar: * T1 sistemi tamamen elektronikleşmiş iken TIR Sistemi manueldir, * T1 sistemi hukuki ve fiili olarak rekabetçi bir sistemdir, * T1 sistemi gümrük idaresine verilen banka teminat mektubu ile yürütülüp korunmakta iken TIR Sisteminde gümrük idaresi korumasızdır, * T1 sisteminde sunulan beyanın online sonlandırıldığı görülmekte iken TIR sisteminde mümkün değildir, * T1 sisteminde onaylanmış alıcıya kolaylık sağlanır iken TIR sisteminde kolaylık yoktur.
Sözlerine T1 sisteminin ekonomik bir sistem olduğunu belirten Kıyak, T1’in taşıma başına 108 Euro’ya varan tasarruf imkânı sağladığını belirtti. Beyan ücretlerinde eskiye göre yüzde 40 indirim yapıldığını belirten Kıyak, sisteme giriş için bir defaya mahsus olarak 100 Euro gibi ücretin alındığını ve bu ücretin sisteme bağlı kalmak için alındığını belirtti. Günün her saatinde teslimat
T1 ile gümrüğe gitme zorunluluğunun ortadan kalkacağını söyleyen Kıyak, Avrupa Birliği’nde onaylanmış alıcıların deposuna günün her saatinde ve hafta sonu de teslimat yapabilme imkânı sunduğunu ifade etti. Gümrük vergilerinin ödendi teyidi 27 ay beklemek yerine elektronik teyit alma ile taşımanın sonlandırılabileceğinin ifade eden Kıyak, taşınan ürünlerin tüm vergilerinin kontrol altına alındığını sözlerine ekledi. UNDnet ve RODERnet’in program altyapı desteğini SGS veriyordu
RODERnet ile başlayan projenin UNDnet ile devam ettiğini belirten SGS, UND’nin sözleşmeyi feshetmesinden sonra SGS tek başına Türkiye’de devam etme kararı aldığını belirtti. Toplamda SGS sistemini kullanan 170 kullanıcının olduğunu ifade eden SGS yetkilileri, UNDnet sisteminde kullanıcılardan beyanname başına 7,5 € alınırken, TransitNet ile SGS bu fiyatı 5 € olarak sabitleyecek. Pazarlaması yüz yüze yapılacak
Mersin, Bursa, Hatay, Gaziantep gibi illere gidip, T1’in faydalarını tek tek nakliyecilere anlatmayı hedefleyen SGS, gerekirse toplantı noktaları oluşturup, konferanslar verecekler. Türkiye T1 sistemine geçince 24 milyon TL teminat ödenecek
Türk gümrüklerine 24 milyon TL teminat verildiğini belirten SGS, devam talebimizi ilettik, gelecek cevaba göre ilave teminat verebiliriz şeklinde konuştu. UND ile ipler koptu
SGS’nin açıklamasına göre; UND sözleşmeyi tek taraflı olarak fesh etti ve TOBB-UND adında bir şirket kurarak kendi programını yazdırma kararı aldı. Türk gümrüklerine ödenecek teminatın ise TOBB’un üstleneceği bu teminat bedelinin 20 milyon TL olduğu açıklandı. SGS yetkilileri; 29 Şubat 2012 saat: 23.59’a kadar UNDnet sistemine altyapı desteği verecek olan SGS bu tarihten sonra UNDnet sisteminin tüm kullanıcılarını bloke edecek. T1 sistemini kullanmaya devam etmek isteyen firmalar SGS’den yeni bir hesap açtırmak durumunda kalacaklar. Kullanıcıların mağdur olmamaları için tüm firmalara bilgilendirme yazısı gönderen SGS sözleşmelerin yenilenmesi durumunda T1 beyannamesini anında kullanıma açacak. www.tasimacilar.com 27.02.2012/19:35