• BIST 89.270
  • Altın 147,050
  • Dolar 3,6543
  • Euro 3,9297
  • İstanbul : 16 °C

Yılan Hikâyesine Dönen Plaka Tahdidinde Bin Söylem Bir Eylem

Yılan Hikâyesine Dönen Plaka Tahdidinde Bin Söylem Bir Eylem
Bireysel servisçilerin sıkıntılarını duyurma adına 29 Nisan’da yapılacak olan eylem öncesi bir toplantı düzenleyen İSDER ve ULAŞ-İŞ Sendikası 500’e aşkın bireysel servisçiyi bir araya getirdi.

Yaşadığımız yüzyılda önemi gittikçe artan sivil toplum örgütleri, sendikalar, kitle örgütleri, odalar ve meslek kuruluşlarında örgütlenen ve demokratik zeminde taleplerini dile getirmeye çalışan, haksızlığa uğradığını, haklarının gasp edildiğini düşünen, kişiler veya sosyal gruplar barışçıl temelli hak arama mücadelelerini yan yana durarak sokağa taşırlar. Yakında sokağa çıkacak gruplardan biri de ‘bireysel servis şoförleri’…

Demokrasinin olmazsa olmazı olan barışçıl sokak eylemlerinde servisçiler, yılan hikâyesine dönen plaka tahdidi uygulamasına, vergi levhaları olmasına rağmen korsan taşımacı olarak yaftalanmalarına, İstanbul plakalı araçların, il dışında özellikle Gebze sınırında yaşadıkları sıkıntılara, yalnızlaştırılmalarına, yalnızlaştıkça güçsüz kılınmalarına karşılık şoför esnafı alanlarda sorumlulardan hesap soracak.


500’ü aşkın servisçi İSDER ve ULAŞİŞ’in düzenlediği toplantıya katıldı

İstanbul Servisçiler Derneği (İSDER) ve Türkiye ULAŞ-İŞ Sendikası da 29 Nisan’da servisçi esnafının uzun süredir talep ettiği plaka tahdidine yönelik yapılacak eylem için de ön hazırlık yapmak amacıyla Kartal Soğanlık’ta düzenlediği toplantı ile Türkiye’nin çeşitli illerinden gelen yaklaşık 500’ün üstünde bireysel servisçiyi bir araya getirdi.

Gerçekleştirilen toplantıya İSDER Başkanı ve aynı zamanda ULAŞ-İŞ sendikası ikinci başkanı Murat Erdoğan, Türkiye ULAŞ-İŞ Sendikası Başkanı Abdurrahim Barın ve çeşitli oda ve derneklere bağlı servisçi esnafı katıldı.

Toplantının İlk Konuşmacısı İSDER Başkanı ve aynı zamanda ULAŞ-İŞ sendikası ikinci başkanı Murat Erdoğan oldu. İstanbul’daki odaların görevlerini yerine getirmediklerini söyleyen Murat Erdoğan, bireysel servisçilerin bitmek bilmeyen sorunlarının başında plaka tahdidinin olmaması ve vergi levhası sahibi olmalarına karşın korsan taşımacı olarak nitelendirilmeleri olduğunu ifade etti. Bu sebepten kaynaklı bazı araçların bağlandığını söyledi. Erdoğan konuşmasında, engelliye uygun araçların olmaması halinde yol belgesi alamamalarını, yasal olarak araç yaş sınırının öğrenci de 12, personel taşımacılığında ise 19 yaş olması gerekirken, 3 yaşında araçların talep edilmesine yönelik sorunlardan bahsederek derneğin gerek geçmiş zamanda yaşanan sıkıntılardan kaynaklı üyeler tarafından gerekse odalar tarafından sahipsiz bırakıldığına vurgu yaptı.


“Korsan kanunu servisçiyi ağır yaraladı”

2012 yılında çıkan korsan kanunu ile öngörülen ağır cezaların servisçiyi vurduğunu ifade eden Erdoğan, okulların açılmasıyla beraber çok ciddi cezalara maruz kaldıklarını, senetlerini ödeyemeyecek duruma gelen servisçinin zor durumda olduğunu belirtti. Engelli asansörlerinin, servis araçlarında da uygulanmasına yönelik çıkan yasada her araca engelli asansörünün takılmasının 10 milyarlık bir maliyete yol açtığını, yerleşilecek sistem ile araçlardaki koltuk sayısının azalacağına yönelik açıklama yapan Erdoğan uygulama konusunda herhangi bir şekilde bilgilendirilmediklerinin de altını çizerek uygulamanın yanlış olduğunu söyledi.

İstanbul’da araç yaş sınırlaması gittikçe düşüyor

Araç yaş sınırlamasına yönelik de çalışma yaptıklarını aktaran Murat Erdoğan, Amerika’da ve Avrupa’da servis araçlarının 35 yaş sınırlarına kadar çalışmaya devam ettiklerini, İstanbul’da bu sınırın 19 ile belirlendiğini söyledi. İstanbul Teknik Üniversitesi bünyesinde yer alan OTAM’a başvurduklarını ve konuyla ilgili bir rapor talep ettiklerini ifade ederek: “1 seneye yakın raporun gelmesini bekledik. Yaptığımız görüşmeler sonucunda raporumuzu aldık. Rapora göre günümüzde taşıtların tasarımı sırasında ömrü ile ilgili olarak alınan kriter km’dir. Örneğin ticari taşıtların tasarımında ömür olarak 1 milyon km ekonomik ve yıpranma payı olarak kabul edilmiştir” diyerek ellerinde 1 milyon km ticari araçların taşıma yapacaklarına dair raporun mevcut olduğunu aktardı.


‘Biz sokakta kötü çocuk olalım, siz hakkımızı arayın yeter!’

Raporu 2 yıl önce aldıklarını ve konuyu servisçiler odasına bildirdiklerini söyleyen Erdoğan, odaların yapması gereken işi yaptıklarını belirtti ve odalara seslenerek “biz sokakta kötü çocuk olalım siz odaların başında efendi insanlar olarak hakkımızı arayın. Bu raporu savunun o insanları borç batağına sokmayın. 3-5 yaşında araçlarla bu piyasa dönmez” dedi. Odaların görevini yapmadıklarını söyleyerek meslek odasını toplantıya katılan servisçilere şikâyet etti.

Derin Olan Kuyu mu Kısa Olan İp mi?

2011 yılında plaka tahdidi ile de çalışma yaptıklarını belirten İS-DER Başkanı Erdoğan “belediyenin, emniyetin, ulaştırma bakanlığının, müsteşarların kapısını aşındırdıklarını söyleyerek “İnsanların bakış açısı İstanbul’da tahdit olmaz. İstanbul’da tahdit olmaz da o işi yapan 40 tane vilayetin derdi neydi. Bunlar plaka tahdidi alarak neden bile bile suç işliyorlar? Ya oralardaki tahdidi kaldırın, ya da buraya tahdit verin” diyerek gasp olarak nitelendirdiği plaka tahdidinin servisçiye verilmesi gerektiğini dile getirdi.

Birçok servisçinin kötü durumda olduğunun altını çizen Erdoğan firmada çalışan servisçinin ödenmesi gereken ücretlerini alamadıklarını belirtti. “Şu anda taksicisi, dolmuşçusu, halk otobüsçüsü takır takır para kazanırken servisçiyi bırakın para kazanmayı oturduğu evi satıp borcunu ödemek zorunda kalıyor. Bu mu düzen, bu mu hak, bu mu adalet” diyen Erdoğan yaşanan durumun haksızlığına dikkat çekti.

“Bıçak Kemiğe Dayandı”

Toplantının diğer konuşmacısı olan Türkiye ULAŞ-İŞ Sendikası Başkanı Abdurrahim Barın ise oda yönetiminin 2009 yılında seçilmesinin ardından oda ve sendika yöneticilerinin bir araya geldiğini söyledi.

İSTAB, İSAROD, Türkiye Ulaş-İş Sendikası, İstanbul Servisçiler Derneği başkanları olarak aynı masada aynı fikirlerle servisçi esnafının arkasında olduklarını ifade eden Barın, 2011 yılında odada “bıçak kemiğe dayandı artık biz bittik” diyerek eylem kararı aldıklarını fakat anlaşılamayan bir nedenle bu kararın uygulanmadığını belirterek “2011’e kadar beraberdik de 2011 Şubat ayından sonra ne değişti de bu eylemden vazgeçildi. Bizim görüşümüz yine aynı biz ayrılmış değiliz. Ayrılan bir taraf yok” dedi.


Servisçi Esnafı ‘hep beraber’ eylemde

Firmaların ödemeleri geç yaptığına değinen servisçi esnafı ise, borçlarını ödemekte sıkıntı çektiklerini, firmaların servisçilerin sırtından para kazandıklarını ifade etti. “Sıkıntının içerisindeyiz” diye servisçi esnafı uzun zamandır yanlış işleyen bir sistemin içinde olduklarını ve artık bu sistemin değişmesi gerektiğini söyledi.

‘Aracımı ateşe vereceğim’

Toplantıya katılan bireysel servisçiler ise böyle bir eylemin çok daha öncesinde yapılması gerektiğini belirterek iki farklı zamanda ve mekânda yapılacak olan eyleme destek vereceklerini bu eylemlerin farklı zamanlarda yapılmasının ise daha çok ses getireceği konusunda hemfikir. Fakat servisçiler açısından bu eylemlerde yeterli değil, yaşanan sıkıntılarla orantılı olarak çok daha büyük eylemlikler yapılması gerektiğini vurgulayan servis şoförlerinin içinde, ‘şartlar değişmezse, para kazandırmayan aracımı ateşe veririm’ diyenler oldu.

Alev ARSLAN / Oya KAYA 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-07-02 18:41:47
Ne oldu kardeşim. Temmuz geldi çattı hala bi ses yok. Bide engelli rampası çıkardılar. Arabada engelli yok ama rampası olacak illaki. Napıcaz 8 temmuzda? Herkes yine gidecekmi işine? Gitmeyin kardeşim. 2-3 gün gitmeyin bütün sorunlarımız çözülür. Eğer bu engelli işi çözülmezse ben gitmiycem yemin olsun. Siz de gitmeyin!!!! Arayın hakkınızı kardeşimmm!!!1
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-05-03 15:57:58
GÜÇ BİRLİKTE OLDUGUMUZ GÜÇTÜR. HERKES KAZLIÇEŞMEYE TÜRK BAYRAKLARI ELİMİZDE. GÜN SERVİSÇİNİN GÜNÜ 11 MAYIS SERVİSÇİNİN BAYRAMI OLACAK
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-27 18:52:10
İNŞALLAH 11 MAYIS 2013 BAYRAMIMIZ OLUR. HAYDİ SERVİSÇİ KARDEŞLERİM BAŞARI BİRLİKTEN DOĞAR 11 MAYIS 2013 SABAHI YENİBİR HAYAT YENİBİR NEFES ALMAK BİZLERİN ELİNDE 29 EKİM 2013 SOGANLIK UKOME 11 MAYIS 2013 KAZLIÇEŞME 2 GÜNLÜK EYLEMİMİZ BİR ÖMRE BEDEL OLSUN. İSTANBUL SERVİS ARAÇLARININ KİM OLDUGUNU GÖRSÜNLER Kİ MECLİSTE BİZİMDE SANDALYEMİZ OLDUGUNU HATIRLATALIM. HERKESE HAYIRLI 11 MAYIS 2013'LER
Erdener Gür
2013-04-27 13:15:29

40 İLDE UYGULANAN BİZLERİNDE HAKKI OLAN PLAKA HAKKIMIZI VERMEYEN YETKİLİLERE SESİMİZİ DUYURMAK VE PLAKALARIMIZ ALMAMIZ İÇİN BİZLERİN HAKLARINI SAVUNAN EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜRLER...

ARKADAŞ ZAMAN BİRLİK BERABERLİK ZAMANIDIR. ŞİMDİ EYLEM ZAMANI DEĞİLSE NEZAMAN. BU KONUYLA İLGİLİ UKOME SESİMİZİ DUYMADI, HAYKIRIŞLARIMIZI HEP BİRLİKTE DUYURACAĞIZ. HAKKIMIZI GASPEDEN, GÖREVLERİNİ LAYIKIYLA YAPMAYAN İSTANBUL BELEDİYESİ YETKİLİLERİ; PLAKALAR HAKKIMIZSA NİYE VERMİYORSUNUZ. EĞER HAKKIMIZ DEĞİLSE TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE UYGULANAN SERVİS ARACI PLAKA TAHTİDİNİN YANLIŞ VE SUÇ OLDUĞUNU NİYE DUYURAMIYORSUNUZ.

EN YAKINIMIZDA GEBZE İLÇESİNE GİREMİYORUZ. SEBEBİ İSTANBUL PLAKASI. PEKİ BİZ GİREMİYORSAK ONLARIN İSTANBUL'DA İŞİ NE(SÖZÜM KOCAELİ ESNAFINA DEĞİL ÇİFTE STANDARTA)BU ÇİFTE STANDARTA DUR DİYEN YOKMU?

UKOME YETKİLİLERİ GÖREVİNİ YAPSIN SAYIN YETKİLİLER. AKŞAM YASTIĞA BAŞINIZI KOYUNCA BUKADA ESNAFIN HAKKIYLA UYUYABİLİYORMUSUN? BUNCA ESNAFIN VEBALİNİ TAŞIYABİLİYORMUSUN? BEN ÇİFTE STANDATA İKİNCİ SINIF ESNAF OLMAYA KARŞIYIM. ENGELLİ RAMPASI KONUSUNDA ESNAFI BİLGİLENDİRDİNİZMİ? YOKSA SON DAKİKAYI MI BEKLİYORSUNUZ.

ZATEN EVİMİZE EKMEĞİ ZORLA GÖTÜRÜYORUZ SON DAKIKA YOL KAĞIDINA BAŞVURUNCA SÜRPRİZ Mİ YAPACAKSINIZ. SONUÇTA ENGELLİ VATANDAŞLARINIZA HİZMET VEREN ARAÇLARDAN İSTEYİN. LAKİN BİZLER TAŞIMIYORSAK BIRAKIN EKMEĞİMİZİ KAZANMAYA ÇALIŞALIM. LÜTFEN HERKES OTURUĞU KOLTUĞUN HAKKINI VERSİN, GÖREVİNİ TAM YAPSIN. TÜM HAKLARIMIZIN VERİLMESİ VE SORUNLARIMIZIN DİNLENMESİ İÇİN ARKADAŞLAR BİRLİK ZAMANI HAYKIRIŞIMIZI DUYURMA ZAMANI YOLUNUZ AÇIK KAZANCINIZ BEREKETLİ OLSUN.

HAYIRLI İŞLER DİLEKLERİMLE ERDENER GÜR

İsmail Baydı
2013-04-27 12:42:28

İSTANBUL'DA TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI UKOMEYE PLAKA TAHDİT BEDELİ KARŞILIGI PARA YATIRIYOR. BİZ SERVİSÇİLER OLARAK ODALARA VE ŞİRKETLERE KÖLELİK BEDELİ OLARAK UKOMEYE PARA YATIRIYORUZ. HAYDİ KÖLELİGE SON HERKESİ 29 NİSAN KARTAL SOGANLIGA 11 MAYIS 2013 KAZLIÇEŞMEYE BEKLİYORUM. HAYDİ ARKADAŞLAR İLK HEDEFİMİZ UKOME.

YÜRÜYELİM ARKADAŞLAR...

İSBAY
2013-04-27 12:29:28

SAYIN UKOME,

BİZLERDEN PLAKAMIZ TAHDİT OLMADIGI HALDE ALMIŞ OLDUGUN YOL BELGELERİ İÇİN 50000 ARAÇ İÇİN OKUL PERSONEL YOL BELGESİ KARŞILIGI 100 TL DEN 5.000.000 (BEŞ MİLYON ) TL YILIK ALDINIZ. PARAMIZI GERİ VERİNDE İSTANBUL'A OKUL YAPTIRALIM. BİZLERİ ZATEN BİTİRDİNİZ KALICI OLARAK. ÇOCUKLARIMIZA OKULLAR BIRAKALIM BİZLER. YAŞAYAN ÖLÜLERİZ. ENAZINDAN ESERLERİMİZ YAŞASIN. UKOME EFENDİ YALANDAN YERE PARA ALINMAZ. HAK ADALETLE ALINIR. HAKKIMIZI VERKİ HELAL EDELİM...

Ali Kemal Daşan
2013-04-27 09:53:27

Günhar Sinar ve isarod taraftarı kardeşlerim,

uzun cümlelerle bir sürü şeyler yazıyorsunuz. Bu işi tekelinize almaya mı çalışıyorsunuz. Şudur budur bırakın bu işleri önemli olan servis camiası ise hedefe gidilen yolda her şey kutsaldır, sorunumuz da plakadır.

Ama hamza bey toplantıda size plaka ile müjde vermek isterdim ama veremem diyordu. Bu işte kararlılık önemli. ALACAĞIZ diyeceksin, masaya vuracaksın bu kadar basit. gerisi çorap söküğü. Yok bunu diyemiyorsan olayda şaibe ararsın. Sözün özü bu.

Bu arada ben ticaret odasına bağlı bir servisciyim. ne sendika ne isarod, isminin ne olduğu önemli değil, benim davama kim sahip çıkıyorsa ben onun sonuna kadar yanındayım. Bu işi çözen altın tepsiler de yemek yesin. Allahımın cennetinde ebedi yer etsin.

Saygılar Ali Kemal Daşan

Orhan Turan
2013-04-26 23:47:24

Sayın oda başkanları atışmalarınız tehditleriniz ve gövde gösterileriniz güzelde artık tadında bıraksak da gerçek gayemiz amacımız hedefimiz olan servisçilerin sorunları ve tabiki plaka tahdidi için esnafı katılımı büyük bir organizasyona ikna etsek daha iyi olmazmı?

Ayrıca en büyük sorunumuz 07-07-2013'te İstanbul genelinde bütün yol belgeleri bitiyor.(polis her yerde servisçi avında )İstanbul valiligine ve emniyet müdürlügüne bizlerin korsan taşımacılar olmadığını bir türlü ispat edemediniz. lütfen ne olur. Şu oda bu oda diye esnafı bölme gayreti içine girmeyin. Gün birlik olma günüdür. 11 Mayıs Cumartesi günü bir çok servisçi çalışıyor. Buna bende dahilim. Buda ayrıca bir sıkıntı ancak yinede orda bulunmama engel olamayacak inşallah. Diger esnaf arkadaşlarımda böyle düşünüyordur. İnşallah her iki eylemede katılım büyük olur, artık yeter. İnceldiği yerden kopsun. Bu eylemlerin sonrasında eğer sesimizi duyması gerekenler yine kulaklarını tıkarsa sonrası kontak kapatma ve yol kapatma olsun. İnşallah bu sıkıntılarımızı en kısa sürede aşarız. Bütün servisçilere kazasız belasız işler dilerim.

Saygılarımla.

İSBAY
2013-04-26 23:41:19

İNŞALLAH 11 MAYIS 2013 BAYRAMIMIZ OLUR. HAYDİ SERVİSÇİ KARDEŞLERİM BAŞARI BİRLİKTEN DOĞAR 11 MAYIS 2013 SABAHI YENİBİR HAYAT YENİBİR NEFES ALMAK BİZLERİN ELİNDE 29 EKİM 2013 SOGANLIK UKOME 11 MAYIS 2013 KAZLIÇEŞME 2 GÜNLÜK EYLEMİMİZ BİR ÖMRE BEDEL OLSUN. İSTANBUL SERVİS ARAÇLARININ KİM OLDUGUNU GÖRSÜNLER Kİ MECLİSTE BİZİMDE SANDALYEMİZ OLDUGUNU HATIRLATALIM.

HERKESE HAYIRLI 11 MAYIS 2013 LER

İSBAY

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-26 21:13:47

Satırlarım başlamadan saygılarımı sunarım.

Evet evet yılardır hep aynı laf "arabacıdan birşey olmaz" lafını artık kaldımak lazım. Bunlalara artık dunyanın kaç bucak olduğunu göstermek lazım. Dünya arabacının sırtında geçiniyor. Canları malları herşeyleri bize emanet. Ama bızlerı adam yerıne koymuyorlar.

Artık bu düzenin değişmesi lazım onun için tüm kamyon, TIR, taksı her ne kadar taşımacı var ise oradaki arkadaşlardanda destek almak gereklı. Çünkü bugün bize yarın onlara destek yaparlarsa yapmamız lazım. Birlikten kuvet doğar. Sankı oradaki arkadaşları sorunu yokmu kı var. Ama onlarda sesını duyuramıyorlar. Onun içın tüm taşıma sektörlerınden destek almamız lazım.

Tek çozum kontak kapatmamız lazım. Kontak kontak kontak başka çozum olmaz. Ayrıca bızi ilgilendirmeyen birşey. D2 yetkı belgesı komyon, kamyonetlerınde K1 belgesiydi. Bu duzenınde değışmesı lazım. Ne demek insan kendi arabasıyla memleketın gidemez neymiş D2 belgesi yok hem uzun yol yok hem şehıriçı yok. Neymiş şehır içi korsanmış adalet mi? yoksa tarafmı bu kanunlar kimler içın çıktı. Acaba amaç büyük tur sahiplerini korumak mı?

Saygılarımla Sezgin Çelik...

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-26 20:40:37

konunun muhatapları Günhan ve Murat beylerden cevap bekliyorum.

Beni ikna edin eyleme inanalım, yoksa insanın hiçbir eyleme katılası gelmiyor. Ayrıca buradaki çekişme ve kavgaları gören okuyan tur firmaları ellerini ovuşturuyor. Mutlu oluyor ve biz sevisçi esnafına ağzıyla değil malum yeriyle gülüyor...

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-26 20:34:58

Bu nedir kardeşim, eylemle ilgili bir haber okuyup iki resim görüyoruz. Altında bir sürü yorum özellikle Günhan Sinar beyle Murat Erdoğan bey.

Bu nedir kardeşim, ikiside servisçinin yanında ikisi de plaka savunur. İkiside bizim yanımızda ama karşı karşıya gelseler birbirlerini vuracaklar. Tehditler de başladı. Bunu çözebilen bir arkadaş varsa bana bir anlatsın. Daha eylem yapmadan soğuttunuz bizi. Kime inanalım kimin eylemine katılalım, yoksa bu eylem bizim değilde İsarod-İsder güç savaşlarımı?

Sanki iki tarafta bizi kullanıyor bizi. Tur firmalarının gazabından koruyacak arkadaşlara bir bakın ayıptır. Beyler kişişel kavgalarınızı servisçi esnafının umutları üzerinden çekin...

Murat Erdoğan
2013-04-26 19:51:22

Günhan kardeşim haklısın her konuda...

Ben raporu 2011'de önünüze koyduk diyorum, sen 2007 de koydunuz diyorsun. 2007 yılı derneğin kuruluş yılı gözünden kaçmış. Evet firma sahipleri suçlu bu konuda İTO üyesi olmakla bundan sonra araç sayısı çoğalanların vergisini siz ödeyinde mecbur kalıp şirket kurup turcu olmasınlar. Başkanına da selamlarımı ilet, sözlerini iadeli taahhütlü gönderiyorum kendisine, en derin dileklerimle...

Üyeleriniz ve servis sektörü verecek size en güzel cevabı çok yakında göreceğiz. Kaç santim boyundasınız. İftiralara devam edin alacağımız çoğalıyor sizden.

BEN BİR ARAÇTAN BAHSETTİM LÜKS DİYE. SEN ÖNÜME 6 ARAÇ AÇIKLAMASI YAPARAK NAMERTİN KİM OLDUĞUNU SERDİN ORTAYA. TAKKENİZ DÜŞTÜ ARTIK. BİNLERCE İNSAN SİZİ HERGÜN BİRAZ DAHA TANIYOR. YATIP KALKIP BENİ DÜŞÜN SEVGİLİ ARKADAŞIM. MAAŞ DEDİM KUSURA BAKMA ALDIĞINIZ PARAYA. HUZUR HAKKI DİYCEM BUNDAN SONRA ALDIĞINIZ PARAYA

Sevgi ve Selamlar Sevgili Günhan.

MURAT ERDOĞAN

Günhan Sınar
2013-04-26 18:45:12

Murat Erdoğan'ın bahsetmiş olduğu 2007 tarihli raporun önümüze sunulduğu bizim raporu görmezden geldiğimiz ve plaka tahdidi istemediğimiz söylemi koskoca bir sendikanın ikinci başkanına yakışmıyor.

Bu rapor nasıl bir rapormuş ki, biz görebilseymişiz plakalar donacakmış! Murat beyin zaten bu yolda hayli mesafeler aldığını, siteye yorum yazan bazı şahıslardan sevinerek duyuyoruz ve heyecanlanıyoruz! Murat beyin bu can siperhane çalışmalarını ve 2007 tarihli o raporu taktir ediyoruz.

Görülen o ki, Murat bey zaten işi 2007 de bitirmiş! Kendisine esnafımız adına da teşekkürü borç biliyoruz!! Tatlı su kurnazı Murat efendi belki bu furyadan plaka ile ilgili bir şey çıkar düşüncesiyle siteye yorumlar atıyor. Murat Erdoğan işi bitirmiş miş!! Külahıma anlat onu sen Murat. Gerçekten bir rapor olayı var. Rapor olayının gerçek kısmını anlatalım hemen.

Ulaş-İş Başkanından istediğimiz ve plaka tahdidi için İstanbul Büyükşehir Belediye'sine açılmış olan bir davaya delil olması için bir rapor olayı vardı gerçekten. Ancak Ulaş-İş Başkanı 'arkadaşlarla konuşayım haber vereceğim' demesine rağmen bir daha konudan hiç bahsetmedi. Murat Erdoğan'ın haberi yoksa Başkanına sorsun o aynen teyit edecektir. Kul hakkından korktuğunu söyleyen Abdürrahim Barın bu olayı inkar edemez. Sizi gidi esnaf dostları sizi! Murat Erdoğan öyle bir pişkinlik içindeki benim görevimi bilmediği açıkça ortada iken bile kıvırcık kuzular misali debeleniyor. Neymiş efendim o bilerek öyle demişmiş! Genel Sekreterler sitelere yorum atarmış buyuruyor!

Efendi sormazlar mı adama ? Peki senin Genel Sekreterin nerede ki? Her yazının altına bilip bilmeden cevap yetiştirme peşindesin. Özrün kabahatinden büyük. Tatlı su kurnazısın ya! Şimdi dersin ki, ben Başkanım. Bekle az sonra Başkanlığına da geleceğim. Sen nerede gördün sürekli internette, ona buna laf yetiştiren Başkanı. Gerçek Başkanlar esnafları için koşturuyorlar efendi. Sen gibi kimsenin boş vakti yok. Yok neymiş bundan sonra Başkanlar düzeyinde konuşacakmış efendiler. Sen neyin başkanısın Erdoğan bey. Hangi demokratik seçime girdin de, kimlerle yarışıp Başkan oldun? Her dernek kuran ben Başkanım diye böbürlenmeye kalkarsa vay halimize. Yat kalk dua et de şimdiye kadar ben seni muhatap alıp cevap veriyordum. Tarihinde ki en büyük katılımla seçim yapmış ve rekor bir oy ile seçilmiş, yarı Kamu Kurumu niteliğindeki bir Meslek Odasının Başkanı ile kendini bir mi tutuyorsun. Kimi alıyorsun sen karşına. Haddini bil artık! Aylardır sendikanızın Başkanı bana Başkan kış Lastiği ne olacak? Başkan Korsan Yasası nasıl olacak? Başkan özürlü rampası nedir ? Diye sorarken, mesajlar atarken iyiydi de, burada hoşuna gitmeyen yazılar yazınca mı aklına Başkan olmadığım geldi? Sen plaka tahdidi diye buralarda reklam peşinde koşarken biz mahkeme de dahil olmak üzere TBMM'de aşındırmadık kapı bırakmamıştık. Tahdide giden yolda İstanbul Servisçi esnafının izleyeceği yolu,taktiklerimizi belirleyip hayata geçirmişken, sen bayraklarının, flamalarının reklamı peşindesin maalesef Murat. Sen daha Korsan Yasasından habersizken biz esnafın arabalarını çözdürmek için koşturuyorduk.

Sizlerin rica edip gönderdikleri de dahil! Siz daha özürlü rampasının hangi kanunda yer aldığını öğrenememişken, biz bu konuları Bakanlarla görüşüyorduk. Siz tur firmalarının sözleşmelerinin içeriğine dahi bakmazken, biz esnafın parasını almak için koşturuyorduk. Pardon özür dilerim. Sen bilirsin tur firmalarının sözleşmelerinin içeriğini. İlgi alanına giriyor değil mi? Sitende tıpkı diğer komisyoncu firmalar gibi tedarikçilerin ile ilgili güzel dileklerin var. Aynı uslup işte. Siz turculara göre tedarikçileriz biz!!! http://www.erdoganlarturizm.com/vizyonumuz.html gerçekler bu sayfalarda. Aynı sendikada tedarikçilerinin,meslektaşlarının (turcular), şoförlerin haklarını koruma başarısı göstere bildiğin için tebrik ediyoruz seni!! Okuduğunu anlamayan bir insanın hangi esnafa nasıl bir faydası olur ki? Bu kadar çok mu konuları çarpıtmaya uğraşır bir insan? Neymiş efendim ? Başkan benim buraya yazdıklarımdan haberi yokmuş gibi davranmış mış!! Bak sen ! Kendin çal kendin oyna Murat. Çamur at izi belki kalır!! Ne güzel bir ruh halidir bu. Nerenden çıkardın bunu? Kim söyledi sana? Kuşlardan mı haber aldın? Ne kullanıyorsun bu kafa halini sağlamak için? İhtiyacı olanlara tavsiye edelim. Çakalların sesleri yavaş yavaş gelmeye başladı işte. Hani derdin esnaftı Murat? Hani esnafın çıkarları her şeyin üstündeydi Murat? Bak düşmüşsün bayrağının, flamanın peşine. Sizin kafanızın altında sadece reklam ve tanınma endişesi var. Orada sadece Türk Bayrağı olacak bunu kafana iyice sok Murat! Biz esnafı size meze olsun diye toplamıyoruz.Bu insanların hala bir umutları olduğunu hissettirmeye çalışıyoruz. Kimsenin bu insanların umutlarını kullanmaya çalışmasına izin vermeyeceğiz. Derdin esnaf ise yaz esnafın sorunlarını içeren afişlerini gel. Her şeye rağmen başımızın üstünde yerin var deriz.

Ama kafada grupçuluk ve provokasyon var! Neymiş efendim ? 11 Mayısta efendiler UKOME önünde eylem kararı alıp bizi böle bilirlermiş! Buna mecbur etmeyecekmişiz!! 11 Mayısta UKOME önünde eylem yapmazsanız adam değilsiniz! Sen bu yazını siteden kaldırtsan bile ben çoğaltıp esnafa ibret belgesi olarak dağıtacağım. Provokasyon yapabilirim diye yarı resmi bir kurumu tehdit ediyorsun. Esnafın eylemini bölmekle esnafları tehdit ediyorsun. Pes vallahi !!! İşte sizin gerçek yüzünüz budur. Tehdit ve şantaj. Provokasyon! Neymiş efendim yalvarmış bey bize. Sen eylem yaptın da kolunu, bacağını biz mi tuttuk. Çok güçlüsün ya! Yüzlerce esnafı topluyordun ya sen. Niye bizden medet umdun? Burası binlerce esnafın yönetildiği onların çıkarlarının savunulduğu bir mevzidir. Senin ihtirasların, isteklerin, reklamların, bayrakların, flamaların değildir belirleyici olan. Esnafın çıkarlarıdır belirleyici olan. Yer ve zamanlamadır belirleyici olan. Dilinize dolanmış bozuk plak gibi aynı teraneyi çalıyorsunuz. Kurum yönetmek tur yönetmeye benzemez efendi. Yüzlerce esnafın iradesiyle seçilmiş bir yönetime dil uzatıyorsun. Seçilme korkumuz var ya bizim. Hadi aday ol yönetime. Pardon sen olamıyordun. Unutmuşum turcusun sen. Sen İTO'ya aday olabilirsin ancak. Genel Başkanınız olsun aday. Çıkarın bir tane aday. Er meydanı da, sandıkta orada. Hadi bakalım hodri meydan. Görelim boyunuzun ölçüsünü.

Bir de şu arkamızdan salladığın maaş hikayesine gelelim. Seni gidi cin fikirli seni. Bizde maaş olmaz. Huzur hakkı olur. Bu da 5362 sayılı Esnaf Sanatkarlar Kanunu ile belirlenmiştir. Her birimizin 5000 TL para aldığını iftira edecek kadar cahilsin. Oda yönetimine geldikten sonra ilk 8-9 ay Odadan hiç bir kuruş almadığımızı herkes bilir. Resmi evraklarla da ispatı ortadadır. Oda biraz düzlüğe çıktığında ise 5362 sayılı yasanın izin verdiği ölçülerde, şoförümüzün maaşı ve sigortasını karşılayacak kadar bir para aldık. Para konusu bizim en iddialı olduğumuz konuların başında gelir.Bu odanın 1 milyon TL borcu varken.Şimdi kasasında yüz binlerce lira var. Bu Odadan tek kuruş yemek yemedik. Misafirimize yemek ısmarlamadık. Extra bir telefon masrafı almadık. Kendi aracımızla gittiğimiz hiç bir yer için 1 kuruş yakıt masrafı talep etmedik. Lüx arabalarla geziyor diye atmaya çalıştığın çamur üstüne bulaşacak az sonra Muratım.

Odanın envanterinde 2 adet 2006 model Fiat Albea, 1 adet 2008 model Fiat Linea ,1 adet 2004 model Fiat Doublo, 1 adet Arkas Sigortanın bağışı olan 2012 model Ford Transit marka minibüs ve 1 adet de Başkanımızın kullandığı 2011 model Volkswagen Pasat marka araç bulunmaktadır. Bu araçlardan sadece Pasat olan yeni alınmış.Karşılığında daha önce ki Başkanın kullandığı mimlenmiş olan Audi A-6 araç ve bir miktar para verilmiştir. Hadi bakalım kaldır şimdi çamuru üstünden. Bizim 5000 TL maaş aldığımızı ve lüx arabalarla gezdiğimizi ispatlayamayan namert dir. Kul hakkı yenmesinden korkan sayın Başkanınızın da ilgisine sunuyoruz iftiranızı.. Ve hodri meydan diyoruz sana. Turculuktan aldığın komisyonlardan vazgeç ,Yönetim Kurulu olarak almamız gereken huzur haklarını sana bağışlayalım! İnsanları boş boş tehdit etme huyundan da vazgeç artık.İşine gelmeyen her yorum yapanı tehdit ediyorsun.Bak kul hakkına girdiğin Güven bey çok güzel vermiş ağzının payını. Seni yüce Allah'a havale ediyorum. Bak bir de ispiyonculuk huyun varmış.Şimdi onu da öğrendik. Bizi şikayet etmişsin yetkililere anlaşılan. İlkokul da öğretmenin güzel ahlak dersini iyi öğretememiş sana. Aslında Başkanım 'boş ver hiç uğraşma bu tiplerle. Ben bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı? özlü sözünü hatırlat ve geç olsun bitsin dedi ya neyse.

İSTANBUL UMUM SERVİS ARACI İŞLETMECİLERİ ESNAF ODASI YÖNETİM KURULU ÜYESİ - GÜNHAN SINAR

Murat Erdoğan
2013-04-26 18:33:39

Sevgili Güven Bey;

Öncelikle düşünceleriniz ve olaya objektif bakışınız için teşekkür ederim. Sizin isminiz açık olduğu için diğer yorum yapan arkadaşa ismi belli olmadığı için o şekilde hitap etmek zorunda kaldım yanlış anlaşılmasın lütfen. Maden bizim toplantımıza katılıp bu hak arayışımıza destek olacaksınız. Sizinle tanışmak onur verecektir. Bu tanışma eşliğinde elimdeki belgelerle size her şeyi açık ve anlatıp bilgi vereceğim.

Zaten 22 Nisan'da Soğanlık'taki toplantımıza katılmış olsaydınız yaklaşık 1 saat bu olayı anlattım. Ama sizede tekrar zevkle anlatacağım. 29 sabahı görüşmek üzere aracınızla gelecekseniz soğanlık bölge trafik yanında bulunan açık oto pazarı eylem için bizlere tahsis edildi. Oradan otobüsle sizleri Ukome'ye taşıyıp çok farklı ve zevk alacağınız. Bir eylem yapıp yürüyerek sloganlarla otoparktan araçları alıp e 5 te konvoy oluşturacağız. Orada görüşmek üzere...

Saygılar Murat Erdoğan,

Güven Aksöz
2013-04-26 15:50:13

Sayın Murat bey

Birincisi bugüne kadar yazdığım ve yazacağım her yazının altına babamın bana bahşettiği GÜVEN AKSÖZ adımı yazdım ve yazmaktan gurur duyacağım. Ben GÜVEN AKSÖZ'ü adını yazmayan korkaklarla karıştırmayın.

Sıradan servisçi olarak sizin Erdoğanlar turun sahibi İstab üyesi olduğunuzu duydum ve çoğunluk öyle biliniyor. Bu bizim kabahatimiz dağil, siz kendinizi daha iyi tanıtabilrseniz arkanızdaki destek daha çok olur. 29 Nisan sabahı sizin yanınızda olacağım. Radyo programını dinledim, bu çiftbaşlılık olayında Hakan Bey'e katıldınızı söylediniz.

11 Mayıs'ta İSAROT miting açıkladıktan sonra neden 29 Nisanda eylem kararı alıp çiftbaşlılığa sebeb oldunuz. Sizce burda bir çelişki yokmu. Plaka istiyenin her zaman yanındayım pazartesi göreceksiniz. En önde olacağım ama şunu söylemek istiyorum. Bu garip esnafın karnı şuanda sadece umutla doyuyor hiç kimse UMUDUMUZLA oynamasın...

SAYGILAR GÜVEN AKSÖZ..!!

Murat Erdoğan
2013-04-26 08:54:31

Günhan Kardeşim;

SEN BİZİMLE DALGAMI GEÇİYORSUN ALLAH AŞKINA…

Senin genel sekreter olmadığını zaten biliyoruz hepimiz. Çıkan tüm makalelere baktığımızda yazı yorumlarını incelediğimizde daha evvelki ters düşme sebeplerimize baktığımızda genel sekreter gibi vermiş olduğun cevaplar yüzünden sana kinaye yapıp genel sekreter diyoruz, bunu daha anlayamadın mı?

Şimdiye kadar ki isimsiz yada sahte isimle yapılan yorumlar benim turizm firması sahibi olmam, İTO üyesi olmam ve sizin deyiminizle komisyoncu olmam gibi çamurlarınız DÖNDÜ DOLAŞTI SİZE BULAŞTI.

Bizim toplantımızda yüzlerce insan karşısında siz kendinizi öyle bir hale soktunuz ki Düşman başına. Sağlıksız ve düşünme yeteneğini kaybetmiş bir insan bağlı olduğu bir kuruma bu kadar zarar verir ancak... Bahsettiğin o çakalların defterini biz dürüyoruz zaten yıllardır. Siz ortada bile yokken biz bu görevi yapıyorduk. Dürmeye de devam edeceğiz merak buyurma sen.

Genel sekreteriniz Gökhan bey benim yorumlarıma neden cevap vermediler de hep seni çıkardılar sahneye anlamış değiliz halen... Benim gibi bir kurum başkanıyla daha evvelki tarihlerde seni uyardığım ve belirttiğim gibi yazışmaları o yapmalıydı bu durumlara girmemek için. 22 Nisan'da Gebze tarafında yaptığınız sabah kahvaltısında bizim yapacağımız eylemle ilgili söyledikleriniz tarafımızdan bilinmektedir. O yüzden bu savaş özellikle senin ve hiçbir yazından haberi yok gibi davranan başkanın Hamza Öztürk yüzünden başladı.

Bu saatten sonra lütfen Başkanlıklar çapında yazılı olarak muhatap olalım. Odanıza zarar vermek istemiyoruz dedikçe siz olmadık kelimelerle 92 yaşındaki servisçiler için sizden fazla emek harcayan ücretsiz olarak bize danışmanlık yapan İSMAİL TOPKAR'a bile dede deme cehaletinde bulundunuz.

Yorumlarınızda Mehmet Nuri vasıtası ile. Başkanınız hiç okumadı mı yazılanları, hiç mi görmedi bu saygısızlıkları. Eğer bunları görmediyse bilmiyorsa odayı da bu şekilde mi yönetiyor. Hamza Öztürk "Benim sendikamın genel başkanına terbiyesizlik yapıyorsun" diyerek toplantımızı sabote edecek sonrasında sen burada iki satır düzeltme yazısı yazmakla bu işi hallettiniz zannedeceksiniz. Bu kadar ucuz olduğumuzu mu zannettiniz.

Hakan Orduhan meselesine gelince tespiti doğruydu Hakan Bey "iki ayrı başlılık hissediyorum dedi" bende katıldım dediğine sizin yaptıklarınızı duymuş olmalı ki bu cümleyi kurdu sanırım. Biz sizin eyleminizi 8 Nisan'daki yapmış olduğunuz o kötü olayda bile kötülemedik, herkes katılsın dedik. Siz ne yaptınız bizim eylem için; iptal oldu yalanları saçtınız, kanunsuz yapıyorlar dediniz yakıştı mı bunlar size...

Biz zarar vermek istesek pekala 11 Mayıs'ta yapardık soğanlık Ukome önündeki eylemimizi. Siz de buna karışamazdınız. Ama iki taraftanda belli zamanlarda ses çıksın istedik. Şu an yine 29 Nisan'daki eylemimizi yaptıktan sonra 11 Mayıs tarihini açıklayarak soğanlık Ukome önünde eylem kararı alabiliriz. Bizi bu tür şeylere zorlamayın lütfen…

Benim salonumdan genel başkanıma terbiyesiz diyip gideceksiniz. Üstteki haber yorumunda da bizi kafaya alabilmek için ‘’BİZLERE DEĞERLİ SENDİKACILARIMIZ’’ Terbiyesiz dediğiniz Genel başkanımıza da ‘’DEĞERLİ GENEL BAŞKAN ‘’ diye hitap edeceksiniz

Biz size 2011'den beri eylem yapalım diyince yapmayacaksınız. Sonrasında da niye bizden evel eylem yaptınız diye soracaksınız. Biz ucuz insanlar değiliz. Günhan kardeşim dilerim Allah'tan bu sektöre bilerek ve isteyerek kim zarar veriyorsa mislini bulsun. Güzel Allahımın gazabına uğrasın. Kim de güzel bir şeyler yapıyorsa o da mislini bulsun. Bu aç ve sefil insanların bu halde olmalarının sebebi odanızın yıllardır derneğimize ve sendikamıza cephe alması ve ortak çalışma yapmayarak siyasi baskılara boyun eğip oyalama taktiği uygulamasıdır.

Yapacağımız eylemlerin zamanında yapılmaması da sizin günahınızdır. Halen Ukome'yi savunuyorsunuz, noterliğini yapıyorsunuz Ukome'nin... Her yerde millet beddua okuyor Ukome ye ve sevenlerine, bak sizin alamadığınız ne kadar rapor varsa aldık önünüze koyduk. Yalvardık size hadi bir şeyler yapalım diye siz ne yaptınız, Hiçbir şey. Bundan sonra size tavsiyem İlk önce başkanınız sendika Genel başkanımızdan özür dileyecek. Yazılı ve sözlü olarak ondan sonra bir şeyler yapılacaksa şayet, yönetimlerimiz özrünüzü kabul ederse, oturur başkanınızı karşımıza alır ne gibi çalışmalar yapabileceğimizi konuşuruz. Fazla da ümit vermiş olmayayım size ama bu saatten sonra oy telaşına, koltuk telaşına düşen bir oda yönetimi ve Hamza Öztürk'ün çok inandırıcı olacağını tahmin etmiyorum.

ŞU CÜMLENDE BİLE "Amacı ve derdi esnafın çıkarı olan her kurum ve kişiyle sonuna kadar birlikteyiz. Ancak derdi reklam olanlarla çay bile içmemeye kararlıyız. Gün esnafın çıkarları üstünden birlik olma günüdür.’’ –Diyorsun ya sana ve sizlere inanmak isterdik ancak yaptıklarınız bunları tastiklemedi hiçbir zaman. BİZ SANA ve KOLTUKLARINA YAPIŞTIĞINIZ İSAROD'unuza İNANMAK İSTERDİK AMA İNANDIRICI DEĞİLSİNİZ MAALESEF.

Biz 11 Mayıs'ta olacağız sizde olmak isterseniz 29 Nisan'a davetlisiniz. Eğer SENİN DEYİMİNLE REKLAMSA bayraklarımızı flamalarımızı da açacağız, konuşacağız da sert tepkiniz ne olacaksa bizlere bildirdiğimiz resmi makamlarla beraber ODANIZIN en sert tepkinizi göreceğiz meydanlarda... Merakla bekleyeceğiz yapacaklarınızı yada yapamayacaklarınızı…

Sevgili Günhan Kardeşim Bilmem anlatabildim mi …!

İS-DER ve ULAŞ-İŞ adına Murat ERDOĞAN

Günhar Sinar
2013-04-25 22:15:06

İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odasının Genel Sekreteri değil Yönetim Kurulu üyesiyim. Odamızın dergisinin son sayısında da yayımlancak olan yazımın ilgili bölümünü bir kez daha dikkatlice ve anlamaya çalışarak okumanız gerekmektedir. Bahse konu olan bölümde hiç bir kuruma oraya gelmeyin demediğim Taşımacılar sitesinin http://www.tasimacilar.com/haber.asp?wtc=haber&id=14197 sayfasını okuyarak anlaşılabilir. Söylediklerimi tekrar hatırlatmak gerekirse, "Unutmadan buradan bazı kişi ve kuruluşlara seslenelim.

Bu eylem kimsenin kendi reklamını yapacağı, küçük hesaplar içinde olacağı bir organizasyon değildir. Bu eylem grupçu zihniyetlerin çıkarlarını değil tamamen esnafın çıkarlarını ön plana çıkartan bir hak arama eylemdir. Kimse oraya kendi reklamını yapmak üzere gelmesin. Her kim ki o gün esnafın çıkarlarının önüne kendi çıkarlarını koymaya kalkar. Her kim ki, o gün daha önce örneklerini gördüğümüz gibi kendi reklamını yapma peşine düşerse. Bilsin ki, başta Odamız ve esnafımızdan olmak üzere en sert tepkiyi görecektir " demişim.

Açıkça anlaşılacağı üzere 11 Mayıs'da yapmaya çalıştığımız bir hak arama eylemidir.Amacı reklam olmayan ve kendi çıkarını esnaflarımızın çıkarının önüne geçirmeyecek hiç bir kişi ve kuruluş bu sözlerden alınmaz. Görüldüğü gibi sadece grup çıkarlarının peşinde koşabilecek, esnaf dostu gibi görünen, kuzu postuna bürünmüş çakallara söylenmiş bir uyarıdır bu.

Ben Murat beyin yazdıklarımı yanlış anladığını düşünüyorum. Tıpkı beni Genel Sekreter sandığı gibi. Bunlar olabilecek yanlışlıklardır. Kesinlikle kötü bir niyet olmadığı inancındayız. Bu siteyi takip edenleri yanlış yönlendirme niyeti taşımadığına canı gönülden inanıyoruz. Düzeltmekte yarar oduğunu düşündük. Çünki yanlış anlamalardan oluşan yorumlar daha sonra çığ gibi büyümekte ve bizi takip edenleri yanlış yönlendirmektedir. Aynı düşüncelerimizin arkasında olduğumuzu bir kez daha tekrarlayalım. Amacı ve derdi esnafın çıkarı olan her kurum ve kişiyle sonuna kadar birlikteyiz. Ancak derdi reklam olanlarla çay bile içmemeye kararlıyız. Gün esnafın çıkarları üstünden birlik olma günüdür.

Hakan Orduhan'ın iki ayrı eylem olmamalıydı tespitine Murat Erdoğan beyin katılmış olmasına şaşırdım. Keza biz 11 Mayıs'ı açıkladıktan çalışmasını yapmaya başladıktan günlerce sonra 29 Nisan eylemini açıkladınız. Yani iki ayrı eylem olmasında ki, tercihi yapan siz değerli sendikacılarımızsınız. Biz bunun da halishane bir niyet ve 11 Mayıs'a destek olmak adına yapıldığına inanıyoruz. Görüldüğü gibi Yönetim Kurulumuzun bahse konu olan iddialarınız için herhangi bir özeleştiriye ihtiyacı yoktur. Özeleştiri yapmamız gerektiğinde bunu en güzel biçimde yapabileceğimizi ve yaptığımızı da bizi tanıyan herkes bilmektedir. Değerli Başkanınız Abdürrahim Barın'ın radyo konuşmasını tebrik ediyor ve 29 Nisan eyleminizin istanbul servisçisi için hayırlı sonuçlar doğurmasını temenni ediyor, başarılar diliyoruz.

İSTANBUL UMUM SERVİS ARACI İŞLETMECİLERİ ESNAF ODASI YÖNETİM KURULU ÜYESİ - GÜNHAN SINAR

Ayhan Güleç
2013-04-25 21:07:10

Servis taşımacılığı yapmaktayım. üç tane çocuğum var ellerinizden öper. Tek geçim kaynağım bu iş. benim ve çocuklarımın hakkını ayrıca tüm servisçi arkadaşlarımın da çocuklarının hakkını Sayın Tayyip Erdoğan'dan istiyorum.

Artık duy sesimizi Sayın, Başbakanım.

Saygılarımla...

Hasan Ali Cin
2013-04-25 20:18:42

Sayın başkan Murat Erdoğan'a bu zamana kadar ki çabalarından dolayı teşekkür ediyorum. Bundan sonra da sonuna kadar yanınızda olacağımı taahhüt ediyorum.

Yıllardır İstanbul' da çözülmeyen bir plaka olayıdır sürüp gidiyor. Artık bu durum son noktaya gelmiştir. Bundan sonrası da yoktur. On binlerce servisçi esnaf arkadaşım olduğu gibi bizlerde canımızla malımızla kölelik yapmaktayız. Burası Afrika ülkesi değil Türkiye Cumhuriyetidir.

İstanbul gibi Avrupa'nın göz bebeği bir metropol eğer 3 - 5 tane şirketin eline kaldıysa bizler bu işi bırakalım şirketler kendileri yapsınlar. Yada adaletli bir düzen olacaksa bizimde haklarımızın tarafımıza verilmesi gerekmektedir. Çok bir şey istemiyoruz. Bizim taleplerimiz gerçekleştiği taktirde herkesin menfaatine olacaktır. Üzülecek olanlar şu an da bizi yövmiyeciymiş gibi kullanmak isteyen turizm şirketleridir. Artık yeter yıllardır iyice sömürdüler milyon dolar kazanmaktan vazgeçsinler kenarından köşesinden bize de zor da olsa hayatımızı idame edebilecek bir parça ekmek yiyebileceğimiz zaman gelmiştir. Buraya kadar bundan sonrası yoktur. İstanbul' da plakaların biran önce tahtidli olmasının zamanı çoktan geçti yarını yok. bu iş ya olacak ya da olacak. sonuna kadar birlik beraberlik içerisindeyiz bütün esnaf arkadaşlarımın birlik olup hakkımızı aramaya davet ediyorum.

Saygılarımla...

Mehmet Ergin
2013-04-25 19:59:54
Herşeyin hayırlısı olsun, herkes desteklerini eksik etmesin. İnşallah her şey güzel olacak.
Murat Erdoğan
2013-04-25 17:46:03

Sevgili Güven Kardeşim ve ismi gizli meslektaşım.

Öncelikle Güven bey İSTAB üyesi olduğumuzu söyleyip açıklama bekliyorsunuz. Birincisi İSTAB üyesi değiliz, ikincisi yukarıda zaten gerekli açıklamalar yapıldı. Bunlar harici Hangi konuda açıklama yapılmasını istiyorsanız Genel sekreterimiz Zekai bey'den bizlere ulaşabilirsiniz. 0532 424 98 94 -

Ayrıca derneğimizin ismi İSDER sendikamızın ismi de Türkiye ULAŞ-İŞ sendikasıdır. Tahditle ilgili raporu alan 2007 yılından beri uğraşan tek dernek ve sendikayız. Esnaf odası İSAROD dahi bu rapora önlerine koyduğumuz halde sahip çıkmamışken, esnafının üyesinin hakkını aramamışken, bence bu soruyu onlara sorun "nasıl PLAKAYI savunursunuz" diye.

İkinci arkadaşımızda, konuşmayı dinlemediğiniz belli. Dinlemiş olsaydınız; Hakan orduhan'ın "iki ayrı eylem iki baş çekiyor bunda bir çelişki var" diyerek oda ile dernek ve sendikanın ortak davranması gerektiğini söyledi. Bende bu söyleme katıldığımı beyan ettim. Hamza Öztürk'te konuşmasında bizi dernek sendika olarak ismimizi vererek 11 Mayıs'a davet etmesine teşekkür ettim ve ardından 29 Nisan'daki eyleme kendilerinin katılmayacağını ve isteyenin gidebileceğini söyledikten sonra bende odanızın genel sekreterinin taşımacılar.com daki eylem yazısı ile ilgili yazmış olduğu talihsiz yazıya değinerek, o yazıda 11 Mayıs'a başka kurum katılamaz, katılırsa esnafımızdan ve odamızdan en sert tepkiyi görecektir. Söylemi ile ilgi Sevgili Hamza ÖZTÜRK'ten oda yönetimini toplayıp bu konu ile ilgili özeleştiride bulunmasını talep ettim. O yüzden bu soruları tabiki soracaksınız. Ama ben taraf tutmadan sorduğunuza inanarak bu açıklamayı yapıyorum. Önceki haberlere yapılan yorumlarda olduğu gibi aynı bilgisayarlardan sahte isimlerle bu iki yorum atıldığını tespit edersek, bunlar içinde ortalığı karıştırma maksatlı olduğuna inanarak yetkili makamla bilgi vereceğiz.

İS-DER ve ULAŞ-İŞ adına Murat ERDOĞAN

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-25 16:46:54

Servis Araçları odası üyesiyim. Radyo Trafikte başkanların konuşmalarını tesadüfen dinledim. Her iki eylemde çok kuvetli olacak gibi gözüküyor. Murat Erdoğan bey Hakan Orduhan Başkanımıza katılıyorum, doğru söylüyor diyerek Ticaret Odası Başkanının plaka tahdidi konusunda söylediklerini onayladı. Sonra odamızı eleştirdi. Anlayamadım nasıl oldu da plaka tahdidine her yerde karşı olduğunu söyleyen istab başkanına katıldıda. Plaka tahdidi için 11 Mayıs'ta eylem yapan odayı eleştirdi. Neyse Allah sonumuzu hayırlı eylesin.

İnşallah plakalar donarda rahat ederiz.

Güven Aksöz
2013-04-25 14:51:32
İSTAB plaka tahditi istemedigini bangır bangır heryerde bağırıyor. Sizlerde İSTAB üyeleri olarak nasıl plaka istiyorsunuz. Bizim hakkımızı nasıl savunuyorsunuz anlamış degilim. Bu çelişkiyi ben ve diğer esnaf arkadaşlara anlatabilirmisiniz?
Yusuf Dilaveroğlu
2013-04-25 11:59:09

Sonuna kadar varız, hakkımızı alırız.

Emek verip öncülük edenlere saygılarımı sunarım.

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-25 11:36:47
Bizim kararlılığımızın önünde hiç bişey duramaz.
Vedat Aydoğan
2013-04-25 11:06:19

Teşekkürler Murat Başkan,

Teşekkürler Abdurahim Başkan,

Servisçi arkadaşlarımızın ve esnafının artık güç olabildiğini bize gösterdiğiniz için teşekkürler. Hak verilmez alınır. Bize hatırlattığınız için teşekkürler. Yıllardır Plaka tahdidi konusunda yaptığınız icraatları bize anlattığınız için ve her daim can-siparene bizlerin hakkını savunduğunuz için teşekkürler.

Çok özel ve kalabalık bir toplantıydı. Murat Başkanın anlatımı ve heyecanı muhteşemdi.

Abdurahim Başkan da yıllardır yaptıklarını ve Plaka tahdidi için kimlerin Peşgeç çektiğini hatırlattığı için ve gözlerimizin açmasına vesile olmasına yardımcı olduğunuz için teşekkürler.

Oda başkanımız Hamza bey,

Lütfen bu muhteşem ikiliye destek olun, köstek olmayınız. Artık mazot parasına çalışmaktan bıktık. Okulların kulu, kölesi etmeyin bizleri artık. Plaka tahdidi konusunda dernek başkanımız Murat Bey çok yolkatetmiş.

Lütfen artık başınızı kaldırın ve inadınızı ve gururnuzu yenin ve Derneği ve dernek başkanımızı tanıyın ve yanında olun. Netice bütün esnaf kardeşlerimizin kazancıdır. Eğer bizleri ve esnafı birazcık düşünüyorsanız Murat başkana yardımcı olun yada beraber hareket edin. Lütfen, rica ediyoruz. Biliyorsunuz oda seçimi var. Tekrar o koltukta kalmak istiyorsanız dernekle ve Murat başkanla yanyana olun.

Rica ediyor ve haklarımızın alınmasında yar ve yardımcı olan herkesten Allah razı olsun.

Selam ve sevgiyle,

Barış Bursal
2013-04-25 10:54:20
Bu konuyu dile getirende konuşanda yoktu. Bu zamana kadar bu kadar aktif olarak onun için bu konuda çalışan zaman harcayan servisçi arkadaşlarımıza sonsuz teşekkür ederiz. Ve sonuna kadar da yanlarında destek olacağız. İstanbul'da da artık bu plaka tahdidi uygulamasını geçilsin ve şuan uygulamada olan gereksiz ve saçma bir yol belgesi çıkarma canımızı sıkmaya başladı. Parasını yatırdığımız halde yok mailiniz okunmuyor, yok kaşeler mühürler okunmuyor. Sanki çok anlıyormuşuz gibi bu bilgisayar işinden birde bunlarla uğraşmak bıktırdı artık...
Levent Vural
2013-04-25 10:42:05
Bu konuda artık söylenecek, sözün olmadığı ve yeterince beklenildiği kanaatindeyim. Artık diğer illerde olduğu gibi İstanbul'da da bu plaka tahdidinin uygulanmasını istiyorum. Ve de bu yolbelgesi alımında uygulamaya konulan saçma sapan maille evrak yollama olaylarının da bezdirdiği ve engelliler için uygulamaya konulan teknik gereksinimlerden dolayı isyanlardayız. Yeter artıkkkkk...
Ahmet Er
2013-04-25 09:48:55
ORTAM KIVAMINA GELDİ. BU SEFER OLACAK İNŞALLAH. TÜM SERVİSÇİ ESNAFINA HAYIRLI İŞLER DİLERİZ.
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-25 09:11:51

1996 Yılında Servis işine Başladım. O zamanlarda J plaka olayı vardı. Aracı alırken J plaka için 1000 Mark Ücret Ödedim.

2007 Yılına Kadar Servis İşi yaptım. Baktım hergeçen gün batıyorum aracımı satmak zorunda kaldım. 2012 yılında çalıştığım işlerin iyi gitmemesi nedeniyle bir miktar peşinatla (oda, eş, dost, borcu) gerisi kredili bir araç aldım. Araca iş bakıyorum. Öyle bir Ücret veriyorlar ki bırakın aracın borcunu ödemeyi mazot parası çıktıktan sonra ancak evinize aylık simit alabilecek para kalıyor.

Kısacası siz servisçi abilerim, doslarım, kardeşlerim diyorum ki gelin birlik olma zamanı. Elele verme zamanı servisçi kardeşler 2 gün kontak kapatsak ne olur. Zaten borç içindeyiz. 2 günde İstanbul felç olur. Bize nolur bizim ödümüz zaten patlamış sürünüyoruz. Görüyorsunuz çok yerlerde ses getirecek birlikteliklerde kişiler istediklerini alıyorlar.

Biz servis camiası tutkun değiliz. Taksiçilere, münübüscülere bir bakın. En ufak bir sıkıntıda hemen bir araya gelip birbirlerine destek oluyorlar. Basit bir örnek taksici veya münübüsçü bir sivil aracla kaza veya herhangi bir sıkıntıda nasıl toplanıyorlar. Nasıl birlik oluyorlar, hepimiz görüyoruz. Ama biz servis camiası bırakın öyle bir olayı aracı arıza yapmış servisçi arkadaşımızın yanında bile durmuyoruz. Aman bana bişey der, bir yardım ister diye... Bana dokunmasında ne olursa olsun demeyelim Hadi Kardeşler, Hadi Canlar, Hakkımızı alalım. Ailemizin geleceğini alalım.

Hepimize Kazasız Belasız Sağlıklı bol kazanclar Arkadaşlar.

Mehmet Eraydın
2013-04-24 22:42:16

Merhabalar,

Bende bu işi yapıyorum. Ukome bizden aldığı parayı hakediyor mu? Bize neden yol belgesi veriyor bizim sırtımızdan sömürü yapıyor. Peki, ticaret odası ya peki şoförler odası oda aynı şeyi yapmıyor mu?

Ver parasını al faaliyet belgesini ne işe yarar bunlar. Aslında onlarda sömürü yani biz millet olarak sömürü ye alışmışız. Ukome ve diğer kurumlar ortak çalışıyor. Bu tezgah bozulmaz, bozmak isteyende karşısında bu kurumlarla ve ağa babaları olan şirketlerle karşı karşı karşıya kalır. Eger plaka tahtit olayını çözecekse, Sayın Başbakan çözer yada gene Başbakan çözer. Çözersede gene o çözer.

Teşekkürler hayırlı işler 0 535 744 77 53

Hikmet Gülşen
2013-04-24 22:04:23

Dik durun, artık şirket yöneticilerinin önünde el pençe durmayın. Ne derlerse yapmayın, hakkınızı isteyin. Sendika, oda, dernek yanımızda...

Artık dur deme zamanı herkes duysun. İstanbul'da günlük 10 milyon insan toplu taşıma vs. bunun 4.5 milyonunu belediye çeşitli araçlarıyla taşıyor. 3 milyonu kendi araçlarıyla geziyor. 1.950 milyonu servisle taşınıyor. 1.750 milyon minübüslerle, bir milyon civarıda taksilerle taşınıyor. Biz en önemli taşıma araçlarından biriyiz. Artık bizim değerimizi, hakkımızı vermelerinin zamanı. Dik duralım ama işimizi resmi yollarla yürütelim. Zora sokmayalım.

Saygılarımla...

Duran Demirel
2013-04-24 21:48:13
Merhabalar, Plakalarımızın verilmesini istiyoruz. Tüm servisçi arkadaşlarımızı eyleme bekliyoruz.
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-24 21:39:33

Ticari aracım mevcuttur. Servis hizmeti yapmaktayım. Korsan çalışanlara karşı plakalarımızın sabitlenmesi ve borçlarımızın ödenmesi için aracılara yem olmamak için plakalarımızın sabitlenmesini ister.

Saygılarımı sunarım.

Ersin Karagöz
2013-04-24 21:07:02

Zaman toplantı zamanı değil dostlar, zaman eylem zamanıdır. Nefesimiz kalmadı sesimizi duyuracak...

Nefesimizi kestiler. Kaybedecek neyimiz kaldı ki...

Turan Çelik
2013-04-24 20:17:26

1990 yılından bu yana servisçilik yapmaktayım. Önceleri çok paralar kazanamasakta ailemizi geçindirip çocuklarımızı okutuyorduk. Fakat birkaç yıldır borçlanıyoruz sisteme. HAK verilmez alınır... Bizlerde bir olup almalıyız. Burada tek suçlu var ise hakkını aramayanlardır.

Emek verip öncülük edenlere saygılarımı sunarım.

İsmail Baydı
2013-04-24 20:16:59

Önce bu ornizeyi yapan başkanlarımıza ve çalışanlarımıza teşekkür ve minnetrım. Sağolun varolun.

Biz servisçi arkadaşlarımız kimsesiz başıboş bir şekilde 20 yıldır şirketlerin oyuncağı olduk. İnşallah birlik beraberlikle bu sefer son nefesimizde hiç bukadar güç toplanmamıştık. Hergün araçların arkasındaki plakamı istiyorum. 29 Nisan 2013 soğanlık ukome 11 mayıs 2013 Kazlıçeşme yazıları çığ gibi çoğalıyor. İnşallah olaysız bir şekilde haklarımızı alırız.

SAYIN BAŞBAKANIM, etrafımızdaki illerin babaları var bizleri öksüz bırakma sizlere duacıyım. Bizlere yardımcı olun. Selam tüm servisçi arkadaşlarıma

Selam İSBAY...

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-24 19:45:39
Sonuna kadar varız, hakkımızı alırız.
Muzaffer Erginyavuz
2013-04-24 19:42:47

Uzun zamandır serviscilik yapmakdayım. Fakat şimdiye kadar para kazanıpta çocuğuma al buda senin harçlığın diyemedim. Yeter artık bizlerde evimize ekmek getirmek istiyoruz. Plakalarımızın dondurulmasını istiyoruz.

Saygılarımla,

Ali Kemal Daşan
2013-04-24 19:20:30

Bu oluşumun, saman alevi olduğunu düşünenler çok yanılacaklar. Sonuna kadar yani plakalar verilene ve bu sektörde ki düzenbazlıklar ve hak yemeler bitip, taşların yerine oturduğunu görene kadar kimse bu oluşumun son bulacağını düşünmesin. Artık göz karardı. Aç kurt hiç bir şeyden korkmaz. İnançla Allah'ın izniyle bu zülümler bitecek ve hakkımızı alacağız. Bütün meslektaşlarımın da bu düşüncede olduğunu biliyorum,

Saygılar sunuyorum...

Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-24 18:33:58
Ticari aracım mevcuttur. Servis hizmeti yapmaktayım. Korsan çallışanlara karşı plakalarımızın sabitlenmesi ve borçlarımızın ödenmesi için aracılara yem olmamak için plakalarımızın sabitlenmesini ister saygılarımı sunarım.
Mehmet Çelik
2013-04-24 18:30:06
Servisciler bu durumu hakediyorlar. Bir ay çalışmasınlar oturup durumu izlesinler. Bak ak kara nasıl belli oluyor.10 yıllk servisciyim.eşek olursan sırtına binen çok olur.
Kimlik bilgilerinin görüntülenmesini istemiyor
2013-04-24 17:45:07
Yıllardır aynı şey konuşuluyor, bizim bu olayda kaybetmemizin tek sebebi birlik ve dayanışma olmaması Kazlıçeşme'ye 30.000 kişi gidebilirsek zaten hakkımızı soke soke alırız. Ama gide bilecekmiyiz.?
Fuat Aydın
2013-04-24 17:35:06
Yaklaşık 1997 yılından beri bu işle meşgulum. Tek gelirim geçim kaynağım servis aracım. Bir gün bile çalışmasa açım. Trafik kazası yaptım. 03.10.2012 tarihinde ayağım kırıldı. Mecburen aracımı bir arkadaşım kullandı. O sırada yol kağıdım olmadığı için aracım bağlandı. Hem arkadaşıma hem de bana ceza kesildi. Toplam 4 bin tl arabamında senetleri var evim? Kira şimdi ben bu cezayı nasıl öderim. Bu işten nasıl kurtulurum bilemiyorum. İntiharın eşiğine geldim. Bir taraftan para kazanamıyoruz. Çocuğuma bir harçlık veremez. Hale geldim biri bu şirket sömürüsüne artık dur desin. Başkanım Allah sana kuvvet versin sonuna kadar yanındayız.
Diğer Haberler